HTML Mail naar Exchange

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joey Blaat

Joey Blaat

15/07/2010 13:38:29
Quote Anchor link
Goedemiddag!

Ik ben bezig met een leerproject, ik heb nu een registratie systeem gemaakt, nu moet de gebruiker zijn/haar gegevens ontvangen per email.

Allemaal leuk en aardig, php mail functie kan ik natuurlijk maar ik wil niet zon basic plain mailtje sturen maar een html mail. Dit gaat ook nog allemaal goed.

Maar als ik de mail wil sturen naar een exchange server gaat het niet goed, ik had ergens gelezen dat dit te maken heeft met de headers in de mail functie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$headers
= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "From: [email protected]" . "\r\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=utf-8" . "\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit" . "\r\n";
$subject = "Uw Gegevens";

$message = "hier mijn html mail";

mail($email, $subject, $message, $headers);
?>


Nogmaals, naar hotmail, gmail etc. gaat het perfect. Alleen naar Exchange gaat het niet goed. Andere mails ontvang ik wel via de exchange, ook als ik de html headers eruit haal werkt het.

Iemand een idee?
Bedankt alvast!
Gewijzigd op 15/07/2010 13:40:49 door Joey Blaat
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:06:35
 
TJVB tvb

TJVB tvb

15/07/2010 14:57:27
Quote Anchor link
Weet je ook wat er niet goed gaat?
En ik zou als ik jou was een pakket als phpmailer of nog fijner swiftmailer gebruiken.
Dat regelt heel wat dingen voor je (o.a. de headers)
 
Leon Vosmeijer

Leon Vosmeijer

15/07/2010 15:47:49
Quote Anchor link
Ik zou het allereerst met Swift proberen op te lossen, lees: kijken of Exchange dan wel de email berichten kan ontvangen.

Mocht het dan niet zo zijn, dan zijn het hoogstwaarschijnlijk je server/DNS instellingen, die de boosdoener zijn.

Bij mij mocht er vroeger niet gebruik gemaakt worden van open source projecten in leerprojecten. Ik weet niet hoe dit bij jou zit, maar als het wel mag, zou ik gewoon swift blijven gebruiken!

TJVB: Je schreef 'phpmailer'. Heb je toevallig ook ervaring met de 'nieuwe' phpmailer? Ik weet dat het project een poos stil gelegen heeft... daardoor werden sommige berichten geblockt bij ontvangst e.d.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

15/07/2010 16:22:41
Quote Anchor link
Leon Vosmeijer op 15/07/2010 15:47:49:
TJVB: Je schreef 'phpmailer'. Heb je toevallig ook ervaring met de 'nieuwe' phpmailer? Ik weet dat het project een poos stil gelegen heeft... daardoor werden sommige berichten geblockt bij ontvangst e.d.


Nee, ik gebruik altijd Swiftmailer. Die bevalt me namelijk heel goed en ik log daarmee in een bestaand email account in.
 
- SanThe -

- SanThe -

15/07/2010 17:36:17
 
Joey Blaat

Joey Blaat

19/07/2010 12:58:18
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties! Het is me alleen nog steeds niet gelukt. Zodra ik deze header weghaal, pushed hij deze wel door naar de server;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$headers
.= "Content-Type: text/html; charset=utf-8" . "\r\n";
?>


Alleen krijg ik dan natuurlijk plain text terug.
Ik ga nu even Swift proberen, en anders misschien SMTP functies van php proberen?

Nogmaals bedankt
Gewijzigd op 19/07/2010 13:54:42 door Joey Blaat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.