HTML - Button naar C schijf directory.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan vrolijk

arjan vrolijk

16/01/2012 14:29:22
Quote Anchor link
mensen, ik heb weer een vraagje:
Kan je met html een Button maken die naar deze computer gaat en dan bijvoorbeeld naar je c schijf?
ik bedoel net zoals je in typt bij de link balk in inter net bijvoorbeeld:
C:\Windows of iets dergelijks.
ik heb een soort form wat eigenlijk al moet werken maar werkt niet:(
<html>
<form action="C:\WINDOWS">
<div align="right">
<INPUT type="sumbit" value="Open Directory" onclick="window.open('C:\windows\'); return false"/>
</div>
</form>
</html>

ik weet dat ik hem dubbel in heb gezet doe ik express, hij werkt op de form action maar I.P.V dat html zegt dat ie em opend als directory op me harde schijf denkt html dat het een file is.
Input type button heb ik al geprobeerd dat is hem niet, submit werkt voor tot nu toe het beste.
als jullie Suggesties hebben hoe het zou moeten,willen jullie die dan alsjeblief delen met mij, misschien werkt mijn idee dan, en dan ben ik ook weer een ervaring in html rijker

Alvast bedankt voor de aandacht
Appriciate:)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 14:27:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/01/2012 14:30:41
Quote Anchor link
Waarom wil je C:/Windows openen?
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

16/01/2012 14:31:15
Quote Anchor link
vraag ik dat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/01/2012 14:35:51
Quote Anchor link
Nee, dat vraag ik Afbeelding

Maar goed afgezien dat je sumbit, i.p.v. submit hebt getypt, gaat het sowieso al niet werken.
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

16/01/2012 14:37:29
Quote Anchor link
hehe, slim xD, maar als je de M en de B omdraaid werkt ie als nog niet, maar in ieder geval back to the point, ik vroeg naar suggesties om en ik vroeg niet of iemand wou vragen wat het nut heeft om C:/windows te openen
Gewijzigd op 16/01/2012 14:40:36 door arjan vrolijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/01/2012 14:41:48
Quote Anchor link
Misschien kan het wel niet eens, vanwege de veiligheid.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/01/2012 14:46:04
Quote Anchor link
Stel dat dat inderdaad zou kunnen ...

Dan kan ik een website maken die zoekt naar al de bestanden die op jouw (de gebruiker) pc staan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Het is perfect mogelijk zelf een webbrowser te schrijven (in c++; c#...) waarin dit wel mogelijk is, maar omwille van de bescherming van de gebruiker mogen webbrowers dat niet.

Een webpagina kan niet communiceren met de bestanden op de pc van de gebruiker. Behalve via <input type="file"/> ... en omwille van de zelfde redenen kan de value van dat element enkel worden toegewezen door de gebruiker; niet via javascript.
Gewijzigd op 16/01/2012 14:47:11 door Kris Peeters
 
Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

16/01/2012 14:52:58
Quote Anchor link
Openen van locale folders vanuit een webpage is al geruimte tijd opgeschakeld ivm security meer informatie / leesvoer :

http://kb.mozillazine.org/Firefox_%3a_Issues_%3a_Links_to_Local_Pages_Don%27t_Work
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa767731%28v=vs.85%29.aspx
http://www.opera.com/support/kb/view/896/

Geen je zou kunnen proberen is om mbv activeX / vbscript een explorer te openen. echter heb ik hier geen sourcecode van
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

16/01/2012 14:54:10
Quote Anchor link
dan zeg dat ff tegen me baas dat het niet kan via een submit type, en ook niet via een button type, maar hoe kan je dan verklaren dat als ik intyp bij de url balk C:/windows dat ik een popup krijg van Deze computer C:/windows en als ik typ via een input type in html wat wel een Http://... opent, dat wat je dus standaart intypt via een url balk dat het een C:/,D:/ t/m Z:/path niet opent ondanks dat het een zelfde principe is, omdat het allebij uit komt opdat zelfde url balkje. leg mij dat maar eens uit
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/01/2012 14:57:37
Quote Anchor link
Arjan vrolijk op 16/01/2012 14:54:10:
dan zeg dat ff tegen me baas dat het niet kan via een submit type, en ook niet via een button type, maar hoe kan je dan verklaren dat als ik intyp bij de url balk C:/windows dat ik een popup krijg van Deze computer C:/windows en als ik typ via een input type in html wat wel een Http://... opent, dat wat je dus standaart intypt via een url balk dat het een C:/,D:/ t/m Z:/path niet opent ondanks dat het een zelfde principe is, omdat het allebij uit komt opdat zelfde url balkje. leg mij dat maar eens uit

Veiligheid?
Verder is het gebruik van enter in je post niet overbodig.
 
Arjan vrolijk

arjan vrolijk

16/01/2012 15:03:06
Quote Anchor link
okee, okee bedankt voor het uitleggen ervan, t was niet me bedoeling om iemand te hacken ofzo, ben ook niet bezig met een website, maar ik was intern bezig om iets voor me baas te openen, maar als er iets niet kan wil hij altijd weten waarom niet, en als ik deze post niet al 3 uur eerder had geplaatst had ik niet hoeven te werken aan deze troep, dus bedankt voor de uitleg:)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

16/01/2012 15:06:58
Quote Anchor link
Als die server (bv. via xampp) op zijn pc draait, kan je wel met php aan zijn bestanden.
 
Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

16/01/2012 15:17:13
Quote Anchor link
Arjan vrolijk op 16/01/2012 14:54:10:
dan zeg dat ff tegen me baas dat het niet kan via een submit type, en ook niet via een button type, maar hoe kan je dan verklaren dat als ik intyp bij de url balk C:/windows dat ik een popup krijg van Deze computer C:/windows en als ik typ via een input type in html wat wel een Http://... opent, dat wat je dus standaart intypt via een url balk dat het een C:/,D:/ t/m Z:/path niet opent ondanks dat het een zelfde principe is, omdat het allebij uit komt opdat zelfde url balkje. leg mij dat maar eens uit


Verschil zit hem in de werking van windows mbt Path en Scripts.
als jij in je Iexplorer.exe een locale path in geeft zal je zien dat hij explorer.exe opent. getest binnen IE8 en IE9

de reden waarom dit gebeurd zou je kunnen na vragen bij Steve Ballmer en/of Bill Gates. :)

enige wat je nog zou kunnen proberen is om het volgende VBScript in de zelfde folder te plaatsen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Option Explicit

Const key1 = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced"

Dim Sh
Dim Arg
Dim host

Set Arg = WScript.Arguments

Set Sh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Sh.RegWrite key1 & "\SeparateProcess",1,"REG_DWORD" 'Important to start with local admin account
Sh.RegWrite key1 & "\HideFileExt",0,"REG_DWORD"
Sh.RegWrite key1 & "\Hidden",1,"REG_DWORD"
Sh.RegWrite key1 & "\SuperHidden",1,"REG_DWORD"
Sh.RegWrite key1 & "\ShowSuperHidden",1,"REG_DWORD"
Sh.RegWrite key1 & "\TaskbarSizeMove",0,"REG_DWORD"
Sh.RegWrite key1 & "\TaskbarGlomming",0,"REG_DWORD"

if Arg.count = 0 then
' without parameters starts explorer.exe local
  host = ""
  Sh.Run "explorer.exe /n, "
else
' starts explorer.exe for each parameter
  for each host in Arg
    Sh.Run "explorer.exe /n, " & host
  next
end if

Set Sh = Nothing

WScript.quit


en deze als download aan te bieden
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<html>
<a href=explorer.vbs> test</a>
</html>


Hiermee kan de gebruiker na het dubble clicken op de explorer.vbs zijn windows verkenner openenen en handmatig naar de gewenste locatie toe browsen

andere opties zijn helaas niet mogelijk binnen de huidige webbrowsers
Gewijzigd op 16/01/2012 15:18:25 door Marco van Wyngaarden
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.