Hulp gevraagd bij migratie 2 websites naar PHP 7

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert van Hall

Robert van Hall

25/08/2018 14:38:57
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zou graag een klus uitbesteden, namelijk het aanpassen van een aantal php (5.6)-scripts, zodat deze werken onder php 7.

Heb er zelf al naar gekeken, maar ik krijg het zelf niet aan de praat.
Ik loop al vast op de aanpassing van mysql_connect naar mysqli_connect.
:)

Het betreft 2 handgemaakte, old-school php websites.

Ik zou graag willen, dat een ervaren php-developer hier naar kijkt en een offerte uitbrengt.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Robert van Hall
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:23:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/08/2018 16:37:56
Quote Anchor link
We kunnen ook helpen als je de foutmeldingen deelt. Veel moeite is de ombouw niet als je je hebt verdiept in de enigszins afwijkende functies.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/08/2018 20:07:12
Quote Anchor link
Misschien is dit ook een uitgelezen moment om de applicaties te onderwerpen aan een security audit want vaak zijn dit soort oude lappen code zo lek als een zeef.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

25/08/2018 21:43:14
Quote Anchor link
Als je een offerte wilt, zul je toch wat meer info moeten geven. 2 websites, handgemaakt. Over hoeveel pagina's praten we dan? Zijn in alle pagina's koppelingen met database opgenomen, of is er 1 'centraal' bestand, waarin dat is geregeld.

Ben het met Ariën eens dat je het, met een klein beetje inspanning, prima zelf zou moeten kunnen.

En Thomas heeft helemaal gelijk met zijn opmerking over veiligheid. Wil je dat iemand dat ook gelijk meeneemt, als hij toch bezig is? Want dan zou het maar zo kunnen zijn dat je hele code herschreven moet worden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/08/2018 23:16:03
Quote Anchor link
En dan dus inderdaad maar hopen dat de developer die de klus zegt te kunnen klaren verder gaat dan het enkel omkatten naar mysqli.
 
Robert van Hall

Robert van Hall

26/08/2018 11:08:59
Quote Anchor link
Hi all,

Dank voor jullie reacties. Ik zal wat meer info geven.
Het betrefty 2 affiliate websites, daar was ooit goed geld mee te verdienen.
Inmiddels is dat niet meer het geval, maar de websites zijn me dierbaar, dus ik wil ze graag in de lucht houden.
De sites staan op:
- http://www.onestopwinkel.nl
- http://www.onestop-travel.nl

En jullie hebben helemaal gelijk: er zou gelijk ook naar de security moeten worden gekeken.
Destijds heeft Taco Vader er naar gekeken en de boel voor toen secure gemaakt.

Ik hoor graag van jullie hoe nu verder.

Hartelijke groet,

Robert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/08/2018 11:15:46
Quote Anchor link
Loop je echt op iets specifieks vast, of laat je het liever door iemand doen?

Als je de opbouw van MySQLi weet, is het ombouwen eigenlijk niet zo heel moeilijk.

En hoelang geleden is 'destijds' eigenlijk? Misschien zijn er andere vormen van veiligheid waarnaar gekeken moet worden.

Maar weet je zeker dat het nog verstandig is om het online te houden? Trekt het nog veel bezoekers?

Ikzelf had vroeger ook een site (Jongerenplace) die mij dierbaar was, vroeger erg in was, maar later weinig bezoekers meer trok. Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om de stekker er (geleidelijk) uit te trekken. Onderhoud zou te veel tijd kosten, en ik kreeg ook opeens hordes spam op het forum. Plus dat ik geen zin meer had om voor die paar bezoekers nog die boel om te bouwen naar MySQLi.
Gewijzigd op 26/08/2018 11:19:43 door - Ariën -
 
Robert van Hall

Robert van Hall

26/08/2018 18:11:47
Quote Anchor link
Beste Ariën,

Ik loop al vast doordat ik steeds lege pagina's zie onder php 7, ik zie geen errors en dat maakt het ook al moeilijker...
:)

En ik wil zeker graag dat er naar de veiligheid wordt gekeken.

Als de kosten meevallen, wil ik graag de websites laten updaten.

Hoe kunnen we dit verder regelen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/08/2018 18:13:48
Quote Anchor link
Het is handig hier op te reageren.

Obelix en Idefix op 25/08/2018 21:43:14:
Als je een offerte wilt, zul je toch wat meer info moeten geven. 2 websites, handgemaakt. Over hoeveel pagina's praten we dan? Zijn in alle pagina's koppelingen met database opgenomen, of is er 1 'centraal' bestand, waarin dat is geregeld.
Gewijzigd op 26/08/2018 18:14:42 door - Ariën -
 
Robert van Hall

Robert van Hall

26/08/2018 18:35:47
Quote Anchor link
Is het een idee om je toegang te geven tot de websites?
Dan kun je een beeld vormen van het werk.

Connections worden geregeld via een centrale functions.php buiten de root.

Ik kan je alle bestanden ook even sturen in een zip via Wetransfer oid?
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

27/08/2018 16:51:34
Quote Anchor link
Niet echt een perfecte fix maar include mysql.php in je project en mysqli probje is opgelost, kun je rustig verder bouwen aan het echte updaten

https://github.com/dshafik/php7-mysql-shim
 
Michael -

Michael -

27/08/2018 19:11:02
Quote Anchor link
De verschillen van MySQL naar MySQLi zijn makkelijk aan te passen.
Misschien heb je hier nog iets aan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/08/2018 19:23:21
Quote Anchor link
Als je de boel op de schop gooit, dan raad ik aan om meteen maar over te stappen op de object-georiënteerde MySQL (met het pijltje). Die kan je eenvoudig uitbreiden met classes en exceptions ermee verwerken.
 
Robert van Hall

Robert van Hall

01/11/2018 07:09:24
Quote Anchor link
Hallo, even een update: inmiddels heeft een programmeur uit India al wat code herschreven (de connectie en de uitvraagquery) en die ga ik er in proberen te zetten.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/11/2018 11:36:23
Quote Anchor link
Hah. India. *grabs popcorn*
You pay peanuts, you get monkeys.
 
Robert van Hall

Robert van Hall

01/11/2018 12:24:46
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 01/11/2018 11:36:23:
Hah. India. *grabs popcorn*
You pay peanuts, you get monkeys.


We zullen zien, het was het enige concrete aanbod voor hulp dat ik heb ontvangen.
 
Peter Koster

Peter Koster

04/03/2019 21:26:17
Quote Anchor link
Ceasar Feijen op 27/08/2018 16:51:34:
Niet echt een perfecte fix maar include mysql.php in je project en mysqli probje is opgelost, kun je rustig verder bouwen aan het echte updaten

https://github.com/dshafik/php7-mysql-shim

Ik haak als newbe hier maar even aan, want ik heb hetzelfde probleem, met dat verschil dat ik helemaal niets van php of ander programmeren weet.
Is dit voldoende om een site die nu op php 5.6 draait onder php 7 te laten werken en zo ja, zou iemand dat voor me kunnen doen?
Ik heb een cms-script (lang geleden gebouwd door familielid dat niet meer in beeld is). De content van mijn blog (teksten, verwijzingen naar foto's staan in een mysql-database, net als een hele verzameling links, waarvan delen op verschillende pagina 's aangeroepen worden. Verder zitten er opmaakblokken in die op alle pagina's hetzelfde zijn en zo maar één keer veranderd worden.
Op termijn wil ik mijn hele site flink moderniseren, maar mijn provider gooit 5.6 al binnenkort van zijn server af (al heeft ie nog geen termijn gegeven).
Gewijzigd op 04/03/2019 21:27:47 door Peter Koster
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/03/2019 21:38:52
Quote Anchor link
Ik raad aan om het echt op te (laten) lossen ipv een shim-patch. Er is in PHP7 meer anders dan enkel MySQL wat je moet ombouwen naar MySQLi of PDO.

Start anders een nieuw topic a.u.b.
Gewijzigd op 04/03/2019 22:55:22 door - Ariën -
 
Robert van Hall

Robert van Hall

10/03/2019 11:06:17
Quote Anchor link
Even een update: ik ben perfect geholpen door een programmeur uit India, hij heet Deep Rajendra Vyas.
Zijn e-mail is: [email protected]
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.