Hulp gevraagd met css probleempje.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcel K

Marcel K

25/06/2007 16:44:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een experimentje met css, maar uiteraard wil dat ook nog niet zo best lukken.
Ik heb verschillen tussen Firefox en IE, met name de header veranderd en van de content spring de tekst naar beneden.

Kan iemand mij op weg helpen svp ? Heb de tutors van Jan Koehoorn al gelezen, maar schijnbaar zie ik nog iets over het hoofd.

linkje: http://www.2mdesign.nl/test/index.html

edit: typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marcel K
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:50:22
 
Marcel K

Marcel K

26/06/2007 19:57:00
Quote Anchor link
hee,

ff bumpen, kan iemand ff me site tsjekken en me een hint geve svp ?
 
Guido van C

Guido van C

26/06/2007 20:04:00
Quote Anchor link
Werk zo min mogelijk met <div> die willen vaak voor problemen zorgen. Ook is het handig op elke <p> een class mee tegeven waarin je aangeeft dat zowel de padding als margin een waarde heeft, dan doen firefox en IE het al een heel eind hetzelfde, want anders zoeken ze hun eigen standaard. Het precieze probleem zie ik niet zo in de code, dus ik zou het zoeken in de div's
 
Marcel K

Marcel K

26/06/2007 20:26:00
Quote Anchor link
Ik heb de divs toch nodig voor de diverse vlakken ?
Tegenwoordig gaat iedereen met div werken ipv tabellen.
De <p> in de content had ik idd nog niets mee gedaan, tnx voor de hint hiervoor.
 
Frank -

Frank -

26/06/2007 20:32:00
Quote Anchor link
Guido schreef op 26.06.2007 20:04:
Werk zo min mogelijk met <div> die willen vaak voor problemen zorgen.
Onzin, hoe kom je daarbij?
Quote:
Ook is het handig op elke <p> een class mee tegeven waarin je aangeeft dat zowel de padding als margin een waarde heeft, dan doen firefox en IE het al een heel eind hetzelfde, want anders zoeken ze hun eigen standaard. Het precieze probleem zie ik niet zo in de code, dus ik zou het zoeken in de div's
Je geeft alle tags die opmaak mee die ze nodig hebben. En je begint met de grote lijnen en vervolgens ga je steeds verder de details uitwerken.

IE heeft vooral problemen met het boxmodel en daar zijn 1000 en 1 artikelen over geschreven. Zoek die eens op en implementeer de oplossing die jij nodig hebt.

Maar dat van die div's, hoe verzin je het...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/06/2007 20:43:00
Quote Anchor link
Werk juist wel met DIVS die zijn voor de layout bedoeld. Waarschijnlijk is het inderdaad het boxmodel. Probeer het eens door de width van je main div te verkleinen, dat zou al moeten helpen.
 
Marcel K

Marcel K

26/06/2007 21:10:00
Quote Anchor link
ik zal eens gaan zoeken op boxmodel, de maindiv verkleinen was niet mijn bedoeling, ik wil full-screen hebben en liefst zonder horizontale scrollbar, die krijg ik nog niet weg.
Maar: we zoeken verder, alle tips van jullie zijn welkom uiteraard.
 
Marcel K

Marcel K

26/06/2007 21:56:00
Quote Anchor link
Zo, ik denk dat ik nu een eindje op weg ben, moet alleen nog de horizontale scrollbar in IE wegkrijgen.
Ook lijkt mij dat in FF de lettertypes lichter van kleur zijn terwijl er toch duidelijk een font gedeclareerd is in de CSS.
Iemand hier ervaring mee ?
mod-edit::
Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten heet bumpen. Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het Afbeelding knopje om je tekst aan te passen indien nodig.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marcel K
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/06/2007 22:04:00
Quote Anchor link
Die horizontale scrollbalk komt (zoals eerder gezegd) door een verkeerde behandeling van het boxmodel door IE.

De meest gebruikte oplossing is dat je een zogenaamde wrapper-div maakt. De constructie ziet er zo uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    <div id="container">
    <div class="wrapper">
    
    <!-- hier de content -->
    
    </div>
    </div>

In je CSS geef je nu alle padding, borders, enz aan de wrapper div. De container div zal door deze truc niet breder worden.
 
Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

27/06/2007 01:42:00
Quote Anchor link
Dat IE een horizontale scrollbalk geef heeft een hele domme reden: de verticale scrollbalk berekend IE mee in de breedte van jouw website, met als gevolg dat je website te breed is, en hij dus een horizontale scrollbalk toont.

Probeer dus om je site passend te krijgen qua hoogte, of hou een marge over van enkele px in de breedte door een van de div's iets minder breed te maken.

Edit:

Doe eens weghalen:
- alle width:100%
- min-width: 985px;
- min-width: 820px;


Edit:

Ah, dat heet dus dat boxmodel, oplossing is dan inderdaad om je gehele website in een div te zetten met een width:100%;

[/edit]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Andries Louw Wolthuizen
 
Marcel K

Marcel K

27/06/2007 20:09:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal zover voor de tips, ik zal er eens mee aan het werk gaan, stay tuned..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.