hulp bij update query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tom Isenbaert

Tom Isenbaert

04/10/2008 10:51:00
Quote Anchor link
Beste,

Op www.muziekraad-vlaanderen.be/TEST/tabel.php heb ik een systeempje proberen uit te werken om records in een tabel toe te voegen, te wijzigen en te verwijderen.

Alles werkt. Enkel bij het wijzigen van een record zit ik met een probleempje...
Bij het wijzigen wordt veld1 nooit gewijzigd...kan iemand me zeggen hoe dit zou kunnen komen? Verbeteringen voor het geheel zijn natuurlijk ook welkom...

Onderstaande stukje code zorgt voor het bijwerken van een record:
if ($sessionaction == 'werkbij')
{
include ("../DB/connection.php");
$getidsql = "SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'";
$getid = mysql_query( $getidsql )
or die ('It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
while ($line = mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC)) {
$id = $line['ID'];
$updaterow = "UPDATE tblTabel SET Veld1 = '$veld1', Veld2 = '$veld2', Veld3 = '$veld3' WHERE ID = '$id'";
$insert = mysql_query( $updaterow )
or die ( 'It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
}
include ("../DB/closeconnection.php");
}

Bedankt alvast
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 15:34:15
 
Noppes

Noppes

04/10/2008 11:05:00
Quote Anchor link
De eerste fout die je maakt is dat je je database connectie verstopt in de if

En veld 1 wijzigd niet omdat je die gebruikt om het id op te zoeken voor de update. SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'

En als je dan toch
mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC) zit te knoeien waarom dan niet
mysql_fetch_assoc($getid) ?

En or die is kerkhof taktiek, probeer is wat beters te bedenken dan het script te stoppen als een query mislukt.

Daarnaast PHP VARIABELEN BUITEN QUOTES

En volgende keer je code posten tussen het blok en dan ook nog eens overzichtelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.