[HTML ] div; tekst opent en sluit bij klik

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bjorn Hoogeveen

Bjorn Hoogeveen

16/01/2009 18:07:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen!

Ik werk voor school aan een website, die ik in HTML moet maken. Ik heb een scriptje, waarmee je een link maakt, en als je daar op klinkt verschijnt er tekst. Als je er opnieuw op klikt verdwijnt deze weer.

Echter heb ik nog wel een probleem; het werkt alleen bij het eerste deel. Ik heb het 1x in de head staan, en 4x in de body. Dit zou lijkt mij geen probleem moeten zijn, maar echter als ik op de eerste klik om de tekst te laten zien en te sluiten lukt het, ga ik naar de 2é, 3é & 4é dan opent die de eerste weer...!

Dit zijn de script codes;

In de head;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script type="text/javascript">function showcodes(a,codediv){   var divje = document.getElementById( codediv );   if (divje.style.display == "block")   {      divje.style.display = "none";      a.innerHTML='Klap uit';   }   else   {      divje.style.display = "block";      a.innerHTML='Klap in';   }}</script>


In de body;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<span style="cursor: pointer;" onclick="showcodes(this,'div_tekst');"><font color="FF0000">Klik hier!</font></span><div id="div_tekst" style="display: none;">


              <font color="#FF9900">
              Wil je even snel weten wat voor weer het is? Hier een overzichtje!<br><br>
              Hier zie je wat voor weer het momenteel is, als je je muis erbij houd, zie je een
              paar gegevens!
              <br><br>
              <IFRAME SRC="http://gratisweerdata.buienradar.nl/hetweer.php" NORESIZE
              SCROLLING=NO HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0
              WIDTH=50 HEIGHT=40></IFRAME>
              <br><br>
              <script
              src=http://m.fileindex.nl/files.js>
              </script>
              <br><br>
              <IFRAME SRC="http://www.fileindex.nl/iframe.php?
              style=&bgcolor=FFFFFF&link=0000FF" NORESIZE SCROLLING=YES HSPACE=0 VSPACE=0
              FRAMEBORDER=0 MARGINHEIGHT=0 MARGINWIDTH=0 WIDTH=250 HEIGHT=100></IFRAME><font>
</div>


Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen!


Ps. voorbeeld is op informaticacase.freehostia.com/ --> 'het weer'
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:00:16
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

16/01/2009 18:36:00
Quote Anchor link
Dat komt omdat hij maar één div met dat id pakt. Of je geeft de divs verschillende ids en zorgt dat ze zo afzonderlijk geopend kunnen worden, of je zorgt dat in één keer alle divs geopend worden.
 
Bjorn Hoogeveen

Bjorn Hoogeveen

16/01/2009 18:40:00
Quote Anchor link
Okaay...

Als ik de div naam verander zoals dit;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<span style="cursor: pointer;" onclick="showcodes(this,'div_tekst1')


Helpt dat jammer genoeg niet... Zou ik in de header dan ook 4x die code moeten zetten? Dat werkte namelijk niet.. Of moet ik in de header dan ook nog wat veranderen?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

16/01/2009 18:42:00
Quote Anchor link
Wat wil je precies? Alle divs om en om of alle divs in één keer?
 
Bjorn Hoogeveen

Bjorn Hoogeveen

16/01/2009 18:49:00
Quote Anchor link
Heey iedereen!

Het is me gelukt hoor! Voor de mensen die het wouden weten het was heel simpel;

Je moet de naam bij alle 2 in de body codes veranderen, dus de 'vid_tekst' veranderen in bijv. 'vid_tekst2'. Dit staat er dus 2x;

Dus in de head gewoon het zelfde;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script type="text/javascript">function showcodes(a,codediv){   var divje = document.getElementById( codediv );   if (divje.style.display == "block")   {      divje.style.display = "none";      a.innerHTML='Klap uit';   }   else   {      divje.style.display = "block";      a.innerHTML='Klap in';   }}</script>


En en de body;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<span style="cursor: pointer;" onclick="showcodes(this,'div_tekst1');"><font color="FF0000">Klik hier!</font></span><div id="div_tekst1" style="display: none;">


              <font color="#FF9900">
              HIER KOMT JE TEKST<font>
</div>


Als je dus een 2é wild toevoegen maak je van de 'div_tekst1' 'div_tekst2'! Of natuurlijk een andere leuke naam!

Hartelijk bedankt voor je hulp Jezpur!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.