Hup Gevraagd!: Button linken naar 3 links afhankelijk van aangevinkt selectievakje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erna As

Erna As

21/01/2016 10:37:56
Quote Anchor link
Dag allemaal,

Mijn naam is Erna, ik ben nieuw hier en bezig met een website in Wordpress. Ik kan enige html codering en met php ben ik nu bezig.

Ik heb jullie hulp nodig voor een stukje php codering voor de volgende situatie:

Op mijn betaalpagina op mijn site staan 3 betaalpakketten. Voor elk pakket staat een selectievakje (checkbox) die je aan kunt vinken (er kan maar vakje worden aangevinkt). Onderaan de pagina heb ik een "betalen met Ideal" button. Nu heb ik 3 links naar Mollie (de betaaldienst via Ideal) elke link hoort bij een betaalpakket.

Als de gebruiker betaalpakket 1 aanvinkt dan moet de button doorlinken naar de link van betaalpakket 1
Als de gebruiker betaalpakket 2 aanvinkt dan moet de button doorlinken naar de link van betaalpakket 2
Als de gebruiker betaalpakket 2 aanvinkt dan moet de button doorlinken naar de link van betaalpakket 2

Het is dus de bedoeling dat de button doorlinkt naar de link die bij het betaalpakket hoort dat is aangevinkt. Het gedrag van de button is dus afhankelijk van welk selectievakje is aangevinkt.

Is hier een codering voor??

Het stukje php wat ik nu heb staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
                                <?php
                                endif;
                                *
/
                                if( is_user_logged_in() ){
                                ?>

                                    <a href="#" class="post_bid_btn"><?php _e('Betalen met Ideal','AuctionTheme'); ?></a>
                                

- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 21/01/2016 11:27:03 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:07:01
 
Randy vsf

Randy vsf

21/01/2016 12:00:32
Quote Anchor link
Je kan de Action van het formulier dynamisch aanpassen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
var method = document.getElementById('betaalMethode').value;

if(method == 'ideal')
{
    document.mijnFormulier.action ="betalenMetIdeal.php";
}


voor checkboxes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
if(document.mijnFormulier.radioButton[0].checked == true)
  {
    document.mijnFormulier.action ="ideal.php";
  }
else if(document.mijnFormulier.radioButton[1].checked == true)
  {
    document.mijnFormulier.action ="visa.php";
  }
Gewijzigd op 21/01/2016 12:56:16 door Randy vsf
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/01/2016 12:38:10
Quote Anchor link
Erna As op 21/01/2016 10:37:56:
Voor elk pakket staat een selectievakje (checkbox) die je aan kunt vinken (er kan maar vakje worden aangevinkt).

Waarom een checkbox en geen radiobutton? Lijkt mij veel logischer als er maar 1 optie gekozen kan/mag worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.