.htaccess als bestand niet gevonden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sandra Bouw

Sandra Bouw

15/06/2021 09:43:56
Quote Anchor link
Goedemorgen,
Ik heb 'n vraagje. Ik heb in mijn htaccess voor mijn webshop:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

dus als bestand niet is gevonden laadt hij mijn startpagina. Op zich goed, maar ik had zo pas rare bugs op mijn webshop, bijvoorbeeld dat zoekfilter in sessie werd opgeslagen en zoekfilter sessie vervolgens weer leeg werd gehaald. Wat bleek: in css werd een png plaatje opgeroepen die er niet meer was. Door deze htaccess instelling kwam hij dan dus bij index.php waar geen zoekfilter werd meegegeven dus werd de sessie ook weer leeggemaakt. Deze bug is opgelost :-) maar om rare bugs in de toekomst te voorkomen wil ik niet dat er bij missend plaatje index.php wordt opgeroepen.
Alleen tegelijk zou ik het fijn vinden als je url.nl/typefoutje.png dat je wel iets te zien krijgt ipv foutmelding niet gevonden. Graag hoor ik wat jullie zouden aanraden. Bijvoorbeeld www.creadream.nl/typefout/ gaat wel al goed, maar www.creadream.nl/typefout.png laadt nu index.php en als ik deze htaccess rules weghaal zal ie de standaard niet gevonden pagina geven.

Alvast bedankt voor advies!
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 23:27:11
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

15/06/2021 10:07:58
 
Sandra Bouw

Sandra Bouw

15/06/2021 11:24:32
Quote Anchor link
Bedankt! :-) Was even puzzelen omdat ik het alleen wil als bestand niet gevonden en bij dat linkje altijd wil redirecten, maar heb het nu volgens mij werkend:
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(\.gif|\.jpg|\.png)$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.