Html to pdf

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 02:46:17
Quote Anchor link
Ik ben al enkele dagen aan het zoeken of er een mogelijkheid is om via php een pagina naar pdf te krijgen.
Het idee is zo, ik heb het in mijn windows programma toen zo gemaakt, dat als iemand op afdrukken drukt dat de pagina word afgedrukt en dat een copy als pdf cq image in een map word opegslagen.

Nu wil ik dit ook via mijn webpagina maken, dus drukt iemand op afdrukken dat ook de pagina word opgeslagen.
Nu kom ik ook diverse dingen tegen maar ik krijg ze van geen 5 cent werkt.

Is er iemand hier die mij kan helpen hoe dit te krijgen?
En nee heb echt google afgezocht en van alles geprobeerd, dus ik vraag serieuze hulp.

Bvd
Pascal.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:36:09
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 05:24:28
Quote Anchor link
fPDF, TCPDF, DOMPDF, mPDF om een paar libraries te noemen.

Wat heb je al geprobeerd en waar loop je op vast?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

07/09/2018 07:55:12
Quote Anchor link
Of wkHTMLtoPDF. Moet je wel server-side wat installeren, maar werkt als een speer & perfect.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 09:34:38
Quote Anchor link
Al die wat jullie noemen heb ik geprobeerd, ik weet ook niet waar ik de mis in ga, volg netjes wat ze vermelden om ze te installeren maar krijg ze niet aan de gang.
@Rob , die wat jij vermeld is toch via alleen via command line en niet om onder een button van je php pagina te plaatsen of wel?
@Ariën, ik heb ze allemaal al getest, ook goed erop gezet , maar ze doen niks, of ik krijg een html fout pagina te zien maar nergens iets werkend.
Alleen fPDF ben ik niet tegen gekomen, die wil ook nog een poging geven om te testen.

Daarom mijn vraag, is er iemand die mee kan testen en mij kan helpen waar het mis gaat.
Moet wel vermelden , het draait op een RPI3, maar alles is aanwezig.
Gewijzigd op 07/09/2018 09:38:30 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 09:45:16
Quote Anchor link
Het lijkt mij heel sterk dat ze allemaal buggy zijn. ;-)

Zet je foutafhandeling eens aan, check je errorlog en vertel wat er misgaat. Nu is het nog behoorlijk vaag.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 09:51:06
Quote Anchor link
Je was me net voor Ariën.
Zoals ik aangaf had ik fPDF nog niet gezien, deze net getest en die werkt als enigste nu, dus ga straks eens kijken of ik een html pagina hiermee naar pdf krijg, anders kom ik hier wel terug ermee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 10:04:46
Quote Anchor link
Misschien dat de anderen een pdf-driver nodig hadden? Dat zou ik eigenlijk aanraden op een eigen server. Dan hoeft PHP minder werk te verzetten.
Gewijzigd op 07/09/2018 10:10:42 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 11:09:12
Quote Anchor link
Die fPDF kan wel volgens mij niet een bestaande pagina omzetten naar pdf of wel?
Ik zie namelijk dat je bij die eigenlijk alles in elkaar moet stoppen, terwijl eigenlijk niks anders een bestaande html/php pagina naar pdf moet omzetten en dan in een map (wat ik zelf wil aangeven) moet opslaan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 11:11:33
Quote Anchor link
Probeer anders eens wkHTMLtoPDF te installeren.

Met de exec() functie kan je commandline commando's uitvoeren. Zoals een conversie html -> pdf

Staat ook in de repo, als het voor je meezit:
sudo apt-get update
sudo apt-get install wkhtmltopdf
Gewijzigd op 07/09/2018 11:13:22 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 14:09:21
Quote Anchor link
Ik had hem al erop staan, nu de ham vraag hoe verder, kom geen degelijke beschrijving tegen.
Ik heb gelezen dat je dit met wkhtmltopdf http://google.com google.pdf kunt doen, dit werkt , maar nergens een script te vinden om zoiets in je knop te zetten van je pagina
Gewijzigd op 07/09/2018 14:11:33 door Pascal Schuffelers
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/09/2018 14:14:28
Quote Anchor link
Wellicht een simpelere oplossing: maak een print stylesheet en druk het HTML-document af naar een PDF-bestand in plaats van een printer.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 14:44:09
Quote Anchor link
Pascal Schuffelers op 07/09/2018 14:09:21:
Ik had hem al erop staan, nu de ham vraag hoe verder, kom geen degelijke beschrijving tegen.
Ik heb gelezen dat je dit met wkhtmltopdf http://google.com google.pdf kunt doen, dit werkt , maar nergens een script te vinden om zoiets in je knop te zetten van je pagina

Die kan je toch eenvoudig maken met de basiskennis van PHP?
Met exec kan je prima dat commando afvuren (na een POST-request bijvoorbeeld), en de pdf naar een speciale map schieten.
En die lees je dan uit.

Eventueel met AJAX erbij die je elke paar seconden laat kijken of het al gereed staat.
Gewijzigd op 07/09/2018 14:45:28 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 15:12:13
Quote Anchor link
Uh ja makkelijker gezegt voor jullie als voor mij.
Uitlezen hoeft niet als hij ze maar maakt en naar een map schiet.

Dit heb ik in mijn post van de button gezet.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo exec('wkhtmltopdf http://google.com google2.pdf');  

Maar er gebeurd niks dan.

Kwik and dirty als test.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php if (isset($_POST['button'])) { exec('wkhtmltopdf http://google.com google2.pdf'); } ?>
<form action="" method="post">
    <button type="submit" name="button">Run pdf maker</button>
</form>


Maar niks gebeurd.
Gewijzigd op 07/09/2018 15:23:48 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 15:31:45
Quote Anchor link
exex() kent ook een tweede argument waarmee je de output kan vrijgeven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if (isset($_POST['button'])) {
   exec('wkhtmltopdf http://google.com google2.pdf',$output);
   echo "Uitvoer: ".$output;
}

?>

<form action="" method="post">
    <button type="submit" name="button">Run pdf maker</button>
</form>


Werkt het in de shell zelf wel?
Gewijzigd op 07/09/2018 15:32:15 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 15:36:41
Quote Anchor link
in de shell werkt het super, alleen in php niet.
Jou code heb ik ook getest maar daar gebeurd ook niets , net als in de mijne.
Nu ben ik verder gaan zoeken in github waar die vandaan komt en kom ik deze info tegen ... https://github.com/mikehaertl/phpwkhtmltopdf/issues/157
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 15:40:39
Quote Anchor link
De "Uitvoer" is verder leeg?
Geef anders eens het volledige pad naar die binairy op.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 15:41:47
Quote Anchor link
ben even de rpi aan het scannen waar hij staat geïnstalleerd, kom er op terug.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 15:43:28
Quote Anchor link
Kijk anders eerst eens of exec() wel doet wat het moet doen, door een standaard command te proberen zoals whoami of uptime.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 15:45:31
Quote Anchor link
Zo bedoel je neem ik aan?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (isset($_POST['button'])) {
   //exec('wkhtmltopdf http://google.com google2.pdf',$output);
  //exec("/usr/local/bin/wkhtmltopdf http://google.com testfile.pdf",$output);

  echo exec('whoami');
   echo "Uitvoer: ".$output;
}

?>


Toevoeging op 07/09/2018 15:49:46:

Krijg dit te zien bij uitvoer.:
Uitvoer: www-data

bij uptime.:
Uitvoer: 15:50:57 up 5 days, 15:56, 1 user, load average: 1.67, 1.78, 1.81
Gewijzigd op 07/09/2018 15:51:16 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/09/2018 15:53:38
Quote Anchor link
Dat werkt dus wel.
Echter wkhtmltopdf of /usr/local/bin/wkhtmltopdf geeft dus geen output?
Misschien moet je eens proberen om een volledig pad op te geven naar waar je testfile.pdf moet komen te staan.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

07/09/2018 17:21:43
Quote Anchor link
een locatie voor de testfile.pdf zeten helpt niet, vermoed toch dat in php de map van die wkhtmltopdf vermeld moet worden, wacht nog altijd dat het zoeken klaar is, ben de hele rpi sdcart aan het nalopen
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.