hoelang geleden vorige post?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »
Niels Beckers

Niels Beckers

27/11/2007 23:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

Omdat ik mijn reactie systeem wil beveiligen tegen spammers (ja ik heb al een captcha) ben ik op zoek naar wat hulp.
Ik wil een sessie scrhijven (ja ik weet dat dit niet geheel veilig is). Dat de bezoekers pas na 2 minuten opnieuw een reactie kan schrijven.
ik heb dit reeds zo in gedachten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(isset($_SESSION['request'])+2 < date('i'))
{

echo 'U mag pas na 2 minuten een nieuwe request aanvragen';
}

else
//dit werkt echter niet.
// de sessie request schrijf ik zo:
// $_SESSIE['request'] = date('i')

?>

Iemand die mij een tip kan geven en dit mss helpen op te lossen.

Alvast bedankt iedereen.

Niels
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Beckers
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:25:54
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/11/2007 23:18:00
Quote Anchor link
isset($_SESSION['request']) zal een true opleveren. Daarna tel je er 2 bij op?
Edit:
Zo dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset ($_SESSION['request'])) {
        $_SESSION['request'] += 2;
        // nu vergelijken
    }
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Frank -

Frank -

27/11/2007 23:22:00
Quote Anchor link
Wanneer iemand eens in de 2 minuten mag posten, dan sla je bij iedere post een datumtijdstempel op en controleer je bij een nieuwe post eerst of er al 2 minuten zijn verstreken. Dat is vrijwel waterdicht.
 
Niels Beckers

Niels Beckers

28/11/2007 08:00:00
Quote Anchor link
oke bedankt. dit werkt nu, echter heb ik nog wel een andere vraag / probleem:

nu heb ik deze structuur:

if(isset($_SESSION['request']))
{

// nu vergelijken

if($_SESSION['request']+2 > date('i'))
{
echo 'U mag pas na 2 minuten een nieuwe request aanvragen';
}
else
{
///////////////
//hier komt alles voor te posten
}
else
{
//hier staat alles voor te posten
}
} // else voor de date
?>

Dus ik heb 2x dezelfde code. kan ik dit oplossen?
 
Jacco Engel

Jacco Engel

28/11/2007 08:09:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if(isset($_SESSION['request']) && $_SESSION['request']+2 < date('i'))
{

echo 'U mag pas na 2 minuten een nieuwe request aanvragen';
}

else
{
///////////////
//hier komt alles voor te posten

}
?>


Op deze manier :)?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

28/11/2007 09:08:00
Quote Anchor link
met sessions kun je gewoon je browser sluiten en dan kun je geloof ik ook weer posten en natuurlijk een andere browser openen. Ik zou gaan voor de oplossing van pgFrank, een tijdstempel in de database.
 
Niels Beckers

Niels Beckers

28/11/2007 23:09:00
Quote Anchor link
oke gemaakt.
bedankt iedereen.

Nu nog een Seo vraagje

hoe kan ik het beste mijn geuploade foto's noemen?

-een willekeurige naam (jhsjshhs.jpg)
-een naam van de categorie en naam samen(categorie-naam.jpg?)

ik vermoed het 2de maar ga ik dan hier ook echt beter op scoren in google images?
 
Niels Beckers

Niels Beckers

29/11/2007 23:06:00
Quote Anchor link
nu zit ik met het probleem van: Waneer ik een reactie post slaag ik de minuten op: bv 59. Waneer ik hier nu opnieuw wil posten kan dat eigenlijk pas op 61. maar dit bestaat niet.
dus ik wil ook een sessie aanmaken met het huidige uur.
hoe ga ik dit dan vergelijken?
ik gok op dit:

if datumsessie == datum

minuten vergelijken

else

je mag posten want verschil is met het uur.
 
Joep

Joep

29/11/2007 23:19:00
Quote Anchor link
plaatjes kun je opslaan met datum/tijd erin om ze unique te maken.

Dat andere kun je op veel manieren oplossen, misschien grappig om strtotime() ermee te gebruiken, iets van strtotime('+2 minutes') ofzo..

bedtijd :(
 
PHP Newbie

PHP Newbie

29/11/2007 23:20:00
Quote Anchor link
Moeten mensen ingelogd zijn voor het posten van een reactie of niet?
 
IoValduc

ioValduc

29/11/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Probeer het eens zo:

Timestamp moet opgeslaan zijn in DB als: YmdHis

Tijd van nu min 2:
$DateStampMinus2Min=date("YmdHis", mktime($HourNow,$MinuteNow-2,$SecondNow,$MonthNow,$DayNow,$YearNow));

Dan vergelijken en klaar is kees.

ps: Lees wat over mktime, ipv je druk te maken over de 61ste second van een minuut...
 
PHP Newbie

PHP Newbie

29/11/2007 23:33:00
Quote Anchor link
Waarom PHP gebruiken als MySQL zoiets prima zelf af kan handelen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
    $sql
= "INSERT INTO
                reacties
                (
                    reactie,
                    topic_id,
                    user_id,
                    datum
                )
            VALUES
            (
                '"
.mysql_real_escape_string($_POST['reactie'])."',
                '"
.mysql_real_escape_string($_GET['topic'])."',
                "
.mysql_real_escape_string($_SESSION['u_id']).",
                NOW()
            )"
; //doe zoiets bij je insert query
    
    $sql2 = "SELECT
                id
             FROM
                 reacties
             WHERE
                 user_id = "
.mysql_real_escape_string($_SESSION['u_id'])."
                 AND
                 TIMEDIFF(datum,NOW) => 00:00:02
             ORDER BY
                 datum
             LIMIT 1"
; //zet hier eventueel ook een topic id bij, als iemand wel mag reageren in een ander topic, binnen 2 minuten
    
    if(mysql_num_rows(mysql_query($sql)) == 1)
    {

        echo 'Je moet minimaal 2 minuten wachten';
    }

    else
    {
        //handle je form
    }
?>
 
Kalle P

Kalle P

29/11/2007 23:39:00
Quote Anchor link
Niels schreef op 28.11.2007 08:00:
oke bedankt. dit werkt nu, echter heb ik nog wel een andere vraag / probleem:

nu heb ik deze structuur:

if(isset($_SESSION['request']))
{

// nu vergelijken

if($_SESSION['request']+2 > date('i'))
{
echo 'U mag pas na 2 minuten een nieuwe request aanvragen';
}
else
{
///////////////
//hier komt alles voor te posten
}
else
{
//hier staat alles voor te posten
}
} // else voor de date
?>

Dus ik heb 2x dezelfde code. kan ik dit oplossen?


Als je nou een post hebt op 58 en dan +2 is 60 dat zal altijd groter zijn 59 dus het is niet waterdicht.
 
Thijs X

Thijs X

30/11/2007 00:22:00
Quote Anchor link
Waarom zou je een sessie aanmaken?

Je hebt toch de timestamp van de laatste post in je DB staan?
Dan zou je daarmee kunnen vergelijken of het langer dan 2 minuten geleden is dmv een Query
 
Niels Beckers

Niels Beckers

02/12/2007 00:44:00
Quote Anchor link
ik zit al redelijk ver nu, (iedereen al bedankt)

nu loop ik toch hier vast:

$sql2 = "SELECT
id
FROM
reacties
WHERE
user_id = ".mysql_real_escape_string($_SESSION['u_id'])."
AND
TIMEDIFF(datum,NOW) => 00:02:00
ORDER BY
datum
LIMIT 1"; //zet hier eventueel ook een topic id bij, als iemand wel mag reageren in een ander topic, binnen 2 minuten

wat ik ook probeer hij blijft 0 rijen geven
 
Niels Beckers

Niels Beckers

02/12/2007 00:44:00
Quote Anchor link
Dubbele post, mag verwijderd worden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Beckers
 
Niels Beckers

Niels Beckers

07/12/2007 13:36:00
Quote Anchor link
kan iemand mij een voorbeeld geven over hoe ik TIMEDIFF(datum,NOW) => 00:02:00 dit moet gaan gebruiken?

Ik graak er echt niet uit
 
Frank -

Frank -

07/12/2007 13:40:00
Quote Anchor link
Volgens mij heb je geen TIMEDIFF nodig, probeer deze eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
  *
FROM
  tabelnaam
WHERE
  (datum + INTERVAL 2 MINUTE) < NOW()


Edit: foutje...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/12/2007 13:41:00
Quote Anchor link
De syntax is TIMEDIFF(eind, begin) dus jij moet TIMEDIFF(NOW(), datum) gebruiken...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/12/2007 13:52:00
Quote Anchor link
TIMEDIFF(NOW(),datum) => 00:02:00


-> Wat ik zelf vaak doe is gewoon in PHPmyAdmin (voor MySQL) een query invullen als onderstaand:

SELECT TIMEDIFF(NOW(),datum) AS verschil FROM reacties WHERE
user_id = USERID

Het voordeel is dat je kan zien hoe het eruit komt. Zoals jij die TIMEDIFF hebt staan, gaat het ook niet goed.

Is het precies 2 minuten geleden, dan komt er bij jou -00:02:00 te staan. Je moet ze dus omdraaien :0
 
Niels Beckers

Niels Beckers

07/12/2007 16:46:00
Quote Anchor link
het werkt,
heb de oplossing van frank genomen,

thx mate
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.