html gegenereerd door php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan de Vries

Jan de Vries

28/01/2008 14:51:00
Quote Anchor link
hey

ik ben een beetje aant kijken naar een systeempje dat aan de hand van een theme de html genereert, hoe ik dit alles ga doen is me nog niet duidelijk, maar de bedoeling is dus dat het hele cmsje aan de hand van de db de layout laad..

maar nu zit ik met wanneer ik een stukken html ga echo, de html code geen mooie indents(tabs) heeft, is er een mogelijkheid om deze wel toe te voegen zodat er mooie stukken html uitkomen?

...NoiK
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 19:28:20
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/01/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Je moet je afvragen of je alle HTML wel door PHP wilt laten echoën. Verschillende themes klinkt mij eerder in de oren als het gebruik van verschillende stylesheets. Aan de HTML code verandert echter helemaal niets.

Met behulp van een stukje PHP kun je ervoor zorgen dat de juiste stylesheet geladen wordt en de jusite style weergegeven wordt.

Als je overigens HTML code wilt echoën en je wilt zorgen dat er ingesprongen wordt, zul je voor elke tab die je normaal in je code zou zetten een "\t" moeten echoën.
 
Jan de Vries

Jan de Vries

28/01/2008 15:00:00
Quote Anchor link
ja ik zat aan deze manier te denken of dan wel een manier wat een ander bestand 'htmlfile.tpl' laat met daarin functies, alleen weet ik hierbij niet hoe ik het doe wanneer er functies eraan worden toegevoegd.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/01/2008 15:04:00
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf Smarty als template engine. Heel eenvoudig in het gebruik en zorgt voor een optimale scheiding tussen business logica en output.

Zeker in het geval van verschillende thema's en layouts is het gebruik van een template engine zeker aan te raden. Je hoeft nooit meer met PHP de HTML code te gaan genereren, je kiest gewoon met PHP een template dat geladen moet worden...
 
Frank -

Frank -

28/01/2008 15:05:00
Quote Anchor link
Quote:
maar nu zit ik met wanneer ik een stukken html ga echo, de html code geen mooie indents(tabs) heeft
Die zooi sloop ik er altijd uit! Waarom? Omdat je dan minder kb's nodig hebt en dus je site sneller wordt.

Wanneer een bezoeker de broncode bekijkt en dit netjes opgemaakt wil hebben, dan doet hij dit maar lekker zelf. Of je gebruikt FireFox, die kan dit ook voor je doen.

Kortom, jouw probleem is geen probleem, integendeel!

Ps. Opmaak doe je met css. Zoals reeds is gezegd.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

28/01/2008 15:15:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 28.01.2008 15:05:
Of je gebruikt FireFox, die kan dit ook voor je doen.
Is dat een add-on, of zit dat er standaard in? Ben het nog nooit tegen gekomen.
 
Frank -

Frank -

28/01/2008 15:21:00
Quote Anchor link
@Elwin: Volgens mij is het de Web Developer toolbar.

Maar het zou net zo goed een andere kunnen zijn, ik heb tientallen plugins in FF zitten. Wat ze allemaal doen, geen idee, maar ze leveren goed werk ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.