hyperlink om PHP pagina in popup weer te geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

12/04/2012 15:13:56
Quote Anchor link
Hallo,

In mijn pagina verschijnt een hyperlink naar een andere PHP pagina zodra ik een item uit een listbox selecteer. Dit wordt aangeroepen door een stukje javascript, dat de hyperlink in een div plaatst.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<script language="javascript">
function showProject(str2)
{
    document.getElementById('myDiv2').innerHTML = '<a href=projectstatus.php?id=' + str2.slice(0,10) + '> Project: ' + str2.slice(0,10) + '</a>'
}
</script>


Dit werkt prima, de hyperlink verschijnt in myDiv2 en werkt. Maar nu wil ik deze functie zodanig aanpassen dat de hyperlink de gevraagde pagina in een popup opent en niet in plaats van de huidige pagina.

Hoe kan ik dat regelen? Ik ben al wat met javascript OnClick bezig geweest, maar krijg dat niet werkend.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:54:33
 
Jeroen VD

Jeroen VD

12/04/2012 16:09:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen dat je alert() moet hebben, ben alleen geen hoogvlieger in JS
 

12/04/2012 16:17:15
Quote Anchor link
Dit:

<a href="LINK" onclick="window.open('LINK','VENSTERNAAM', 'width=400,height=425,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'); return false">Linknaam</a>
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

12/04/2012 16:20:20
Quote Anchor link
Youri,

Waar moet die link dan staan? Ik neen aan in het javascript stukje, maar ik krijg het met de haakjes, enkele en dubbele aanhalingstekens, enz. naar de jusite php pagina niet voor elkaar.
 

12/04/2012 16:23:52
Quote Anchor link
Doe je dit in een PHP pagina? Dan zul je dit moeten echoën:

echo "<a href='LINK' onclick='window.open('LINK','VENSTERNAAM', 'width=400,height=425,scrollbars=no,toolbar=no,location=no'); return false'>Linknaam</a>";

Zo niet, geef mij dan eens de linknaam, op een duidelijke manier!
Gewijzigd op 12/04/2012 16:24:45 door
 
Wouter J

Wouter J

12/04/2012 16:29:38
Quote Anchor link
Nee, gebruik geen window.open. Dit wordt door heel veel browsers gezien is een reclame pop-up en hij zal dus door de pop-up blokkeerder geblokkeerd worden.

Wat je wel moet doen? Gebruik maken van het traget attribuut (meer info)
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

12/04/2012 16:31:31
Quote Anchor link
Youri,

Dank voor je snelle reacties. De link staat toch in mijn "myDiv2"? Of begrijp ik de systematiek verkeerd?

MyDiv2 wordt gevuld met: '<a href=projectstatus.php?id=' + str2.slice(0,10) + '> Project: ' + str2.slice(0,10) + '</a>'

Hier is dus niets te (PHP) echoen omdat het in javascript staat. De variabele str2 bevat het projectnummer, waarvan we 10 posities nodig hebben (vandaar de slice).

Volgens mij kan op de één of ander manier de bovenstaande <a href regel uitgebreid worden m.b.t. weergave in een popup.

Toevoeging op 12/04/2012 16:48:54:

Wouter,

target="_blank" geprobeerd, maar krijg dan een extra tabblad.
Dat is dus geen popup. Een extra tabblad is mogelijk verwarrend voor de gebruiker, dus dat wordt 'm vermoedelijk niet.
 

13/04/2012 12:21:09
Quote Anchor link
Gerrit, mijn JavaScript is niet heel goed, dus ik kan je hier helaas niet mee verder helpen.
 
Erwin H

Erwin H

13/04/2012 12:25:13
Quote Anchor link
Gerrit broekhuis op 12/04/2012 16:31:31:
Wouter,

target="_blank" geprobeerd, maar krijg dan een extra tabblad.
Dat is dus geen popup. Een extra tabblad is mogelijk verwarrend voor de gebruiker, dus dat wordt 'm vermoedelijk niet.

Maar dat is wel de beste manier. Zoals Wouter al zegt worden echte popups steeds vaker geblokkeerd. Is het niet door de browser zelf, danwel door extra popup blocker plug ins. Ik weet niet wat je wil en waarom, maar je eerste optie zou moeten zijn dat wat Wouter zegt, daarna pas een echte popup.
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

13/04/2012 12:44:48
Quote Anchor link
Edwin,

In ons geval speelt het eventueel blokkeren van een popup geen rol van betekenis. Dit is immers nog altijd instelling. De popup draait inmiddels.
 
Michel DS

Michel DS

13/04/2012 12:44:48
Quote Anchor link
Je kan ook voor een DHTML popup kiezen, deze wordt normaal niet gezien als een normale popup. Gebruikt geen "window.open" in de javascript. In de plaats voeg je in de link enkel onclick="openpopup()" .
Download de .zip file, alle uitleg staat er in.

-> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/abox2.htm
Gewijzigd op 13/04/2012 12:53:09 door Michel DS
 
Joey Drieling

Joey Drieling

13/04/2012 13:01:59
Quote Anchor link
Wat is een pop-up blocker :P gebruik ik niet anno 2012 word je niet meer dood gegooid met pop-ups en die verdwaalde pop-up die wel in beeld springt klik ik wel weg ben niet de luiste haha ;)
 
Gerrit broekhuis

gerrit broekhuis

13/04/2012 13:02:37
Quote Anchor link
Michel,

Dank voor de tip, ga ik vanmiddag nog naar kijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.