Hoeveel vraag je voor een website?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jamie A

Jamie A

26/09/2004 11:06:00
Quote Anchor link
Ja... misschien is dit topic wel 100x voorbij gekomen, maar ik heb gewoon een simpele site (klik hier om hem te zien) gemaakt.

De eigenaar van het bedrijf is er heel tevreden mee en hij heeft zelf een tekening gemaakt van hoe het eruit moest komen te zien.

Dus nu mn vraag: hoeveel geld vraag ik nu voor zo'n website?

Joris
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:00:25
 
Eris -

Eris -

26/09/2004 11:14:00
Quote Anchor link
Enigste wat jij hebt gedaan is dus de layout omgezet van image bestand naar html/xhtml?

En professionele websiner zal er ongeveer 2 uur mee bezig zijn.

Dit a 25 euro per uur.

Je komt dan ongeveer 50 euro uit.
 
Jamie A

Jamie A

26/09/2004 11:16:00
Quote Anchor link
Nee.. dat niet, er is nog veel meer aan gebeurd, foto's uitgezocht enz..

Ben er stiekem toch best lang mee bezig geweest, maar ben geen n00bie in website'smaken ofzo hoor ;)
Gewijzigd op 26/09/2004 11:17:00 door Jamie A
 
Dutchcamel

dutchcamel

26/09/2004 11:17:00
Quote Anchor link
Dat hangt er van af..

Hoelang ben je er mee bezig geweest?
Heb je PHP/ASP/andere extra dingen gebruikt?

Je had misschien beter van tevoren een bedrag af kunnen spreken. Iets van een bepaald bedrag + bedrag per uur wat je eraan werkt.

Ik zou zo dus niet weten wat je ervoor kan vragen.
 
Jamie A

Jamie A

26/09/2004 11:18:00
Quote Anchor link
Nouja.. dan zal ik wel even overleggen met hem, hoef er niet zo heel veel voor te hebbe :-)
Gewijzigd op 26/09/2004 11:19:00 door Jamie A
 
Eris -

Eris -

26/09/2004 11:28:00
Quote Anchor link
Gewoon de bedrag wat je vraagt per uur * tijd die je er mee bezig bent en dat spreek je van te voren af.

Meest simpelste.
 
Robin

robin

26/09/2004 12:10:00
Quote Anchor link
Het is niet zo simpel om even een prijs te berekenen voor een klant.
Ben je student of heb je daadwerkelijk een bedrijf?
Wat is je relatie tot de klant?
Wat is de klant?

Uit mijn ervaring resulteert zo een opdracht gewoon in een vast bedrag, onafhankelijk van het aantal uren dat wordt gemaakt.

Daarnaast is het soms handig om voor iets minder te werken. Dit om een portfolio op te bouwen en ervaring op te doen. Het netwerk element speelt ook een rol, van klant a spring je vaak naar klant b.

Zou me niet verbazen als voor een hele website bedrag uitkomt tussen 250-500 euro.
 
Winston Smith

Winston Smith

26/09/2004 12:54:00
Quote Anchor link
Voor een professioneel bedrijf betaal je 150 dollar per pagina (en dus niet per site). Tegenwoordig zal dit iets minder zijn, met het toegenomen aantal kleine bedrijfjes en hobbyisten die websites leveren.

Aangezien je -neem ik aan- niet professioneel handelt maar die site gewoon als hobby hebt gemaakt, zou ik niet zo veel vragen.
En zoals Robin terecht opmerkte, is het ook goed om een portfolio op te bouwen. Dan kan je later wel meer vragen. Voor mijn eerste sites heb ik een pakje sigaretten gevraagd :)
Tegenwoordig vraag ik tussen de 150 en 200 euro.

Neemt niet weg dat je site er goed uitziet, dus je kan denk ik tussen de 100 en 150 euro vragen.
Let er wel op dat als je meer vraagt, je ook eerder aansprakelijk zal worden gesteld indien er schade omtreedt door een programmeerfout (de website wordt gehackt/er wordt een trojan op je dir gezet/website wordt gedefaced etc.).
Misschien wel verstandig om daar voor betaling goede afspraken over te maken.

mvrgr Kasper
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.