html-tags in een formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tobias Tobias

Tobias Tobias

11/08/2010 10:59:40
Quote Anchor link
Hallo,

sinds een laatste update van mijn provider kan ik geen html-tags meer versturen met een formulier, bijvoorbeeld <b><i>hallo</i></b>. Ik gebruik een formulier om nieuwsitems met opmaak op mijn website te zetten, maar nu moet ik daarvoor steeds mijn phpmyadmin opstarten (en die doet het bij mij alleen in IE7, dus liever niet)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zat zelf te denken aan bb-tags gebruiken, maar daar weet ik nog weinig vanaf.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:32:08
 
B a s
Beheerder

B a s

11/08/2010 11:17:39
Quote Anchor link
Ligt dit niet aan je script? Eigen CMS? Waar gebruik je het voor? Wat krijg je te zien? ....
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

11/08/2010 12:55:36
Quote Anchor link
In het kort komt het er op neer dat bij ieder formulier op mijn site ik een 403-foutmelding krijg als ik 2 html-tags naast elkaar heb staan (ook met spaties of enters ertussen), ongeacht wat ik daarna met de informatie doe (mail versturen, sql-query of wat dan ook)

Voorbeeld van een formulier:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<form method="POST" action="contact.php">

<table align="center">
<tr>
<td>Bericht:</td>
<td><textarea name="bericht" rows="10" cols="60"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Versturen">
</td>
</tr>
</table>
</form>


Ik dacht zelf aan bv
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
[b]
tag te gebruiken ipv <b>, en dit dan later met str_replace om te zetten.
 
P Lekensteyn

P Lekensteyn

11/08/2010 13:05:23
Quote Anchor link
Zo te horen is dat een erg restrictieve vorm van mod_security o.i.d.
Vraag bij jouw provider of je dat kunt uitschakelen, en anders kun je beter een behulpzamere provider zoeken.
PMA werkt in meerdere browsers, met IE zou het juist moeten vloeken.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

11/08/2010 13:26:49
Quote Anchor link
Ik heb het nu opgelost met de [tag]-systeem, met str_replace. Nu kan ik tenminste weer nieuwsitems en uitwerkingen voor de band toevoegen.

Weet iemand waar ik meer kan leren over het automatisch invoegen van deze tags, zoals bij hier bij het reageren op topics?

Wat betreft de provider: dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, eens in de maand hebben ze een update of onderhoud en dan zijn alle instellingen gereset (global registers, mail-wachtwoorden etc), tijd om eens verder te kijken.

EDIT: mooie UBB-werkbalk gevonden op PHPhulp: Script
Gewijzigd op 11/08/2010 15:01:39 door Tobias Tobias
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.