hulp met JOIN

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis

dennis

31/01/2009 13:39:00
Quote Anchor link
heej, ik heb iets waar ik een join van wil maken maar krijg het niet echt voor elkaar wie kan deze voor mij maken, dan leer ik namelijk hoe ik dat voortaan zelf moet doen.
############################


tabel users
---------------------------
user_id
partner_id


tabel partners
----------------------------
partner_id


tabel actieve_opleidingen
----------------------------
opleiding_id
partner_id


tabel examens
----------------------------
examen_id
opleiding_id


tabel leerlingen
----------------------------
leerling_id
naam
adres
postcode
enz ...

##########################
wat ik dus wil is een recordset geven van alle leerlingen die een actieve opleiding hebben bij de partner waar de user een child van is, die geen records heeft in de tabel examens

de user_id zit in $_SESSION['user_id'];
dat is de startvariabelen, en ik wil een recordste met de opleiding_id,naam,adres,postcode (en wat er nog meer nodig is van de tabel users)


bij voorbaat dank,
Dennis
hij is heel lastig ik weet of het kan maar als iemand mij kan helpen graag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:24:16
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

01/02/2009 07:41:00
Quote Anchor link
Vooraleer we hier een antwoord geven: heb je hier al eens grondig naar gekeken: http://phphulp.nl/php/tutorials/3/150/ (normaliseren)?

Een juiste structuur van je gegevensbank is al de helft van het werk.

Ik zie bij jou geen koppeltabellen.

Wat ik zou verwachten: (als voorbeeld)

Je hebt een tabel met de gegevens van de leerlingen (Die heb je.).
Je hebt een tabel over de gegevens van een examen
met bv. de velden id, vak, studiepunten, ...

Dan heb je dus een tabel nodig die de link maakt tussen de leerling enerzijds en het examen anderzijds. Daarin zet je de id van het examen, de id van de leerling en de behaalde punten.

Lees die tutorial eens grondig; eerst moet je op de juiste manier denken, dan pas begin je aan de technische uitwerking.
 
PHP erik

PHP erik

01/02/2009 11:06:00
Quote Anchor link
Dit is onmogelijk. Er is geen relatie tussen leerlingen en users. Als je die relatie wel hebt dan heb ik die query zo in elkaar gezet voor je.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.