.htacces "schone links"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Full stack developer Medische wereld

Functie Als Fullstack Developer mag je echt meedenken over de architectuur en het inrichten van de codebase. Dat is waar deze organisatie voor staat: Iedereen mag ideeën inbrengen. Het doel van het development team is een toekomstbestendige applicatie neerzetten met veel verschillende features op gebied van data retrieval en analyse, met wetenschappers en doctoren als de eindgebruiker. De stack is omgebouwd naar de laatste technologie met de nieuwste versie van Angular en TypeScript in de front-end. Daarnaast wordt in de backend o.a. gebruik gemaakt van Node.js, MongoDB, PostgreSQL en ElasticSearch. Als jij jezelf aan het front van technologie en innovatie

Bekijk vacature »

UX designer/ front-end developer gezocht!

Functie De ICT-afdeling bestaat momenteel uit zo’n 10 developers, een tester, scrum master en een product owner. Vaak wordt dit verdeeld over 2 scrumteams. Er heerst een hele goede sfeer binnen het team met een leuke mix van jong en oud. Dit team werkt zowel aan interne als externe applicaties. Een voorbeeld hiervan is één van hun interne tools; dit is een AI bot die in een fractie van een seconde verschillende databases doorspit en kijkt naar bijvoorbeeld andere woningen, gegevens van het kadaster, maar ook op welke grond een woning staat of hoe het gesteld is met de Vereniging

Bekijk vacature »

Python developer - fast moving data analytics and

Functie As a Back-end Developer you build something that matters in various product development projects, focusing for example on dataprocessing, data storage, data science, or platform billing. Being part of their product development team, you work in a high-tech environment with the newest (Google Cloud) technologies, some of which aren’t even available on the market yet. Always looking out for interesting innovations, you cooperate with your team to effectively use these technologies to improve our platform and your working method. Together with the other Product Developers, you improve and stabilize our platform in a Python environment. At the same time,

Bekijk vacature »

Senior Robotics Developer (Freelance/ZZP)

Duur opdracht: 12 mnd (met optie tot verlenging) We zoeken senior profielen. Die junioren kan bijscholen op de technische skills. Wordt 1x per week op kantoor (Eindhoven) gewerkt. Voertaal is Nederlands & Engels. Start datum: ZSM Max tarief: 74€ Wij zijn ter versterking van het RPA team van Operations Financieren per direct op zoek naar een RPA Engineer die ons kan helpen bij de ontwikkeling van de robots. Bij voorkeur kennis van cq. ervaring met Kofax Kapow en ervaring met het werken in grote organisaties met complexe systemen. Het RPA Team team zorgt voor de verdere optimalisatie van de processen

Bekijk vacature »

Randstad - Fullstack Java Developer (Freelance/ZZP

Start date: ASAP Duration: 1 year initially Hours per week: 40 (32 minimum) Dutch is mandatory Max hourly rate: 85€ Strong communicator There is a vacancy in the Corporate Client Solutions (CCS) team. This team works closely together with the Online Client Solutions (OCS) team and the product owner on the client portal. Through the web portal, the various services from the business are delivered to the clients of Randstad Group Netherlands. CCS works for the corporate customers of Randstad and OCS works for customers in the SME segment. Both teams consist of a number of full stack developers, an

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Randstad - Salesforce Developer (Freelance/ZZP)

Startdate: ASAP As part of our strategy, Randstad is strengthening its digital capabilities and strives to work more closely with the 38 Randstad countries in collective leadership. The program that will bring many of these developments together is Connect IT. The program will start with the implementation in the Netherlands and will become the main platform for all operating companies (opcos) of Randstad in the coming years. The platform is synchronized with omnichannel, data, marketing and IT service solutions and is based on Salesforce and Bullhorn technology. The challenge is to keep all roadmaps and priorities aligned as the core

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren. Wat doe je als Team Lead PHP bij Coolblue? Als Team Lead PHP bouw en leid je een team dat uitblinkt in het leveren van hoogwaardige en kostenefficiënte software. Je ondersteunt teamleden bij het afbakenen van hun doelen en met de aanpak om ze te behalen. Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren en een effectief team op te bouwen. Ook Team Lead PHP worden bij Coolblue? Lees hieronder

Bekijk vacature »

KPN - Backend Developer - Product Master (Freelanc

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

Fullstack Developer PHP

Over het bedrijf: WR zoekt voor een vaste medewerker voor de volgende werkgever, je treedt gelijk in dienst bij deze werkgever: Wij bouwen software voor partners. Ben jij een enthousiaste Fullstack Developer? Heb jij ervaring met PHP? Vaste baan: Fullstack Developer PHP MySQL 3.000 - 4.000 Fullstack Developer Wij ontwikkelen en biedtendiensten aan op het gebied van IT- en multimediaoplossingen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Jouw werkzaamheden als Fullstack Developer PHP: Voor de vacature als Fullstack Developer Hilversum MySQL ga je het

Bekijk vacature »

Front-end developer / Transforming healthcare worl

Functie As a front-end developer you develop (technical) front-end components, for example in React, with a good sense for look & feel. You will work closely with one other (2) front-enders, UX/UI Designers, mobile developers en back-end collegues. Together with the team, you will mainly deal with issues related to maintenance, testing and further development. For example, wen there is an update coming up in the React framework. Almost half of the total company is working on the engineering department. As a team, they attach great value to development and therefore also to giving / sharing feedback. Here you really

Bekijk vacature »

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

Senior Robotics Developer (Freelance/ZZP)

Duur opdracht: 12 mnd (met optie tot verlenging) We zoeken senior profielen. Die junioren kan bijscholen op de technische skills. Wordt 1x per week op kantoor (Eindhoven) gewerkt. Voertaal is Nederlands & Engels. Start datum: ZSM Max tarief: 74€ Wij zijn ter versterking van het RPA team van Operations Financieren per direct op zoek naar een RPA Engineer die ons kan helpen bij de ontwikkeling van de robots. Bij voorkeur kennis van cq. ervaring met Kofax Kapow en ervaring met het werken in grote organisaties met complexe systemen. Het RPA Team team zorgt voor de verdere optimalisatie van de processen

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »
Rolf van der Kaaden

Rolf van der Kaaden

13/02/2012 12:55:48
Quote Anchor link
Beste mensen van PHPhulp,

Ik doe op het moment mijn schone URL's met get variable's, als ik zoek op .htacces kom ik ook dit ook alleen maar tegen. Hiervoor gebruikte ik een standaard .htacces bestandje dat ik ergens gedownload had. Nu leek het mij mooi dit niet met get variables te doen maar gewoon met $_SERVER['REQUEST_URI'); en deze dan met explode even opschonen naar twee variablenen die ik kan ophalen uit mijn database. Dit krijg ik helaas niet voor elkaar in de .htacces .

Mijn .htacces bestand moet dus het volgende doen, als je de website opent kom je altijd op index.php, deze handelt alles af. Maar de url opbouw moet als volgt zijn, http://www.mijnwebsite.nl/catogorie/pagina/ .

Dit zodat ik in mijn index het volgende kan doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$URL = explode('/', $_SERVER['REQUEST_URI']);

dan kan ik mijn array $URL weer opsplitsen in een catogorie en een pagina variable.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen of een website weet waar dit goed staat uitgelegd.
Gewijzigd op 13/02/2012 13:03:21 door Rolf van der Kaaden

PHP hulp

PHP hulp

16/08/2022 23:41:42

Teun Hesseling

Teun Hesseling

13/02/2012 13:00:10
Quote Anchor link
dan moet je niet met post variabelen werken maar met get variabelen. dan krijg je wat jij zoekt.
denk ik

B a s
Beheerder

B a s

13/02/2012 13:09:49
Quote Anchor link
Rolf, zoek even naar mod rewrite of vriendelijke url adressen. Dan kom je van alles tegen. Met .htaccess is dit veel makkelijker te doen!

Rolf van der Kaaden

Rolf van der Kaaden

13/02/2012 13:10:15
Quote Anchor link
@Teun Hesseling
Ehm, type foutje... Ik doe het op het moment met get variabelen. Dus wat hij nu doet is van http://www.mijnwebsite.nl/index.php?cat=catogorie&pag=pagina en daar bouwt mijn huidige .htacces bestand http://www.mijnwebsite.nl/catogorie/pagina/ van.

Nu zou ik dit graag zonder deze get variable willen doen en gewoon uit de URL willen lezen dus deze uitlezen en dan zeggen achter de eerste / na de url dat is de catogorie en achter de volgende / is de pagina die je uit je database moet halen.

Maar krijg het niet voor elkaar mijn .htacces bestand zo te verbouwen zodat hij dit gaat doen.

Toevoeging op 13/02/2012 13:18:10:

@Bas Kreleger
Dankje, denk dat ik met onderstaande een heel eind moet komen.
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/modrewrite/1810/
Gewijzigd op 13/02/2012 13:16:59 door Rolf van der Kaaden

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.