HTML probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Toine vd P

Toine vd P

22/02/2007 12:53:00
Quote Anchor link
beste mensen.

ik zoek al een tijd naar een mogelijkheid om HMTL te verwerken binnen een textarea.

Dus als ik dit doe b.v.

<textarea><span class="rood">Rode tekst</span></textarea>

dat de tekst daadwerkelijk rood wordt en niet de span class hard weergeeft,
BVD
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:59:19
 
- wes  -

- wes -

22/02/2007 12:55:00
Quote Anchor link
tinyMCE
fckeditor
 
Toine vd P

Toine vd P

22/02/2007 12:57:00
Quote Anchor link
Dat is kant-en-klaar spul.
Ik wil het graag zelf doen op een manier die ik begrijp.
 
- wes  -

- wes -

22/02/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Trust me on this one, met jou level waar je nu zit doe je er goed aan eerst zoiets te bekijken, uit te kleden of te proberen stap voor stap. Zelf zoiets maken ben je nie aan toe



yay 3k :)
 
Dan Me

Dan Me

22/02/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Veel verstand van javascript? Dan kan je dit doen door een iframe te plaatsen over de textarea of dit kan zelfs met een div. Hierbij heb je dan een eigenschap "contenteditable" waarmee je ver moet komen. On the fly wijzig je dan selecties waaraan je weer html tags koppeld zoals een <strong>. Google maar eens..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dan Me
 
Toine vd P

Toine vd P

22/02/2007 13:04:00
Quote Anchor link
@dan: BEdankt voor je reactie
@wes: bedankt voor je reactie, ik wil geen totale editor maken, gewoon HTML in textarea gebruiken en heb trouwens fck allang gebruikt :)

@dan 2 : Ben nog niet zo'n java man. Gaat dit hetzelfde werken als een input type= image opmaken? Dan leg je er iets overheen, valt dit onder dezelfe catagorie ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Toine vd P
 
Dan Me

Dan Me

22/02/2007 13:09:00
Quote Anchor link
Een element erover heen leggen ( want dat doe je omdat een textarea geen opmaak tags ondersteunt, dus je faked de boel als het ware ) is pas het begin. Dan moet je nog functies maken om je geselecteerde tekst enzo op te halen om daarmee vervolgens wat te doen, zoals een <strong>selected_text</strong> er aan toe te voegen. <-- klinkt allemaal makkelijker dan het is!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dan Me
 
Toine vd P

Toine vd P

22/02/2007 13:14:00
Quote Anchor link
@dan: iig bedankt ik had nog nooit van "CONTENTEDITABLE " gehoord. Sowieso wel leuk om te weten in je achterhoofd. Maar 1 ding zit aan me te knagen........

ER MOET TOCH EEN BETERE OPLOSSING ZIJN !!!!!!!!!!!!!!!

aaaaaaaaarrrrrrrrrgggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

22/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
ik denk niet dat er een makkelijkere oplossing is, een textarea is niet gemaakt om net zoals bijv. word opmaak weer te geven, maar enkel en alleen om platte tekst in te voeren.

wat je misschien wel zou kunnen doen is een update knop onder je textarea maken en dat dan onder of boven je textarea het resultaat in de pagina verschijnt.
 
Toine vd P

Toine vd P

22/02/2007 13:21:00
Quote Anchor link
@stefan: Idd dat is ook een optie.
@dan: Kan ik mijn content van de DIV die dus nu EDITABLE is gewoon wegschrijven met divjemettekst.innerHTML ofzow?
 
Aaa Trump

aaa Trump

22/02/2007 14:09:00
Quote Anchor link
Leer css, overal vanaf.

Toch?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.