Hulp bij weekdagen vs weekend dagen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Aschwin Loon

Aschwin Loon

22/09/2020 17:58:40
Quote Anchor link
Ik heb op een website een kalender geïnstalleerd en deze geeft niet alles goed weer.
Ben aan het snuffelen geweest en bij onderstaande code wordt de kalender weer gegeven.
Nu wil ik de weekdagen (ma-vrij) dat de kolommen 10% zijn en de weekend (za-zo) 25% van de breedte worden.
Hoe kan ik onderstaande code aanpassen zodat dit gebeurd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
            $tr
       = apply_filters( 'mc_grid_week_wrapper', 'tr', $params['format'] );
            $th       = apply_filters( 'mc_grid_header_wrapper', 'th', $params['format'] );
            $close_th = ( 'th' === $th ) ? 'th' : $th;
            $th      .= ( 'th' === $th ) ? ' scope="col"' : '';

            // If in a calendar format, print the headings of the days of the week.
            if ( 'list' === $params['format'] ) {
                $body .= "<ul id='list-$id' class='mc-list'>";
            }
else {
                $body .= ( 'tr' === $tr ) ? '<thead>' : '<div class="mc-table-body">';
                $body .= "\n    <$tr class='mc-row'>\n";
                if ( apply_filters( 'mc_show_week_number', false, $args ) ) {
                    $body .= "        <$th class='mc-week-number'>" . __( 'Week', 'my-calendar' ) . "</$close_th>\n";
                }

                for ( $i = 0; $i <= 6; $i ++ ) {
                    if ( 0 === (int) $start_of_week ) {
                        $class = ( $i < 6 && $i > 0 ) ? 'day-heading' : 'weekend-heading';
                    }
else {
                        $class = ( $i < 5 ) ? 'day-heading' : 'weekend-heading';
                    }

                    $dayclass = sanitize_html_class( $abbrevs[ $i ] );
                    if ( ( 'weekend-heading' === $class && $show_weekends ) || 'weekend-heading' !== $class ) {
                        $body .= "        <$th class='$class $dayclass'>" . $name_days[ $i ] . "</$close_th>\n";
                    }
                }

?>


Edit:
code-tags geplaatst!
Gewijzigd op 22/09/2020 18:12:21 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:06:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2020 18:12:54
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/09/2020 19:31:45
Quote Anchor link
Kun je dit niet gewoon in CSS regelen? Je hebt per slot van rekening een day-heading en weekend-heading class?

Ik zou ook bij het einde beginnen.

Hoe ziet de uiteindelijk geproduceerde HTML eruit.
Kun je de CSS zo manipuleren dat je het gewenste effect kunt bereiken.

Aanpassingen doen in code zou ik uitstellen tot blijkt dat het niet anders kan, het bovenstaande ziet er al best generiek uit namelijk.

Misschien kun je ook aangeven wat voor framework of pakket dit betreft?

En heb je al gezocht op manieren om de stijlen aan te passen? Dit klinkt namelijk niet echt als een super uniek probleem, dus anderen zijn jou waarschijnlijk al voorgegaan in het oplossen hiervan. Tenzij dit alles maatwerk is natuurlijk. Maar zo ziet het er niet echt uit.
Gewijzigd op 22/09/2020 19:33:13 door Thomas van den Heuvel
 
Aschwin Loon

Aschwin Loon

22/09/2020 19:34:52
Quote Anchor link
ik zat meer aan deze regels te denken i.p.v. extra tags.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?PHP
                for ( $i = 0; $i <= 6; $i ++ ) {
                    if ( 0 === (int) $start_of_week ) {
                        $class = ( $i < 6 && $i > 0 ) ? 'day-heading' : 'weekend-heading';
                    }
else {
                        $class = ( $i < 5 ) ? 'day-heading' : 'weekend-heading';
                    }

                    $dayclass = sanitize_html_class( $abbrevs[ $i ] );
                    if ( ( 'weekend-heading' === $class && $show_weekends ) || 'weekend-heading' !== $class ) {
                        $body .= "        <$th class='$class $dayclass'>" . $name_days[ $i ] . "</$close_th>\n";
                    }

  ?>


Maar ik ben niet zo goed in php lezen. Laat staan programmeren
Gewijzigd op 22/09/2020 19:35:27 door Aschwin Loon
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2020 19:42:18
Quote Anchor link
Het is in feite 'trial and error':
Pas het aan, en kijk naar de HTML-output van je browser, net zo lang tot het klopt.
 
Aschwin Loon

Aschwin Loon

22/09/2020 19:45:36
Quote Anchor link
wat een fukc antwoord is dat man.....ik stel een gerichte vraag en dan krijg je een antwoord van zoek het maar uit.....
Beetje vervelend van een forum

Toevoeging op 22/09/2020 19:46:16:

ipv iemand de goede richting insturen met een juiste tip van probeer dit eens aan te passen of probeer dat aan te passen

Toevoeging op 22/09/2020 19:54:09:

Thomas van den Heuvel op 22/09/2020 19:31:45:
Kun je dit niet gewoon in CSS regelen? Je hebt per slot van rekening een day-heading en weekend-heading class?

Ik zou ook bij het einde beginnen.

Hoe ziet de uiteindelijk geproduceerde HTML eruit.
Kun je de CSS zo manipuleren dat je het gewenste effect kunt bereiken.

Aanpassingen doen in code zou ik uitstellen tot blijkt dat het niet anders kan, het bovenstaande ziet er al best generiek uit namelijk.

Misschien kun je ook aangeven wat voor framework of pakket dit betreft?

En heb je al gezocht op manieren om de stijlen aan te passen? Dit klinkt namelijk niet echt als een super uniek probleem, dus anderen zijn jou waarschijnlijk al voorgegaan in het oplossen hiervan. Tenzij dit alles maatwerk is natuurlijk. Maar zo ziet het er niet echt uit.

Het stukje code genegeerd dit stukje HTML.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<thead>
    <tr class='mc-row'>
        <th scope="col" class='day-heading mon'><abbr title="maandag" aria-hidden="true">ma</abbr><span class="screen-reader-text">maandag</span></th>
        <th scope="col" class='day-heading tues'><abbr title="dinsdag" aria-hidden="true">di</abbr><span class="screen-reader-text">dinsdag</span></th>
        <th scope="col" class='day-heading wed'><abbr title="woensdag" aria-hidden="true">wo</abbr><span class="screen-reader-text">woensdag</span></th>
        <th scope="col" class='day-heading thur'><abbr title="donderdag" aria-hidden="true">do</abbr><span class="screen-reader-text">donderdag</span></th>
        <th scope="col" class='day-heading fri'><abbr title="vrijdag" aria-hidden="true">vr</abbr><span class="screen-reader-text">vrijdag</span></th>
        <th scope="col" class='weekend-heading sat'><abbr title="zaterdag" aria-hidden="true">za</abbr><span class="screen-reader-text">zaterdag</span></th>
        <th scope="col" class='weekend-heading sun'><abbr title="zondag" aria-hidden="true">zo</abbr><span class="screen-reader-text">zondag</span></th>
    </tr>
</thead>


Eigenlijk wil ik dus in dit stukje code als het een weekdag (ma-vrij) is dat width="10%" en bij weekenddagen (za-zo) width="25%"
Gewijzigd op 22/09/2020 19:57:12 door Aschwin Loon
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2020 20:08:39
Quote Anchor link
Aschwin Loon op 22/09/2020 19:45:36:
wat een fukc antwoord is dat man.....ik stel een gerichte vraag en dan krijg je een antwoord van zoek het maar uit.....
Beetje vervelend van een forum

Ho even....
Dat van het 'zoek zelf maar uit' beweer ik nergens!

Dit is gewoon hulp waarmee je stapje voor stapje bij de oplossing komt.
Het is niet zo dat we hier kant en klare code moeten geven. Zie het als een duwtje in de goede richting!
Gewijzigd op 22/09/2020 20:09:11 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/09/2020 20:23:09
Quote Anchor link
Ik zou dus beginnen bij de stylesheet want alle onderdelen hebben (CSS-)classes. Daar kun je toch gewoon widths definiëren? Maak een backup van het originele CSS-bestand en gaan met die banaan :p.
 
Aschwin Loon

Aschwin Loon

22/09/2020 20:37:08
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 22/09/2020 20:23:09:
Ik zou dus beginnen bij de stylesheet want alle onderdelen hebben (CSS-)classes. Daar kun je toch gewoon widths definiëren? Maak een backup van het originele CSS-bestand en gaan met die banaan :p.


Ja maar dit is onderdeel van een kalander welke een plugin is voor Wordpress

Toevoeging op 22/09/2020 20:52:26:

inmiddels maar wat aangekloot en opgelost.
Ik verlaat dit forum meteen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2020 20:54:56
Quote Anchor link
Wat was de oplossing? Toch even benieuwd voor de anderen.
 
Aschwin Loon

Aschwin Loon

22/09/2020 20:59:11
Quote Anchor link
@Arien: Een beetje trail en error kan hier zeker geen kwaad ;)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/09/2020 21:05:33
Quote Anchor link
Aschwin Loon op 22/09/2020 20:37:08:
Ja maar dit is onderdeel van een kalander welke een plugin is voor Wordpress

WordPress heeft waarschijnlijk uitgebreide mogelijkheden om aanpassingen te doen in stylesheets van bestaande plugins/onderdelen, zonder een letter in de originele code aan te passen.

eerste Google resultaat
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2020 21:05:46
Quote Anchor link
Je snapt heus wel hoe een forum werkt, Aschwin. ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.