hybride app

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordy R

Jordy R

11/12/2014 00:58:51
Quote Anchor link
Goede avond,

Ik ga proberen een hybride app te maken.
Ik snap hoe dat je een web app maakt alleen hoe maak je hem hybride
Ik wilde graag wat functie van het toestel gebruiken zoals camera, push berichten en plaatbepaling.
Weet iemand een goede tut of of een site met uitleg

Bijvoorbaadt dank
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:12:55
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/12/2014 06:50:08
 
Veur Heur

Veur Heur

11/12/2014 12:50:11
Quote Anchor link
Kijk maar eens naar Phonegap Build.
 

11/12/2014 13:09:37
Quote Anchor link
Een app geschreven in HTML/CSS/JS vindt ik geen volwaardige app. Dat is een slap aftreksel van een webpagina met een app schil eromheen.

iOS apps horen geschreven te worden i Objective C of Swift wat leunt op Objective C.

Android apps horen geschreven te worden in C and C++ f Java zoals Android ook zelf in geschreven is.
Dan haal je goede snelheden van de apps en loop je niet te rotzooien met Webapps zoals ze tegenwoordig worden gemaakt.

** sorry voor mijn uitlating maar ik heb een hekel aan apps die buggy werken. Zelf kan ik geen van de bovenstaande talen, jammer genoeg.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/12/2014 13:20:15
Quote Anchor link
>> Zelf kan ik geen van de bovenstaande talen, jammer genoeg.

Wat dan natuurlijk wel een goede reden is om het in HTML5 te bouwen...

Als je apps van Google zelf bekijkt, zit er vaak amper functioneel verschil tussen de Android-versie en de webversie. Idem dito voor bijvoorbeeld Twitter en Spotify. Een goede webapp bouwen is dus zeker niet onmogelijk.

Persoonlijk erger ik me ook aan apps die alleen in de App Store voor iOS te krijgen zijn. Vaak om budgettaire redenen: geen tijd en geld om de app breder uit te rollen. In dat opzicht is een webapp dus ook nog een goed compromis.
 
Veur Heur

Veur Heur

11/12/2014 13:47:05
Quote Anchor link
@rickert voor webdevelopers biedt Phonegap (Build) goede en stabiele mogelijkheden zodat zij met de kennis die ze hebben toch hun klant kunnen bedienen. Bijkomend voordeel is dat de apps niet voor ieder platform apart hoeven worden ontwikkeld en beheerd. Je zult nooit 100% de functionaliteit behalen die je met native hebt, dat ben ik met je eens, maar hier staat ook een veel aantrekkelijker prijskaartje tegenover en nogmaals het beheersaspect wat voor de klant natuurlijk ook belangrijk is.

Zonder er een heel native/web discussie van te maken, ieder z'n voorkeur en bij gebrek aan kennis van native programmeertalen, biedt html/css/javascript i.c.m. bijv. Phonegap (maar er zijn er ook anderen) prima mogelijkheden.
 
Jordy R

Jordy R

12/12/2014 15:19:44
Quote Anchor link
Phonegap is denk ik precies wat ik zoek en er staan zat tuts op You tube bedankt iedereen ga hier eens mee aan de slag.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.