HTML code in database opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Daniyal hussain

daniyal hussain

17/12/2012 15:11:24
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben all een tijdje bezig met een soort gameupload systeem. Het game wordt in de database opgeslagen, maar ik probeer ook een html code in de database te uploaden, maar dat lukt helaas niet. Als ik naar de database kijk dan is dat vak leeg. Ik heb in php zelf htmlentities gebruikt om naar de database te versturen, maar als ik het in een pagina wilde uitvoeren (de html-code) gebruikte ik html-entity-decode() maar hij voerde die code niet uit. kan iemand me helpen.

Alvast Bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:26:31
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/12/2012 15:43:16
Quote Anchor link
Daniyal hussain op 17/12/2012 15:11:24:
... htmlentities gebruikt om naar de database te versturen...


htmlentities is niet bedoeld om te gebruiken vooraleer je de INSERT doet.

Wat je doet: je slaat de code volledig onveranderd op in de database. Het enige wat je wel moet doen, is escapen ( mysql_real_escape_string ).

htmlentities is enkel bedoeld om te gebruiken bij het lezen; dus bij een SELECT query.

Maar jij wil dus die html effectief gebruiken voor een pagina?
Dan heb je htmlentities dus helemaal niet nodig
 
No One

No One

17/12/2012 15:49:42
Quote Anchor link
base64_encode. dan hoef je je geen zorgen te maken over escapen of html_entities...
 
Dylan PHP

Dylan PHP

17/12/2012 15:57:20
Quote Anchor link
Henze Berkheij op 17/12/2012 15:49:42:
base64_encode. dan hoef je je geen zorgen te maken over escapen of html_entities...


Dat is slim van je, nog nooit aan gedacht :)
Gewijzigd op 17/12/2012 15:57:38 door Dylan PHP
 
Daniyal hussain

daniyal hussain

17/12/2012 16:47:32
Quote Anchor link
Maar ik wil juist via me website de code in database opslaan
 
Kris Peeters

Kris Peeters

17/12/2012 16:54:30
Quote Anchor link
Zoals ik dus zei: geen htmlentities gebruiken.
Enkel mysql_real_escape_string gebruiken bij het INSERT'en van de code.
 
Daniyal hussain

daniyal hussain

17/12/2012 22:17:09
Quote Anchor link
Ja het is gelukt. dankjewel!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.