HTML form voor 2 doelen gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick Okkersen

Rick Okkersen

01/09/2018 15:50:30
Quote Anchor link
Hallo forumleden,

Ik heb op mijn website een registratie formulier in meerdere stukken (op verschillende paginas) De eerste stap is:

Voornaam, Achternaam, E-mail

De 2e stap gaat vervolgens verder met het wachtwoord en gebruikersnaam.

Ik gebruik het programma MailChimp voor mijn e-mails, 1 groep is voor iedereen (wordt gebruikt voor meldingen over bijv. Privacy Policy updates etc.). En de 2e is voor nieuwsbrieven (mensen moeten hier met een ander formulier voor inschrijven). Nu kun je een formulier genereren binnenin MailChimp met als "action" attribute "https://mailchimp.com/.............". Nu wil ik graag dat na de eerste stap in mijn formulier en deze link wordt gebruikt, en mijn eigen script.

Ik heb al eens geexperimenteerd met de scripts op deze website:
http://form.guide/web-form/submit-form-multiple-scripts.html

Kan iemand mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:50:14
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/09/2018 17:43:53
Quote Anchor link
Dat multiple submit ding klinkt niet echt fantastisch... een i-frame + een zwik javascript om al die data overal (onbeveiligd) naartoe te sturen? :/

Beschik je zelf over een serverside scriptingtaal (zoals PHP)? Is het dan niet veel makkelijker, zoals ook in de comments van dat artikel wordt gesuggereerd, om al die administratie aan de serverzijde af te handelen?

Ook zou je kunnen overwegen om deze "registratieflow" te veranderen? Bijvoorbeeld dat je je eerst registreert met een minimale hoeveelheid accountinformatie zoals een wachtwoord en een gebruikersnaam (dit zou je e-mailadres kunnen zijn), en dan zou je vervolgens met een klein paneeltje voor een gebruiker (nadat deze de aanmelding heeft bevestigd en zich heeft aangemeld) de informatie aan kunnen vullen met profielinformatie zoals voornaam, achternaam en voorkeuren zoals het willen ontvangen van een nieuwsbrief. Als iemand dan de eerste keer inlogt zou je deze "verplicht" langs de profielpagina kunnen sturen en deze verzoeken een minimale hoeveelheid informatie aan te vullen ofzo.

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom je dit alles in eerste instantie zou willen splitsen, ook al gaat het strict genomen misschien om twee verschillende soorten informatie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.