hulp gevraagd bij 2 selectboxen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcel K

Marcel K

01/04/2007 16:04:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik heb 2 selectboxen, de eerste is een selectbox met hoofdcategorieën en de tweede met subcategorieën.

Nu zou ik graag de inhoud van selectbox 2 (subcategorieën) laten bepalen door de geselekteerde waarde van selectbox 1 (hoofdcategoriën)

Kort samengevat: als van selectbox 1 de waarde wijzigt moet er een query uitgevoerd worden naar de database die dan de inhoud van de tweede selectbox invult.

Nu weet ik dat e.e.a. kan met Javascript om een onchange ofzo op een selectbox te zetten, maar daar stopt mijn kennis dan ook mee.

Ajax ben ik al helemaal niet mee bekend voor het geval dat iemand Ajax gaat roepen.

Kan iemand mij een hint in de goede richting geven svp ?

Edit: typo verbeterd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marcel K
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:22:04
 
Marcel K

Marcel K

03/04/2007 21:49:00
Quote Anchor link
Heb het zelf al gevonden, hartelijk dank voor het doorlezen allemaal.

Oplossing: als scherm eerste keer geopend wordt dan komt alleen de eerste selectbox op scherm, zodra je een keuze maakt dan wordt form gesubmit en wordt de waarde van eerste selectbox gebruikt als id naar query die de 2e selectbox inleest en opbouwt en 2e selectbox wordt dan visible gezet.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

03/04/2007 21:51:00
Quote Anchor link
Graag gedaan... ;)

Elwin
 
- -

- -

03/04/2007 21:51:00
Quote Anchor link
Geen dank... ;)
Ik help je graag nog eens
 
Marcel K

Marcel K

03/04/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Weet ik jongens, graag tot de volgende vraag ;-)
 
- SanThe -

- SanThe -

03/04/2007 22:25:00
Quote Anchor link
@Daddy M: Sorry voor de late reacties. Ik zie 'm nu pas voor het eerst.
 
Marcel K

Marcel K

04/04/2007 17:41:00
Quote Anchor link
Geen probleem SanThe, heb het op kunnen lossen, misschien niet op de meest elegante manier maar het werkt voor mij ;-)

Source zet ik hier niet neer, is source i.s.m. Smarty, het schijnt dat een aantal mensen hier allergisch voor zijn ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.