Hulp met captcha en post limiet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donna Deeplink

Donna Deeplink

18/04/2011 12:00:19
Quote Anchor link
Heren, dames,

Na superlang zoeken heb ik eindelijk een captcha formulier gevonden dat goed genoeg is om te gebruiken (en niet geheel onbelangrijk, makkelijk om te implementeren). Alleen... maak ik natuurlijk liever geen gebruik van dat mechanisme omdat het lastig is voor de "goedwillende" bezoeker. Dus ik dacht, bestaat er zoiets als een POST limit (ik heb in het verleden nogal wat last gehad van spam bots die mijn forum volkotsten met ellende)?
Helaas, na verwoedde zoekpogingen met Google kwam ik uit bij TNT post en Postman dus erg nuttig was dat niet.
Kan iemand mij opweg helpen naar iets als een post limit, als dat al bestaat?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:31:36
 
Arjan -

Arjan -

18/04/2011 12:04:37
Quote Anchor link
Wat voor mij vaak afdoende blijkt te zijn (en zo niet dan kan je altijd nog een captcha of iets dergelijks implementeren) is in het formulier een extra veld, binnen een label of iets dergelijks, toevoegen. Deze geef je een naam en een lege value. Je zorgt in css dat de container (label, etc.) een display: none mee krijgt.

Bij de controle van het formulier controleer je of dit veld een waarde heeft. Zo ja, dan kan je er voor 99% van uit gaan dat het een bot is (of iemand heeft css uitgeschakeld en heeft het veld een waarde mee gegeven).

Een hele simpele, maar voor mij een vaak efficiënte, methode.

Edit: Mooie avatar trouwens ;)
Gewijzigd op 18/04/2011 12:05:46 door Arjan -
 
Donna Deeplink

Donna Deeplink

18/04/2011 12:14:38
Quote Anchor link
@Arjan, bedankt ;-) Ik zal eens kijken of dat voor mij helpt!
 
Write Down

Write Down

18/04/2011 13:00:03
Quote Anchor link
Zalige avatar =-)

Wat je overigens ook kan doen, is een limiet opgeven binnen een bepaald tijdsduur. Ik denk dat dat ook is wat je bedoelt met post limit.

Dit is vrij simpel, je plaatst in een sessie. In de sessie zet je bv. time()+60 en dan controleer je of dat nieuwer / ouder is dan huidige tijd. Indien het nog te snel is, schakel je het formulier en echo je een boodschap. Overigens is dit ook een goede oplossing voor dubbelposting te vermijden. (het hoeft ook niet per se met een sessie, je zou ook met een simpele query kunnen werken)

Let wel op, dit is nog niet volledig waterdicht, sessie kan nl. afgebroken worden bij elke poging, maar ik denk dat je wel intelligent genoeg bent daar een mouw aan te passen.
Gewijzigd op 18/04/2011 13:00:45 door Write Down
 
Arjan -

Arjan -

18/04/2011 13:01:40
Quote Anchor link
Write Down op 18/04/2011 13:00:03:
Zalige avatar =-)

... , maar ik denk dat je wel intelligent genoeg bent daar een mouw aan te passen.


Droog :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.