hulp gevraagd bij een opdracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 09:58:19
Quote Anchor link
Deze spelers worden door xml files in de database gezet. Er komt ook een crud op de website waarbij het handmatig ingevuld kan worden
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:29:33
 
Bart V B

Bart V B

11/01/2020 10:11:42
Quote Anchor link
Wat concreter, waar loop je nu eigenlijk op vast?
Weet je niet hoe je een xml bestand moet laden?
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:13:11
Quote Anchor link
Daar loop ik inderdaad ook op vast. Deze xml files moeten namelijk door iemand die geen verstand heeft van programmeren ingevoerd kunnen worden. hier staan de namen van de spelers en de namen van de scholen in.
 
Bart V B

Bart V B

11/01/2020 10:30:30
Quote Anchor link
Maar als je dan toch een database gebruikt, waarom dan niet meteen in de database zetten.
Dus het hele stuk xml eruit halen? Dat is toch een stuk handiger.
Dan hoef je alleen maar een formulier te maken en te inserten in de database.
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:31:59
Quote Anchor link
Dat klopt, maar in de opdracht staat omschreven dat deze bestanden door scholen als xml files aangeleverd worden. Iemand die geen verstand heeft van ICT/niet bij de database kan komen moet deze in kunnen vullen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 10:36:53
Quote Anchor link
SimpleXML kan hierbij helpen. Je kan dan een gespecificeerde XML uitlezen en deze in de database verwerken.
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:37:48
Quote Anchor link
Zou jij mij uit kunnen leggen hoe dit werkt?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 10:43:11
Quote Anchor link
Stap 1: Open Google
Stap 2: Vul "SimpleXML"
Stap 3: Klik eerste link aan die iets over een 'manual' rept.
Stap 4: Ga aandachtig lezen en proberen.

Kom op zeg...
Iets meer zelfstandigheid is wel gewenst. Het is jouw schoolproject. Met een mentaliteit om na 1 minuut al om hulp te vragen kom je in het bedrijfsleven ook niet ver.
Gewijzigd op 11/01/2020 10:45:30 door - Ariën -
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:47:48
Quote Anchor link
Het punt is dat ik hier al 2 dagen mee bezig ben en nog geen stap verder ben gekomen, ook niet na het googlen. Daarnaast hebben wij dit op de opleiding nog niet behandeld.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 10:50:28
Quote Anchor link
Misschien een tip om dit even met de rector/mentor te overleggen? Ik weet niet hoeveel tijd hiervoor gepland is, maar als je nog weinig tot niks over PHP weet, dan is een applicatie als dit bouwen zo goed als onmogelijk in enkele dagen.
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:51:51
Quote Anchor link
Dat is dus ook mijn probleem, vandaar dat ik dit hier vraag. Mede studenten lopen op dezelfde punten vast.
Ik heb op dit moment een filmpje gevonden waarbij ze uitwerken wat de bedoeling is. Ik zal deze eerst eens proberen te volgen. Dit is het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=pdgNx62WEf0&feature=youtu.be
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 10:53:56
Quote Anchor link
Dan lijkt mij beter om met jouw rector/mentor praten.

Wat is je geleerde kennis tot nu toe?
En wat is de duur van de opdracht?
Gewijzigd op 11/01/2020 10:54:22 door - Ariën -
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 10:59:06
Quote Anchor link
Wij hebben voor deze opdracht max 12 uur. In het afgelopen drie jaar hebben wij geleerd:
Hoe je cruds maakt en eigenlijk de standaard dingen die je leert als je net begint met PHP.
Ik heb mijn mentor inderdaad een mailtje gestuurd, maar deze reageert nog niet terug.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 11:04:18
Quote Anchor link
Wow... Maximaal 12 uur ?!?
Als ik jouw was zou ik dit even aankaarten, want dit is zo goed als onmogelijk! De meeste tijd zit al in het leren van PHP, voordat je de applicatie kan bouwen.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

11/01/2020 11:18:19
Quote Anchor link
Bij de youtube video staat een link naar een pagina waar je de bestanden kunt downloaden.

https://www.webslesson.info/2017/09/how-to-insert-xml-data-into-mysql-table-using-php.html
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 11:21:17
Quote Anchor link
Ik krijg nu de volgende foutmeldingen


Notice: Trying to get property 's_naam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 29

Notice: Trying to get property 's_tussenvoegsel' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 30

Notice: Trying to get property 's_achternaam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 31

Notice: Trying to get property 'sch_naam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 32
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 11:23:07
Quote Anchor link
Geef dan relevante code (+/- 20 regels). Nu is het glazen bol werk.
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 11:23:53
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
if(isset($_FILES['file']['name']) &&  $_FILES['file']['name'] != '')
{

 $valid_extension = array('xml');
 $file_data = explode('.', $_FILES['file']['name']);
 $file_extension = end($file_data);
 if(in_array($file_extension, $valid_extension))
 {

  $data = simplexml_load_file($_FILES['file']['tmp_name']);
  $connect = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=tenniswedstrijden','root', '');
  $query = "
  INSERT INTO speler
   (s_naam, s_tussenvoegsel, s_achternaam)
   VALUES(:s_naam, :s_tussenvoegsel, :s_achternaam);

   INSERT INTO school
    (sch_naam)
    VALUES(:sch_naam);
  "
;
  $statement = $connect->prepare($query);
  for($i = 0; $i < count($data); $i++)
  {

   $statement->execute(
    array(
     ':s_naam'   => $data->speler[$i]->s_naam,
     ':s_tussenvoegsel'  => $data->speler[$i]->s_tussenvoegsel,
     ':s_achternaam'  => $data->speler[$i]->s_achternaam,
     ':sch_naam' => $data->school[$i]->sch_naam
    )
   );

?>
Gewijzigd op 11/01/2020 11:31:08 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2020 11:29:19
Quote Anchor link
Wat meldt een print_r() op $data?

Gelukkig hebben we ook code-tags voor code. Dat leest wat makkelijker hier. Ik heb ze even geplaatst.
Gewijzigd op 11/01/2020 11:31:32 door - Ariën -
 
Jessy Lieshout

Jessy Lieshout

11/01/2020 11:36:06
Quote Anchor link
Warning: PDOStatement::execute(): SQLSTATE[HY093]: Invalid parameter number: parameter was not defined in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 33
SimpleXMLElement Object ( [aanmelding] => Array ( [0] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Piet [spelerachternaam] => Pietersen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [1] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Mohammed [spelerachternaam] => Oualiki [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [2] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Susan [spelerachternaam] => Blankers [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [3] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Iris [spelerachternaam] => Donkervorst [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [4] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Ali [spelerachternaam] => Abdul [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [5] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Steven [spelerachternaam] => Speelberg [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [6] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Maarten [spelerachternaam] => Leest [spelertussenvoegsels] => van [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [7] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Anton [spelerachternaam] => Teunnissen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [8] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Petra [spelerachternaam] => Jansen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [9] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Peter [spelerachternaam] => Kapteijns [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [10] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Esra [spelerachternaam] => Elha [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) ) )
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.