[html] bb-code

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leiden centraal zoekt PHP developer

Bedrijfsomschrijving Deze fullservice internet organisatie zoekt een PHP developer die ruime ervaring heeft met frameworks. Ze bouwen hier webapps voor verschillende branches waaronder non-profit organisaties en verenigingen. Het is een frisse, jonge en dynamische organisatie die diverse mooie klanten heeft in verschillende branches. De projecten waar je aan werkt eisen hoge kwaliteit op zowel technisch als creatief vlak. 90% van de projecten is maatwerk en die vragen dan ook allemaal een andere aanpak. Met welke technieken en hoe je het project gaat aanvliegen bepaal jij samen met het team en de klant. De klant heeft een wens die jij gaat

Bekijk vacature »

Java Developer- Java/ Spring/ NoSQL

Full Stack Java Developer - JAVA / Spring / NoSQL BRAND NEW ROLE AVAILABLE IN AMSTERDAM, NETHERLANDS, WORKING WITH AN ESTABLISHED SOFTWARE HOUSE Mid to senior level candidates considered Amsterdam location, easily accessible by car and public transport JAVA / Spring / NoSQL salary up to €70,000 plus amazing benefits To apply please call +31 (0)208 004 990 or email me; george.widdowson@searchability.com Based in Amsterdam we are an industry leading software company who are looking for a Dutch speaking Java Developer with financial experience to join the team. We work with prestigious clients within the financial sector. Sourced by: @SearchabilityEU–

Bekijk vacature »

Gedreven Java programmeur met interesse in securit

Bedrijfsomschrijving Voor een gerenomeerd bedrijf dat zich al jaren bezig houdt met intensieve security binnen de communicatiesector ben ik opzoek naar een Java Developer. Omdat dit bedrijf erg aan het groeien is kunnen ze versterking op elk gebied gebruiken, de mate van werkervaring is dus niet heel erg belangrijk. Ben je dus een starter, medior of senior Java Developer? Dan is dit een mogelijk interessante rol voor jou. Men werkt hier aan in Java ontwikkelde (veiligheid)oplossingen op het gebied van netwerken en beveiliging van voice en video. Grote hoeveelheden data spelen een rol. Bij deze organisatie werken op dit moment

Bekijk vacature »

Front-End Developer / JavaScript / Vue.JS / Financ

Nederland Amsterdam

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / financiële organisatie

Bedrijfsomschrijving Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er wordt gewerkt met de nieuwste moderne ontwikkeltechnieken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het implementeren van gloednieuwe features! Zo is er bijvoorbeeld onlangs een interface met Robotics gebouwd en zijn er veel stand-alone systemen die de komende periode moeten worden vervangen. Kennis van API's is dus zeker noodzakelijk. Je hebt nauw contact met de business om requirements te achterhalen en deze te vertalen naar

Bekijk vacature »

Java Developer; nieuwste technieken + groeimogelij

Bedrijfsomschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe stap als Java developer waar jij binnen een informele en inspirerende setting toffe webapplicaties kan gaan ontwikkelen waarbij je gebruik maakt van de allernieuwste technieken? Bijvoorbeeld Java11, AWS, DevOps? En dat allemaal van een vaste, mooie werkplek midden in Amsterdam? Lees dan snel verder! Mijn klant in Amsterdam is namelijk wegens aanhoudend succes aan het groeien en ze zijn op zoek naar meerdere (medior) Java developers met minimaal 1 jaar werkervaring. Met ongeveer 25 personen (merendeel is IT) werken ze dagelijks aan de ontwikkeling van innovatieve webbased oplossingen voor bedrijven die hiermee

Bekijk vacature »

Droombaan voor een PHP Developer!

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie kenmerkt zich door een unieke mix van professionalisme binnen een informele setting! Technologie is wat de mensen hier drijft. De voornaamste reden dat ontwikkelaars overstappen naar dit bedrijf is omdat die mooie technologie samen gaat met een hele prettige werksfeer en leuke slimme collega's! De voorwaarden zijn hier zoals je mag verwachten prima en er is veel mogelijk afhankelijk van jouw specifieke wensen. Ben jij nog opzoek naar een droombaan als senior PHPer en wil jij jouw kennis uitbreiden en uitgedaagd worden om met de nieuwste technieken aan de slag te gaan? Dan is deze functie zeker

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period at least untill Q2 2021) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Financiele sector

Bedrijfsomschrijving De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eind gebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Binnen dit team zal jij de schakel worden die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling aan de back-end. Vind jij het prettig om software te ontwikkelen met C#, SQL, MVC, en WCF? Ken jij alle kneepjes van Agile werken? Staat

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige

Bekijk vacature »

Lead Developer Priva

Do you want to work as a Lead Developer? Are you ready for a new challenge with variety and independence in a self-managing team that is responsible for the control apps for the climate in buildings and in greenhouses? The customer has no shortage of ambition and wants to be pioneering within their segment. How do they want to do this? I would like to tell you more about this in a personal conversation. As an experienced Lead Developer you work with your team on web applications for laptop, tablet and smartphone. You write robust, readable and reusable code and

Bekijk vacature »

.NET developer

Ben je niet onbekend met .NET frameworks en full-stack development? En ben je op zoek naar een uitdagende functie bij een groeiend bedrijf? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET developer voor ons kantoor in Helmond Over de positie: Je hebt een duidelijke rol binnen het team, waarbij je verantwoordelijk voor het ontwerpen en beheren van de plug ins voor de verschillende webshopomgevingen en/of de webportal bent. Je geeft advies aan resellers ontwikkelaars en begeleidt ze op technisch gebied aangaande de implementatie van nieuwe betaalmethoden en levert 3de lijns technical support. Over jou: Wij zijn op zoek

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

As Tech Lead, you make our customers smile by providing great software and building an effective team. How do I become a Team Lead PHP at Coolblue? As a Team Lead PHP you build and lead a team that excels in providing high-quality and cost-efficient software. You support team members in defining their goals and with the approach to achieve them. Would you like to become a Team Lead PHP at Coolblue? Else de Boer explains how to do that. You enjoy doing this Building and leading a team that excels in providing high quality and cost effective software. Support

Bekijk vacature »

Full Stack Java of C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Full Stack Java of C# developers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Full Stack developer die enthousiast wordt van mooie projecten met high-end technologie? Dan

Bekijk vacature »
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

24/11/2008 16:03:00
Quote Anchor link
Hoi allen,

Wanneer ik een tekst toevoeg aan mijn pagina zorg ik dat hij al door de htmlspecialchars wordt heen gehaald. Nu wil ik door middel van [html][/html] zorgen dat die beveiliging eraf gaat, dat heb ik zo gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function BbHtml ($string) {
     $string = trim($string);
    $string = str_replace("&amp;", "&", $string);
    $string = str_replace("&quot;", "\"", $string);
    $string = str_replace("&#039;", "'", $string);
    $string = str_replace("&lt;", "<", $string);
    $string = str_replace("&gt;", ">", $string);
    return $string;
}

?>

Dat werkt opzich goed, als ik alleen de functie met de tekst aanroep. Maar wanneer ik met eregi_replace de functie wil gebruiken, gaat hij wel door de functie heen, maar wordt er niets aangepast.

Code (php)
1
2
3
<?php
eregi_replace("\\[html\\]([^\\[]*)\\[/html\\]", BbHtml("\\1"),$ret);
?>

Hopelijk kan een van jullie mij uit de brand helpen.

Edit: Ik zei dat ik gebruik maakte van htmlentities, ik bedoelde htmlspecialchars.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2020 02:25:51

Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/11/2008 17:23:00
Quote Anchor link
Waarom met eregi_*? Ik zou preg_* gebruiken...

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$regexp
= "#\[html\](.*?)\[\/html\]#";
$string = preg_replace($regexp, BbHtml("\\1"), $string);
?>

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

24/11/2008 18:09:00
Quote Anchor link
Kijk hier eens http://be2.php.net/preg_replace
Naar de post van 21-Jun-2008 08:09

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

24/11/2008 18:21:00
Quote Anchor link
Omdat preg niet op meerdere regels kan worden toegepast bleek in de praktijk..

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

28/11/2008 15:46:00
Quote Anchor link
bump

GaMer B

GaMer B

28/11/2008 15:54:00
Quote Anchor link
Je moet dan ook wel de s en i modifier gebruiken. De 's' modifier is voor het matchen op meerdere regels en de 'i' modifier is voor de case-insensivity.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

30/11/2008 13:23:00
Quote Anchor link
Kijk, hij pakt de regex wel, de [html] bb-code verdwijnt letterlijk, ik houd een de html codes over. Maar dat is allemaal met die &gt; en &lt; dus ik dacht, ik schrijf een functie om die weer om te zetten in 'plain html' te zetten. Ik heb gechecked, als ik de return weghaal, dan laat hij niets zien. Zet ik de return terug, dan gaat de tekst de functie door, maar hij vervangt niets..

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function BbHtml ($string) {
    $string = trim($string);
    $string = str_replace("&amp;", "&", $string);
    $string = str_replace("&quot;", "\"", $string);
    $string = str_replace("&#039;", "'", $string);
    $string = str_replace("&lt;", "<", $string);
    $string = str_replace("&gt;", ">", $string);
    return $string;
}

?>

--

--

30/11/2008 13:32:00

Jelmer -

Jelmer -

30/11/2008 13:50:00
Quote Anchor link
Je moet bij je regexp de e-modifier meegeven (e van eval) waardoor de vervangende string als PHP code wordt uitgevoerd. Uiteraard moet je de PHP code, de aanroep naar de functie BbHtml, dan ook als string meegeven.

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$regexp
= "#\[html\](.*?)\[\/html\]#e";
$string = preg_replace($regexp, "BbHtml('\\1')", $string);
?>

(sneller) alternatief is preg_replace_callback, maar dan moet je even opletten dat je het tweede element van de array die de callback-functie als argument krijgt neemt :)

Jelmer -

Jelmer -

Quote Anchor link
koud
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Jelmer -

Jelmer -

Quote Anchor link
hier
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

30/11/2008 13:59:00
Quote Anchor link
Bedankt Jelmer! Hij doet t nu perfect, als ik vragen mag, heb je toevallig een aanrader als tut over regex voor mij? Ik heb in het verleden een poging gedaan, maar ik vind het zo ongrijpbaar..

--

--

30/11/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Is het niet handiger om gewoon de functie van PHP te gebruiken die ik je net gaf?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.