Html5, anyone?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Joey Drieling

Joey Drieling

06/07/2010 17:14:51
Quote Anchor link
Karl Karl op 06/07/2010 12:04:54:
Bovendien gaat IE9 gewoon volledig html5 ondersteunen. Daar zijn ze ook al hard mee bezig.

Voor de rest gewoon veel Google-en.


Ja leuk IE9 ondersteund HTML5!

IE9 word vista, windows7 en hooger zit je nog met die XP wankers die IE6, IE7 of IE8 hebben.
Gewijzigd op 06/07/2010 17:21:53 door Joey Drieling
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:27:00
 
Jelmer -

Jelmer -

06/07/2010 20:32:54
Quote Anchor link
Wat zien jullie als HTML5 eigenlijk? Wat kan je straks wat je nu nog niet kan? En wat is al die ophef over een release date voor HTML5? Dat de specs voor html5 doctype vast komen te staan zegt niet zoveel lijkt mij.

CSS3, al die nieuwe Javascript api's, dat zijn allemaal aparte specs die gewoon geleidelijk bedacht en geïmplementeerd worden. Eerst de race om DHTML, toen ACID 2 en 3 en al die andere tests, nu wie het eerst HTML5 volledig implementeert... het is niets nieuws, dit is hoe het web ontwikkelt. Een browser-vendor bedenkt wat, implementeert het in z'n browser, stuurt een specificatie naar een Working Group, en die zeggen dan "ja, dat is leuk". In de tussentijd zijn andere vendors misschien ook wel geïnteresseerd, en implementeren ook de specs, of verzinnen ze een eigen implementatie met andere specs, en sturen die naar de Working Group. De Working Group vraagt dan aan bepaalde mensen wat zij ervan vinden, en kiest een van de specs als standaard, of verandert wat aan de ene of de andere.

HTML 5 is niet veel anders. Canvas komt volgens mij uit Firefox' ontwikkelproces. Video en Audio zou best wel eens vanuit Opera gestart kunnen zijn. Die semantische elementen zoals <article> en <section>, dat was gewoon hard nodig. Je zou kunnen stellen dat dat voorkomt uit de experimenten met XHTML waarin de semantische kracht van XML werd geprobeerd. Math-ml en svg embedden is ook iets uit de ideeën achter xhtml, waarbij je andere xml namespaces in je document zou moeten kunnen opnemen. Drag&drop api is overgenomen uit Internet Explorer (hadden ze al vóór IE6!) en je zou kunnen twijfelen aan de kwaliteit van die API (@ppk heeft er behoorlijk moeite mee) Er is in HTML 5 bij mijn weten niets over de Javascript versie gezegd. Al die syntax toevoegingen die in Javascript 1.8 zitten kun je dus nog steeds niet cross-browser inzetten.

Als de spec voor HTML5 definitief wordt verandert er volgens mij niet zoveel. Althans, niet meer dan dat er altijd al aan het veranderen was.
 
Johan Dam

Johan Dam

07/07/2010 11:19:46
Quote Anchor link
Ik zou mij als programmeur ook niet in de weg laten zitten alleen omdat de specs niet vast staan, nee. Voor browsers is het belangrijk wat die specs zijn en of ze veranderen. Voor programmeurs is het belangrijk welke browser wat ondersteund.

Het web blijft ontwikkelen, over een paar jaar komt er weer iets nieuws en dan is het kijken wat we daarmee wel en niet kunnen, zo blijven we lekker bezig.

Juist vanwege die ontwikkeling lijkt het mij positief om er relatief snel in te duiken, als je website nu veel gebruik van html5 mogelijkheden maaakt (ja, het is nog te vroeg daarvoor, het is bedoeld als voorbeeld), dan ben je klaar voor de volgende innovatie. Is dit nodig? Nog niet, maar als je pas wacht totdat het 'uit-ontwikkeld' is, dan zit de volgende innovatie alweer voor de deur. Zo blijf je achter de feiten aan lopen.
 
Johan Dam

Johan Dam

07/07/2010 14:32:20
Quote Anchor link
Internet explorer hoeft niet perse ondersteund te worden, je kan IE gebruikers ook prompten om een plugin te downloaden (Chrome Frame) welke zelfs IE6 gebruikers de mogelijkheden van HTML5 geeft.

Een plugin verplichten op een website is niet ideaal, maar het is beter dan gebruikers doorsturen naar een firefox download pagina.

De discussie of er op IE9 gewacht moet worden voordat we 'zware' html5 websites kunnen maken lijkt mij hierbij opgelost, maar goed, dat is mijn mening, ik hoor het graag als je het er niet mee eens bent
 
Joey Drieling

Joey Drieling

07/07/2010 17:04:10
Quote Anchor link
Ik weet dat er een plugine is voor IE die Chrome Frame maar die ondersteund nog maar heel weinig HTML5. Bijna alle HTML5 voorbeelden doen het niet! Daar heb je dus ook niet egt veel aan.

Ik test alleen HTML5 voor mij zelf en ga het pas toepassen als alle groote browsors HTML5 goed ondersteunen wand je blijft bezig met aanpassen zo, maar dat is mijn mening.
 
Johan Dam

Johan Dam

08/07/2010 10:47:12
Quote Anchor link
Vreemd, bij mij leken de voorbeelden wel te werken, had je de meta-tag wel toegevoegd?
mja, ik had het ook niet zeer uitgebreid getest ofzo,
 
Joey Drieling

Joey Drieling

08/07/2010 13:12:11
Quote Anchor link
Ja met de metatag ja nee zelf paar voorbeelden van google deeden het niet of half wel met FF en google chrome (browser) en de IE9 developer test versie.

Maar IE9 komt best wel snel al voor dat HTML5 klaar/af is dus dat is het probleem niet echt op wachtenvind ik.

Maar bij mij gebuikt met ongeveer 60% IE waar van ongeveer 45% IE8 heeft de rest IE6 en IE7.
 
Aad B

Aad B

13/07/2010 22:13:21
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 06/07/2010 20:32:54:
Wat zien jullie als HTML5 eigenlijk? Wat kan je straks wat je nu nog niet kan? En wat is al die ophef over een release date voor HTML5? Dat de specs voor html5 doctype vast komen te staan zegt niet zoveel lijkt mij.

ik kwam dit tegen, misschien interessant ?
http://www.meetup.com/dh5tug/
 
Hipska BE

Hipska BE

13/09/2010 21:26:56
Quote Anchor link
Had ik www.html5doctor.com al vermeld? Wel dan nu wel :) Handige informatie site.

html5 kan je nu al beginnen gebruiken. Zorg er wel voor dat je enige fallback hebt voor browsers < IE7
 
Aad B

Aad B

13/09/2010 21:33:15
Quote Anchor link
Naar aanleiding van onze eigen HTML5 Hackathon in juni heeft een van de sprekers, Michael Mahemoff, ons gevraagd mee te helpen met de organisatie van een HTML5 Game Jam op 9/10 oktober bij Spil Games in Hilversum.

Ik wil je dan ook graag uitnodigen voor dit bijzondere evenement :

HTML5 Game Jam

This has been an exciting year for web developers, with all the new features being made possible by HTML5 and browsers getting faster by the day. One of the big surprises has been the rise of HTML5 gaming, with the open technology stack of HTML, CSS, and Javascript becoming a viable platform for games on the web. That’s why, next month,SPIL http://www.spilgames.com/ Games and Google will be running an HTML5 Game Jam event on both sides of the Atlantic, and you’re invited!

Als je geïnteresseerd bent in HMTL5 en Games en je wilt een kans maken op $50.000 schrijf je hier in! http://googlecode.blogspot.com/2010/09/get-your-html5-game-on.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/Dcni+(Google+Code+Blog)

Edit:

het lukt me niet om de link hier netjes te krijgen. Kopieer de complete tekst (ook na feed) als link.
Gewijzigd op 13/09/2010 21:36:15 door Aad B
 
Hipska BE

Hipska BE

13/09/2010 22:31:03
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.