Hulp gevraagd voor tabel met meerdere (gelijke) id's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tom Kuyper

Tom Kuyper

09/01/2019 10:26:44
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb een tabel met meerdere, gelijke, id's, waar ik een lijst van moet maken. (zie voorbeeld).
Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.http://www.tcfbv.nl/transfer/f.php?h=1O0Y5ZeF&p=1

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

Tom
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:25:35
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2019 10:29:51
Quote Anchor link
Heb je al naar een 'SELECT .... FROM tabel' query gekeken?

En waarom zijn er ID's die gelijk zijn?
 
Tom Kuyper

Tom Kuyper

09/01/2019 10:38:32
Quote Anchor link
Hi Arien,

Dank voor je reactie. SELECT FROM heb ik al bekeken, maar ik zie niet hoe ik onderscheid kan maken in de gelijke id's. De tabel wordt gegenereerd door een bestaande Joomla applicatie waar ik geen invloed op heb.

Tom
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2019 11:10:15
Quote Anchor link
Wat wil je dan precies zien?
Kom eens met een voorbeeld?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/01/2019 12:11:19
Quote Anchor link
Lijkt dit in de buurt te komen van een oplossing?

http://www.giombetti.com/2013/06/06/mysql-group_concat/

Gebaseerd op artikel en tabel krijg je met deze query een komma gescheiden veld met alle waarden die bij request_id horen. Desnoods kan je vraag nog uitbreiden met een WHERE.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT request_id,
group_concat(udf_value SEPARATOR ',') AS klant
FROM udf_tabel
GROUP BY request_id;
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/01/2019 12:12:45
Quote Anchor link
Bedoel je wellicht dat je zelf een soort van records moet bouwen / velden moet groeperen op grond van request_id (12, 13, 14), en de kolommen van zo'n record worden samengesteld door de herhalende nummers van udf_id (10, 5, 4, 8, 5, 2, 6, 7)?

Dit lijkt mij allemaal niet zo moeilijk, maar hoe makkelijk dit is hangt af van het formaat waarin je de beschikking hebt over deze data. Hoe luidt dit formaat? Spreadsheet? CSV? Iets anders?
 
Tom Kuyper

Tom Kuyper

09/01/2019 14:19:30
Quote Anchor link
Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik met de oplossing van Adoptive Solution het probleem wel kan oplossen.
Ik ga er mee aan de slag.

Tom
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.