Html5, anyone?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »

coördinator kantoorautomatisering (32-36 uur

Breng jij onze kantoorautomatisering naar een hoger (online) plan? Jouw uitdaging De NTS heeft ruim 100 medewerkers. Om onze mensen hun werk te laten doen hebben ze een goed werkende werkplek nodig. Dat bestaat uit hardware: zoals pc, laptop, telefoon, tablet, software zoals Office365 suite en aanvullende bedrijfsapplicaties en een netwerk. We zijn druk bezig met het vernieuwen van onze kantoorautomatisering; we willen onze medewerkers overal, altijd op elk device kunnen laten samenwerken. Om hierin de regie te kunnen nemen zoeken we jou als coördinator kantoorautomatisering! De kantoorautomatiseringsondersteuning werd in het verleden door een Shared Service geleverd. Het Shared Service wordt opgeheven en de

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer / Maatschappelijk betrokken

Functieomschrijving Ben jij een developer die de volgende stap in zijn carrière wilt maken? Wijk jij niet uit voor precisie werk in een open en informele omgeving? Lees dan snel verder en reageer! Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding, liefst in de richting van Informatica; Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als PHP Developer; Je hebt ervaring met object

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

Full Stack Developer WordPress PHP

BEDRIJFSPROFIEL Onze klant bestaat al meer dan 25 jaar en is werkzaam in de communicatie en media design branche. De klant geeft inhoud en vorm aan nieuwsbrieven, social media campagnes en online marketing en zijn dagelijks bezig met het ontwerpen, programmeren en onderhouden van websites, apps en andere publicaties. Met inzet, enthousiasme en passie worden diverse projecten aangegaan. De klant beschrijft zichzelf als doelgericht, creatief, flexibel en enthousiast. FUNCTIE OMSCHRIJVING Als Full Stack Developer WordPress / PHP ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor de projecten richting de eindklant. Samen met de Accountmanager zit jij aan tafel met verschillende

Bekijk vacature »

Senior Android Mobile Developer voor Medische sect

Functieomschrijving Zij willen zorgen voor een perfecte werk-privé balans, zorgen dat jij plezier hebt in je werk en ze zullen je allerlei ontplooiingsmogelijkheden bieden. Zij zetten alles op alles om jou een stimulerende werkomgeving te bieden, waar jij het optimale uit jezelf kunt halen! Het gaat hier om een echte Senior functie waarbij je minimaal 6 jaar ervaring moet hebben als Android developer. Het is hierin belangrijker dat je Technisch ERG sterk bent (dat je er een fijne babbel bij hebt is een pré). Jouw functie is ontzettend breed en je krijgt veel verantwoordelijkheden bij deze organisatie. Je gaat werken

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Interessant? Lees snel verder! Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel de interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Java developer medior

Functie­omschrijving ''Bij de Belastingdienst werken we in de Java-ontwikkelstraat met diverse frameworks en tools, zoals Maven, Wicket of Angular, Eclipse of IntelliJ. En of het nu gaat om het fixen van een bug of het maken van een nieuwe applicatie: ik leer veel en zit eigenlijk de hele dag te puzzelen. Alle Java-ontwikkelaars werken intensief samen in scrumteams, waarvan ook de product owner deel uitmaakt. Dit doen we lang niet altijd alleen op kantoor. De Belastingdienst is flexibel en geeft je de ruimte om je werk te doen waar en wanneer jij dat wilt.'' Atsje Gercama - Medior Java-developer bij

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Medior/Senior PHP developer

Functieomschrijving In de rol Medior of Senior webdeveloper PHP ben je verantwoordelijk voor de implementatie van de draaiende systemen en het ontwikkelen van nieuwe complexe maatwerkoplossingen. Je bent bezig met functionele klantwensen uitwerken op architectuur niveau en zal je veelal de database in gaan om functionele koppelingen te maken. Het team telt in totaal rond de 15 developers en krijg je naast de kans om backend te doen ook aan de frontend te werken. Sparren met leuke collega’s in een modern pand en je Zend certificaat behalen? Dan is dit de uitdaging die je aan moet gaan. Functie-eisen HBO werk

Bekijk vacature »

.NET Developer / Angular / React

Functieomschrijving Haal jij als .NET Developer energie uit het ontwikkelen van bedrijfskritische .NET applicaties en vind jij het ook leuk om de door jouw gebouwde .NET applicaties te beheren en door te ontwikkelen, waarmee je de kwaliteit van de .NET applicaties weet te waarborgen? Lees dan snel verder Het ontwikkelen van bedrijfskritische applicaties; Het onderhouden en beheren van de applicaties; Het uitvoeren van patches, testen, change- en incidentmanagement; Meedenken over technische ontwikkelingen; Het pro-actief aandragen van verbeteringen. Functie-eisen Hbo denk- en werkniveau; Minimaal 2 jaar ervaring met .NET; Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en beheer van van applicaties; Aantoonbare ervaring

Bekijk vacature »

C# Developer /SaaS applicaties/MVC/ SQL/ 4.000 eur

Functieomschrijving Ben jij een .NET (C#) Developer wil werken in een IT-minded organisatie? Heb je kennis van MVC en SQL? Wil jij werken aan in-house ontwikkelde applicaties? Houd jij de nieuwste technieken in de gaten om het ontwikkelproces beter te laten verlopen? Lees dan snel verder! Nieuwbouw, onderhoud en bugfixing van de applicaties; Het produceren van code met een hoge kwaliteit; Hulp bieden aan jouw collega's met verschillende (complexe) technische kwesties; Kwaliteitsmonitoring van het gehele project, incl. de opgeleverde wijzigingen; Het waarnemen van verbetermogelijkheden en deze op de planning zetten. Functie-eisen Uitgebreide werkervaring met C#; Kennis van MVC en SQL;

Bekijk vacature »

C# Developer (Front-end/Web)

Medior/Senior C# Developer (Front-end/Web) in 's-Hertogenbosch Wie zijn wij? TRG Screen werd opgericht in 1998 en is sindsdien uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 150 medewerkers. TRG Screen is een groeiend en innoverend softwarebedrijf met klanten over de hele wereld en kantoren in New York (HQ), het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Azië. Onze klanten zijn met name beurzen, banken en pensioenfondsen. Wij zoeken op korte termijn een Medior/Senior C# Developer TRG groeit snel en om deze groei te ondersteunen is ons Nederlandse kantoor op zoek naar een Medior/Senior C# Developer voor onze vestiging in ’s-Hertogenbosch. Voor

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Joey Drieling

Joey Drieling

06/07/2010 17:14:51
Quote Anchor link
Karl Karl op 06/07/2010 12:04:54:
Bovendien gaat IE9 gewoon volledig html5 ondersteunen. Daar zijn ze ook al hard mee bezig.

Voor de rest gewoon veel Google-en.

Ja leuk IE9 ondersteund HTML5!

IE9 word vista, windows7 en hooger zit je nog met die XP wankers die IE6, IE7 of IE8 hebben.
Gewijzigd op 06/07/2010 17:21:53 door Joey Drieling

PHP hulp

PHP hulp

20/09/2020 13:28:45

Jelmer -

Jelmer -

06/07/2010 20:32:54
Quote Anchor link
Wat zien jullie als HTML5 eigenlijk? Wat kan je straks wat je nu nog niet kan? En wat is al die ophef over een release date voor HTML5? Dat de specs voor html5 doctype vast komen te staan zegt niet zoveel lijkt mij.

CSS3, al die nieuwe Javascript api's, dat zijn allemaal aparte specs die gewoon geleidelijk bedacht en geïmplementeerd worden. Eerst de race om DHTML, toen ACID 2 en 3 en al die andere tests, nu wie het eerst HTML5 volledig implementeert... het is niets nieuws, dit is hoe het web ontwikkelt. Een browser-vendor bedenkt wat, implementeert het in z'n browser, stuurt een specificatie naar een Working Group, en die zeggen dan "ja, dat is leuk". In de tussentijd zijn andere vendors misschien ook wel geïnteresseerd, en implementeren ook de specs, of verzinnen ze een eigen implementatie met andere specs, en sturen die naar de Working Group. De Working Group vraagt dan aan bepaalde mensen wat zij ervan vinden, en kiest een van de specs als standaard, of verandert wat aan de ene of de andere.

HTML 5 is niet veel anders. Canvas komt volgens mij uit Firefox' ontwikkelproces. Video en Audio zou best wel eens vanuit Opera gestart kunnen zijn. Die semantische elementen zoals <article> en <section>, dat was gewoon hard nodig. Je zou kunnen stellen dat dat voorkomt uit de experimenten met XHTML waarin de semantische kracht van XML werd geprobeerd. Math-ml en svg embedden is ook iets uit de ideeën achter xhtml, waarbij je andere xml namespaces in je document zou moeten kunnen opnemen. Drag&drop api is overgenomen uit Internet Explorer (hadden ze al vóór IE6!) en je zou kunnen twijfelen aan de kwaliteit van die API (@ppk heeft er behoorlijk moeite mee) Er is in HTML 5 bij mijn weten niets over de Javascript versie gezegd. Al die syntax toevoegingen die in Javascript 1.8 zitten kun je dus nog steeds niet cross-browser inzetten.

Als de spec voor HTML5 definitief wordt verandert er volgens mij niet zoveel. Althans, niet meer dan dat er altijd al aan het veranderen was.

Johan Dam

Johan Dam

07/07/2010 11:19:46
Quote Anchor link
Ik zou mij als programmeur ook niet in de weg laten zitten alleen omdat de specs niet vast staan, nee. Voor browsers is het belangrijk wat die specs zijn en of ze veranderen. Voor programmeurs is het belangrijk welke browser wat ondersteund.

Het web blijft ontwikkelen, over een paar jaar komt er weer iets nieuws en dan is het kijken wat we daarmee wel en niet kunnen, zo blijven we lekker bezig.

Juist vanwege die ontwikkeling lijkt het mij positief om er relatief snel in te duiken, als je website nu veel gebruik van html5 mogelijkheden maaakt (ja, het is nog te vroeg daarvoor, het is bedoeld als voorbeeld), dan ben je klaar voor de volgende innovatie. Is dit nodig? Nog niet, maar als je pas wacht totdat het 'uit-ontwikkeld' is, dan zit de volgende innovatie alweer voor de deur. Zo blijf je achter de feiten aan lopen.

Johan Dam

Johan Dam

07/07/2010 14:32:20
Quote Anchor link
Internet explorer hoeft niet perse ondersteund te worden, je kan IE gebruikers ook prompten om een plugin te downloaden (Chrome Frame) welke zelfs IE6 gebruikers de mogelijkheden van HTML5 geeft.

Een plugin verplichten op een website is niet ideaal, maar het is beter dan gebruikers doorsturen naar een firefox download pagina.

De discussie of er op IE9 gewacht moet worden voordat we 'zware' html5 websites kunnen maken lijkt mij hierbij opgelost, maar goed, dat is mijn mening, ik hoor het graag als je het er niet mee eens bent

Joey Drieling

Joey Drieling

07/07/2010 17:04:10
Quote Anchor link
Ik weet dat er een plugine is voor IE die Chrome Frame maar die ondersteund nog maar heel weinig HTML5. Bijna alle HTML5 voorbeelden doen het niet! Daar heb je dus ook niet egt veel aan.

Ik test alleen HTML5 voor mij zelf en ga het pas toepassen als alle groote browsors HTML5 goed ondersteunen wand je blijft bezig met aanpassen zo, maar dat is mijn mening.

Johan Dam

Johan Dam

08/07/2010 10:47:12
Quote Anchor link
Vreemd, bij mij leken de voorbeelden wel te werken, had je de meta-tag wel toegevoegd?
mja, ik had het ook niet zeer uitgebreid getest ofzo,

Joey Drieling

Joey Drieling

08/07/2010 13:12:11
Quote Anchor link
Ja met de metatag ja nee zelf paar voorbeelden van google deeden het niet of half wel met FF en google chrome (browser) en de IE9 developer test versie.

Maar IE9 komt best wel snel al voor dat HTML5 klaar/af is dus dat is het probleem niet echt op wachtenvind ik.

Maar bij mij gebuikt met ongeveer 60% IE waar van ongeveer 45% IE8 heeft de rest IE6 en IE7.

Aad B

Aad B

13/07/2010 22:13:21
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 06/07/2010 20:32:54:
Wat zien jullie als HTML5 eigenlijk? Wat kan je straks wat je nu nog niet kan? En wat is al die ophef over een release date voor HTML5? Dat de specs voor html5 doctype vast komen te staan zegt niet zoveel lijkt mij.

ik kwam dit tegen, misschien interessant ?
http://www.meetup.com/dh5tug/

Hipska BE

Hipska BE

13/09/2010 21:26:56
Quote Anchor link
Had ik www.html5doctor.com al vermeld? Wel dan nu wel :) Handige informatie site.

html5 kan je nu al beginnen gebruiken. Zorg er wel voor dat je enige fallback hebt voor browsers < IE7

Aad B

Aad B

13/09/2010 21:33:15
Quote Anchor link
Naar aanleiding van onze eigen HTML5 Hackathon in juni heeft een van de sprekers, Michael Mahemoff, ons gevraagd mee te helpen met de organisatie van een HTML5 Game Jam op 9/10 oktober bij Spil Games in Hilversum.

Ik wil je dan ook graag uitnodigen voor dit bijzondere evenement :

HTML5 Game Jam

This has been an exciting year for web developers, with all the new features being made possible by HTML5 and browsers getting faster by the day. One of the big surprises has been the rise of HTML5 gaming, with the open technology stack of HTML, CSS, and Javascript becoming a viable platform for games on the web. That’s why, next month,SPIL http://www.spilgames.com/ Games and Google will be running an HTML5 Game Jam event on both sides of the Atlantic, and you’re invited!

Als je geïnteresseerd bent in HMTL5 en Games en je wilt een kans maken op $50.000 schrijf je hier in! http://googlecode.blogspot.com/2010/09/get-your-html5-game-on.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/Dcni+(Google+Code+Blog)

Edit:

het lukt me niet om de link hier netjes te krijgen. Kopieer de complete tekst (ook na feed) als link.
Gewijzigd op 13/09/2010 21:36:15 door Aad B

Hipska BE

Hipska BE

13/09/2010 22:31:03

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.