Hulp nodig bij nieuw netwerk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Scripter

PHP Scripter

02/06/2011 20:45:56
Quote Anchor link
Wij zijn bezig met het opzetten van een nieuwe serverhokje voor onze virtuele diensten. Wij leveren Webhosting, Streamhosting en VPSén.

Wat wij als volg in gedachten hadden was:
SERVER 1: Dell PE 1750 als Domeincontroller & DNS-server.
SERVER 2: Andere alternatieve server voor Xen virtualisatie
SERVER 3: Andere alternatieve NAS server voor opslag.

Maar wij zitten ermee in de knoop dat wij Webhosting EN Streamhosting EN VPSén willen gaan verhuren. Wij hebben genoeg ICT-kennis aan boord om het technische gedeelte op de servers allemaal draaiend te krijgen. Maar de setup van de servers is even een lastige keuze. En misschien konden we dan onze eigen diensten ook gaan draaien op virtuele servers. Server voor webhosting, server voor streaming, en de rest verhuren aan particulieren.

Alvast bedankt!

P.S. Iemand nog een leuke Patchkast te koop? De huidige valt bijna uit elkaar.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:34:53
 
Bastian stolk

bastian stolk

02/06/2011 21:14:21
Quote Anchor link
wat is nu de bedoeling hiervan?
ik wil best helpen, maar wat verwacht je van ons/mij?
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

02/06/2011 23:58:09
Quote Anchor link
Ik denk dat we hier de vraag uit moeten halen:

Quote:
Maar de setup van de servers is even een lastige keuze. En misschien konden we dan onze eigen diensten ook gaan draaien op virtuele servers. Server voor webhosting, server voor streaming, en de rest verhuren aan particulieren.


Maar misschien kan je je vraag wat duidelijker maken?
 
PHP Scripter

PHP Scripter

04/06/2011 22:40:41
Quote Anchor link
Wij willen graag advies over ons idee tegenover de servers. En of het verstandig is om de eigen diensten ook op VPSén te draaien waar de klanten ook onder zitten.
 
Bram Boos

Bram Boos

04/06/2011 23:19:39
Quote Anchor link
Uit ervaring kan ik zeggen dat je zowieso een extra server klaar moet hebben staan welke je direct kan overzetten bij storing van de ander. Mocht de server bijvoorbeeld op een vrijdagavond uitvallen dan zitten in iedergeval je klanten niet zonder VPS.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

05/06/2011 14:33:22
Quote Anchor link
Bram, bedankt voor de info. Is een backup DNS server ook verstandig? En is het zonder downtime te configureren dat als Xen SRV1 offline is dat hij direct overschakeld op Xen SRV2 en beide systemen 100% dezelfde configuratie hebben?

En hoe kunnen wij het beste gaan back-uppen? Is het verstandig om 2 indentike NAS Servers te gebruiken en op beide dezelfde data op te slaan?
 
Bram Boos

Bram Boos

05/06/2011 14:45:08
Quote Anchor link
Ik weet niet om hoeveel klanten het gaat maar ik zou alles redunant uitvoeren zodat downtime minimaal is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.