Honeypot veld in formulier

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido  -

Guido -

04/11/2022 13:12:41
Anchor link
Goedemiddag,

Ben bezig met een contactformulier en heb een honeypot veld toegevoegd.

Ik lees dat geavanceerde bots in staat zijn om input velden te herkennen die met display:none of type="hidden" verborgen zijn, en daarom te negeren. Dat wil ik natuurlijk niet.

Ik wil wel dat formulier geschikt is voor schermlezers. Daarom verberg ik het input veld off-screen, middels CSS.

Echter, als ik met tab door de velden van het formulier navigeer, wordt het honeypot veld wel meegenomen. Oftewel, als ik wil kan ik het honeypot veld invullen.

Is er een manier om dit veld te skippen, zonder display:none of type="hidden" te gebruiken?

Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 19:58:01
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/11/2022 13:24:41
Anchor link
De functionaliteit van de Tab-toets kun je sturen met de HTML-eigenschap tabindex:

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Global_attributes/tabindex
 
Guido  -

Guido -

04/11/2022 13:38:03
Anchor link
Dank voor je reactie.

Nou, ik had tabindex geprobeerd op dat ene veld (met value:0), maar geen effect.
Ik lees nu dat ik value -1 moet gebruiken? Ga ik dat proberen.

Toevoeging op 04/11/2022 17:02:54:

Ja, tabindex="-1" werkt inderdaad prima. Bleek dus veel makkelijker op te lossen dan ik dacht.

Guido
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.