[HTML5] <div> of <section>?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joey Drieling

Joey Drieling

29/05/2011 17:31:53
Quote Anchor link
Goedendag,

Ik ben aan het speelen met HTML5 maar kom er nu niet uit of je het nu met de section tag moet doen of tog gewoon met de div tags. En waar is de section tag eigenlijk echt voor? Ik kan het niets in nederlands er over vinden op google.

M.V.G.
Joey
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:19:14
 
Wouter J

Wouter J

29/05/2011 17:52:05
Quote Anchor link
De div tag mag je in HTML5 nog steeds gewoon gebruiken. De section tag is ervoor om verschillende gebieden aan te wijzen. Een section tag heeft bijna altijd een heading.

Op een homepagina kun je vaak meerdere gebieden aanwijzen: Introductie, nieuws en contact. Dit zijn sections. voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<section id="intro">
  <h1>PHPhulp</h1>
  <p>Hallo en welkom bij PHPhulp. Dit is een PHP communitie in Nederland. Hier helpen we je met PHP, maar ook met andere scripttalen.</p>
</section>
<section id="news">
  <h2>Nieuws</h2>
  <article>
    <h3>Nieuws bericht</h3>
    <p>Dit is een voorbeeld nieuwsbericht.</p>
  </article>
</section>
<section id="contact">
  <h2>Contact</h2>
  <p>Je kan ten alle tijden contact met me opnemen via dit formulier:</p>
  <form>
  </form>
</section>


Om het nog wat leuker te maken, zodra de informatie in een sectie veel bijdraagt de content van de site, bijv. de nieuws berichten of content blok, wordt er vaak gebruik gemaakt van de article tag.
 
Joey Drieling

Joey Drieling

29/05/2011 18:05:07
Quote Anchor link
Okay dus laat we zegen ik heb een video pagina met een titel, video, en reacties dan word het dit ongeveer?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<section id="content">
  <h1>Video titel</h1>
  <div id="player">
    <video></video>
  </div>
  <section id="reacties">
    <h2>Reacties</h2>
    <article>
      <h3>Bericht 1</h3>
      <p>Voorbeeld bericht 1.</p>
    </article>
    <article>
      <h3>Bericht 2</h3>
      <p>Voorbeeld bericht 2.</p>
    </article>
  </section>
</section>
Gewijzigd op 29/05/2011 18:05:49 door Joey Drieling
 
Wouter J

Wouter J

29/05/2011 19:10:55
Quote Anchor link
Dat zou inderdaad een goede basis zijn, al twijfel ik over de article tag om de reacties. Want zijn die reacties nou echt zo belangrijk dat ze als een artikel gezien mogen worden?
 
Joey Drieling

Joey Drieling

29/05/2011 19:14:40
Quote Anchor link
dat wis ik ook niet hoe dat zit met article maar als ik w3schools lees kan het wel dacht ik.
http://www.w3schools.com/html5/tag_article.asp

Toevoeging op 29/05/2011 20:39:39:

En ik dacht dat ze met user comment een reactie bedoelde. maar wat raad u aan in plaats van article een div gewoon?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.