Htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »
Machiel K

Machiel K

24/12/2012 16:03:15
Quote Anchor link
Ik gebruik de GET functie om een bericht te veranderen in de htcasses.

De link is nu: site.nl/bericht/veranderen?id=1.
Hoe ik het wil hebben: site.nl/bericht/veranderen/1/

Nu heb ik zelf al wat stappen ondernomen. Mijn htaccess ziet er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^bericht/veranderen/(.*) bericht/veranderen?id=$1 [L,QSA]


Als ik naar site.nlbericht/veranderen/1 ga heb ik geen effect, en geen idee wat ik fout doe.

Htaccess is niet echt mijn ding, toch wil ik de URL's mooi hebben.

Kan iemand me helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:47:08
 
No One

No One

24/12/2012 16:33:41
Quote Anchor link
is een die ik gebruik. zet m in de root en handel in PHP de url af. is makkelijker dan wat jij doet en zo hoef je maar 1x die htaccess aan te passen ;). deze negeert bestaande mappen en bestanden...voor de rest stopt hij de hele url vanaf site.nl in een $_GET['request']

in jou geval krijg je dan /?request=/bericht/veranderen/1/ dus $_GET['request'] = "/bericht/veranderen/1/"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]

RewriteRule ^(.*) /index.php?request=$1 [L]
 
Machiel K

Machiel K

24/12/2012 16:46:42
Quote Anchor link
Me pagina's rewrite ik zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]
RewriteRule ^(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]


Hetzelfde als @Henze zei dus, maar dan request -> pagina maken.

site.nl/index.php?pagina=bericht/veranderen werkt, maar als ik site.nl/index.php?pagina=bericht/veranderen/1 doe krijg ik een 404. Hij pakt het ID dus niet.

Die pagina's goedzetten had ik al, maar het gaat me nu om het ID.
Gewijzigd op 24/12/2012 17:56:06 door Machiel K
 
No One

No One

27/12/2012 09:23:29
Quote Anchor link
das toch simpel? in php krijg je een $_GET['pagina'] variabele met "bericht/veranderen/1" gebruik end(explode("/", $_GET['pagina'])) om de laatste variabele op te halen?
 
Machiel K

Machiel K

27/12/2012 14:39:21
Quote Anchor link
En wat gebruik ik dan om drie variable op te halen?

Toevoeging:
Eigenlijk een onhandige manier? Want er bestaat geen pagina die site.nl/bericht/veranderen/1 heet, dus krijg je een 404 error..
Gewijzigd op 27/12/2012 14:41:47 door Machiel K
 
Danny L

Danny L

27/12/2012 20:10:31
Quote Anchor link
Je kunt ook gewoon:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)/?$ edit.php?id=$1 [L]


([0-9]+), omdat je alleen een ID wilt ophalen dat alleen uit getallen bestaat. Als je meerdere variabelen wil ophalen doe je gewoon simpelweg:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)/(.*?)/?$ edit.php?id=$1&extra=$2 [L]


Misschien doe ik iets verkeerds, maar bij mij werkt het wel altijd...
Gewijzigd op 27/12/2012 20:11:23 door Danny L
 
Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:41:51
Quote Anchor link
@Danny: Hoe stel jij dat in werking samen met een rewrite voor je pagina's (als je dat überhaupt hebt)

---

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^lijstje/veranderen/([0-9]+)/?$ lijstje/veranderen?id=$1 [L]

Zou het dus zijn in mijn geval.

Werkt alleen niet, 404 error.

Komt allemaal denk ik omdat ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]

al gebruik om de pagina's al mooi te maken.

De pagina's haal ik op deze manier op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    $page
= $_GET['pagina'];

    if($page) {
        if(file_exists('pagina/'. $page.".php")) {
            include('pagina/'.$page.".php");
        }
else {
            include("pagina/404.php");  
        }
    }
else {
        include("pagina/home.php");  
    }

?>


site.nl/berichten/veranderen/1 bestaat dus niet omdat in de map pagina -> berichten -> veranderen geen 1.php staat. Er word dus een 404 geïncluded.
Gewijzigd op 27/12/2012 20:43:36 door Machiel K
 
Danny L

Danny L

27/12/2012 20:46:46
Quote Anchor link
Een oplossing zou kunnen zijn:

I.p.v.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]


Gebruik je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^page/(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]


Dan zijn je pagina's die je aanroept via index.php te bereiken via: site.nl/page/welkom

Persoonlijk gebruik ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(([^/]+/)*[^.]+)$ $1.php [L]


Wanneer je een php bestand aanmaakt: mijnpagina.php, dan kan je die bereiken via: site.nl/mijnpagina.

Met je 404 document gebruik je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ErrorDocument 404 pagina/404.php


Misschien een beetje rommelig allemaal, maar misschien heb je er wat aan ;p
 
Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:53:37
Quote Anchor link
Danny L op 27/12/2012 20:46:46:
Persoonlijk gebruik ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(([^/]+/)*[^.]+)$ $1.php [L]


Maar dan moet jij bij een pagina maken toch elke keer opnieuw alle div's ect typen? Zo'n paginasysteem is juist makkelijk omdat je dan je banner, footer niet steeds in elke php file hoeft over te nemen.
 
Danny L

Danny L

27/12/2012 20:56:05
Quote Anchor link
Je kunt een map maken genaamd 'inc', daarin zet je header.php en footer.php.
In header.php natuurlijk de html/php voor je header en footer.php de html/php voor je footer.

In elke pagina zet je gewoon
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php include("inc/header.php"); ?>

MIJN PAGINA

<?php include("inc/footer.php"); ?>
Gewijzigd op 27/12/2012 20:57:00 door Danny L
 
Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:58:02
Quote Anchor link
Dat kan ook. Liever wil ik site.nl/bericht/veranderen/1. Ik zal is verder zoeken.
 
No One

No One

28/12/2012 09:28:08
Quote Anchor link
Zo onhandig is mijn manier anders niet... maar zo hoef je maar 1x htaccess te pakken en kun je in PHP een script schrijven die kijkt of er een pagina is aan te roepen. bijv in het mapje bericht php bestand met naam veranderen.php en dan die laatste als variabele die in een numerieke array is op te halen onder $variables[0];

iig kun je een parser maken in php die op basis van die string de juiste code er bij roept...ik heb een OOP systeem gemaakt waarbij de eerste string (bericht) een controller/view class is en de rest wordt een functie dan kijkt ie of veranderen1 een functie is..zo nee...is veranderen dan een functie, zo ja execute.

Toevoeging op 28/12/2012 09:29:21:

Zo onhandig is mijn manier anders niet... maar zo hoef je maar 1x htaccess te pakken en kun je in PHP een script schrijven die kijkt of er een pagina is aan te roepen. bijv in het mapje bericht php bestand met naam veranderen.php en dan die laatste als variabele die in een numerieke array is op te halen onder $variables[0];

iig kun je een parser maken in php die op basis van die string de juiste code er bij roept...ik heb een OOP systeem gemaakt waarbij de eerste string (bericht) een controller/view class is en de rest wordt een functie. dan kijkt ie of "veranderen1" een functie is..zo nee...is "veranderen" dan een functie, zo ja execute met variabelen.
 
Machiel K

Machiel K

03/01/2013 12:43:15
Quote Anchor link
Op een laat moment kom ik nog even aan met mijn oplossing. Misschien wel zo vriendelijk om te zeggen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)$ index.php?pagina=bericht/veranderen&id=$1 [L,QSA]
Gewijzigd op 03/01/2013 12:43:25 door Machiel K
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.