[HTML] 2 verschillende achtergrondkleuren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

04/08/2014 15:14:26
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een site waar men kan registreren, en naar profielpagina's van andere mensen kan gaan.
Als iemand dan op een ander zijn profiel is, wil ik graag het bovenste stuk (menu.php, met knopjes om naar je eigen profiel te gaan, uit te loggen, te zoeken op naam, etc) in de kleur van de eigen profiel, dan een <hr>, en dan het profiel van de persoon die bekeken wordt.

Nu heb ik eens wat geprobeerd om bij menu.php gewoon de backgroundcolor in de body te zetten, maar dat wil niet.
Als ik dan in de menu.php in de tabel de kleur erinzet als <table bgcolor=$$$> wil het wel, maar dan ook alleen de tabel. het kleine randje eromheen en tussen de onderkant en <hr> in, blijft de kleur van het bekeken profiel...

Hoe kan ik dit oplossen?
de <hr> ertussen is optioneel, het geeft een scheiding aan tussen de twee vakken. een andere manier mag ook.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 19:49:00
 

04/08/2014 16:12:50
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<div style="background-color: blue;border-bottom: 2px #000000 solid;">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Ad, asperiores, blanditiis consequuntur dolore doloremque eos eum illo labore maxime nemo, omnis praesentium ratione rem saepe sint unde ut vel voluptatum!
</div>
<div style="background-color: blue;">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Ad, asperiores, blanditiis consequuntur dolore doloremque eos eum illo labore maxime nemo, omnis praesentium ratione rem saepe sint unde ut vel voluptatum!
</div>


Je kunt het beste geen hr meer gebruiken want die werkt in sommige browsers niet meer, daarom die border-bottom
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

04/08/2014 16:18:21
Quote Anchor link
Als ik het goed begrijp, heb ik dus binnen de eerste <div> mn menu (kan ik die gewoon includen?), dan de border-bottom van 2px als zwarte streep, en dan de tweede <div> is de rest van de pagina. klopt dat?
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

06/08/2014 22:57:51
Quote Anchor link
Heb het eens geprobeerd, en ik krijg de buitenste randjes van de pagina niet goed.
Die blijven namelijk de kleur van de body.

Dus ik dacht slim te zijn, en ipv de eerste div, dat meteen aan de body mee te geven, maar dan blijven die randjes dus bijv groen, terwijl alleen het bovenste stukje groen moet zijn. Nu is dat bovenste stuk PLUS de randjes om het onderste stuk heen, groen.

Dus meneer dacht nóg slimmer te zijn, en na de include van het menu, een </body> te gooien, en daarna een <body> met de nieuwe instructies.

Niet alleen wil dat niet werken, ik krijg nu ook de streep niet ertussenin (die staat namelijk heeelemaal onderaan de pagina, aan het einde van de uiteindelijke body...)
 
Erwin H

Erwin H

06/08/2014 23:08:58
Quote Anchor link
padding van de body op 0 zetten.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

07/08/2014 00:54:38
Quote Anchor link
Erwin, dat schijnt idd redelijk te werken.

Is er dan een manier om die padding weer terug te krijgen, albeit op een andere manier met eventuele tabs of nbsp's ?
 
Willem vp

Willem vp

07/08/2014 01:22:39
Quote Anchor link
WD Freak op 04/08/2014 16:12:50:
Je kunt het beste geen hr meer gebruiken want die werkt in sommige browsers niet meer, daarom die border-bottom

Een browser die geen HR-element ondersteunt is niet W3C-compliant en daar wíl ik niet eens rekening mee houden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.