HTML mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Massimo W

Massimo W

14/04/2006 11:27:00
Quote Anchor link
ik zit met het volgende probleem. Ik heb een mailscript. deze is bedoelt om html mailtjes mee te versturen naar de email adressen in een mysql database.

Het is een formulier waar een onderwerp en een bericht in geschreven kan worden. in het veld voor het bericht moet gewoon de html code ingetypt worden.

Zodra ik daarna op verzenden klik, komt de mail wel aan. Maar klopt de opmaak niet. Je ziet wel dat hij de html gebrukt, maar veel dingen, zoals links en kleuren laat hij weg.

Nu is mijn vraag: Waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik een html mail wil versturen naar mijn mailinglist? Waar vind ik de juist informatie om mailtjes op te maken met html zodat deze ook netjes worden weergegeven?

alvast bedankt

Massimo
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:33:22
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

14/04/2006 11:30:00
Quote Anchor link
gewoon uit de tutorial hier op de site gehaald:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/4/148/256/
 
- SanThe -

- SanThe -

14/04/2006 11:30:00
Quote Anchor link
Kijk bij de tutorials. Er moet er minstens 1 zijn.
 
Massimo W

Massimo W

14/04/2006 11:46:00
Quote Anchor link
ja ok, dat heb ik dus al gedaan. ik dacht dus eerst dat het aan die headers lag, maar deze staan goed in het script.

daarna dacht ik dat het door gmail kwam, dat gmail de email aanpast. maar dat was het ook niet. want in outlook doet hij precies hetzelfde fout
 
Massimo W

Massimo W

14/04/2006 11:58:00
Quote Anchor link
stel ik heb een stukje html erin staan, font size 5 en font size 7. de font size 7 pakt hij niet maar de 5 wel. Tevens als ik een rode tekst heb, dan wordt deze groen weergegeven.

Vind het maar raar.
 
- wes  -

- wes -

14/04/2006 12:04:00
Quote Anchor link
gebruik een 3Dgenerator , in een HTML mail is het =teken een gereserveerd teken, met 3Dgenerator kan je dit omzeilen
 
Massimo W

Massimo W

15/04/2006 10:23:00
Quote Anchor link
Kan het zijn dat de mailserver van mijn host de html mail verziekt?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/04/2006 10:33:00
Quote Anchor link
Ik denk eerder dat je html emailtje niet correct is, css enzo... Ik verstuur zonder problemen dit soort emailtjes.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2006 10:37:00
Quote Anchor link
En gebruik de phpmailer class.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/04/2006 10:42:00
Quote Anchor link
Zeker zeker... maak niet dezelfde fout als mij dat je dat achteraf moet implementeren (opzich ook niet zo'n probleem, maar wel zonde van je tijd).
 

15/04/2006 10:45:00
Quote Anchor link
Webmail wil nog wel eens problemen geven en als je op een Windows server zit en werkt via de mail() functie.

Als je werkt via de phpmailer class dan heb je geen last meer van het Windows mail() probleem.
 
Massimo W

Massimo W

15/04/2006 11:09:00
Quote Anchor link
jah ok, maar ik heb geen verstand van die phpmailer class. het zit er wel in, maar die is gecomment, dus uitgeschakeld.

maar zal dit even uitzoeken.

Het rare is, de code die ik verstuurd word echt heel raar ontvangen door de gebruikers. de kleur rood wordt groen, links zie je wel maar zijn niet aan te klikken, fontsizes haalt hij doorelkaar enz enz enz... heel rotzooitje
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/04/2006 11:11:00
Quote Anchor link
Gewoon een net stukje css gebruiken ipv <font> tags etc. En niet a:hover, maar #divje a:hover, anders kom je in de problemen bij webmail.
 
Massimo W

Massimo W

15/04/2006 11:37:00
Quote Anchor link
ok, het gaat al beter. ligt dus echt aan de html code zelf.

hoe kan ik het beste een afbeelding in de mail zetten?
 
Massimo W

Massimo W

15/04/2006 13:21:00
Quote Anchor link
hmmm, raar. Het werkt nu wel. ik heb alle ' en alle " uit de html code verwijderd en nu doet hij het :S

Thanks in ieder geval
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.