HTML 5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent Huisman

Vincent Huisman

29/08/2010 17:07:07
Quote Anchor link
Na de mooie toevoegingen die html 5 bied, was ik toch van een klein dingetje niet helemaal te vreden.

Bij bijvoorbeeld de pattern Attribute kan je heel mooi zeggen welke tekens je wel en niet mag toestaan in een input veld. Het nadeel daarvan is toch dat als je het niet goed invult en je op submit klikt, je gewoon niet verder gaat. Ook geen rood randje om de input heen, dat vind ik toch eigenlijk wel heel raar.

Maar verder ben ik er toch wel mee tevreden, nu moeten de browsers maar snel updaten. Ik had al gelezen dat in IE 9 de nieuwe HTML wordt toegepast.

Zoals de multiple select bij bijvoorbeeld een bestand upload input is toch wel heel handig.

Hier verder een hele mooie lijst met attributen:
http://w3schools.com/html5/html5_form_attributes.asp

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 12:32:57
 

04/09/2010 20:23:21
Quote Anchor link
Ik weet niet welke browser jij gebruikt, maar Opera laat keurig de meest irritante waarschuwing zien die je kunt bedenken (en kan stylen).
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

04/09/2010 20:25:10
Quote Anchor link
hmmm, dan moet chrome daar nog aan werken. ik zal het eens proberen in opera :)

Edit:
Ow ja, ik zie het. best wel irritant maar een normale gebruiker zal niet vaak een foutje maken bij een formulier
Gewijzigd op 04/09/2010 20:27:41 door Vincent Huisman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.