Hulp bij SQL die gegevens moet ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sandra Dam

Sandra Dam

15/09/2021 12:06:18
Quote Anchor link
ik wil een query maken tussen 2 dbo bestanden

• dbo_vib_vib
• dbo_vib_vib_link

de kolom met de naam :vib_nr staat in beide tabellen alleen zijn de expressies niet gelijk en kan ik ze via Acces niet aan elkaar koppelen. Ik heb iemand een SQL laten maken maar die persoon heeft er niet heel veel verstand ervan. EN ik al even min.

De query met alle data die in beide database tabellen voorkomen (deze werkt)

SELECT vl.id, vl.vib_nr, vl.type, vl.seq_nr, vl.sub_nr, vl.code, v.clp, v.handelsnaam
FROM dbo_vib_vib_link AS vl INNER JOIN dbo_vib_vib AS v ON v.vib_nr = CStr(vl.vib_nr);


Nu wil ik een query die alle data laat zien van alle records waar vib_nr die NIET voorkomt in dbo_vib_vib_link maar wel in dbo_vib_vib.'

Die persoon heeft dit gemaakt maar het werkt niet

SELECT v.vib_nr, v.handelsnaam, v.actief, v.clp, v.signaalwoord, v.versie, vl.id, vl.type
FROM dbo_vib_vib AS v LEFT JOIN dbo_vib_vib_link AS vl ON CStr(vl.vib_nr) = v.vib_nr,
WHERE vl.id IS NULL;

Iemand een idee?

Groetjes Sandra
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 06:59:03
 
Ad Fundum

Ad Fundum

15/09/2021 22:31:33
Quote Anchor link
Microsoft Access is natuurlijk geen echte database, het lijkt meer op een schilletje om Excel. Ik heb er een tijdje mee moeten werken en het product is echt rampzalig in verhouding. Maar je hebt niet altijd keuze.

Als je inderdaad zelf de query wilt maken zoals je aangeeft, dan is het zinvol om het concept van datanormalisatie te begrijpen. Ik heb helaas geen recente up to date boeken paraat, maar je kunt natuurlijk altijd even op internet spieken zoals op w3schools.com.

Daar leer je dat er zoiets bestaat als NOT IN, zodat je iets als dit kan doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT *
FROM dbo_vib_vib
WHERE vib_nr NOT IN (
  SELECT CStr(vib_nr)
  FROM dbo_vib_vib_link
)
 
Sandra Dam

Sandra Dam

16/09/2021 08:53:59
Quote Anchor link
je bent geweldig dit werkt!!!!

Ik kan via Acces wel querys maken maar niet in SQL.

Thanx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.