Hyperlink probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 08:38:55
Quote Anchor link
Geachte,

Ik een vraag,
als ik op de naam van de hyperlink klik krijg ik:

The requested URL /danio/http://www.phphulp.nl/forum/ was not found on this server.
danio is de map waarin ik bezig ben.
ik werk wel op de vertrigo local server.
Dit is een stuk van de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

include('con1.php');

$sql = mysql_query("SELECT naam,adres FROM sponsers ")
or die(mysql_error());


if (mysql_num_rows($sql)==0){
echo 'Geen gevonden!';
}

else {


while($tabel = mysql_fetch_array($sql))
{

    echo "<a href=".$tabel['adres'] . ">" .$tabel['naam'] . "</a><br>"; }
}
};

?>

Normaal gezien zou de hyperlink naar de site moeten gaan?
Ik heb de url (onder 'adres') opgeslagen in de dbase als volgt: http://www.phphulp.nl/forum/

Kan mij iemand helpen met dit fenomeen?
Met dank
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:38:11
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/12/2011 09:34:56
Quote Anchor link
http:// toevoegen en eventueel controleren erop.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/12/2011 09:35:44
Quote Anchor link
Elian degroot op 27/12/2011 08:38:55:
The requested URL /danio/http://www.phphulp.nl/forum/ was not found on this server.


Die URL kan naar mijn idee nooit goed zijn.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/12/2011 09:39:23
Quote Anchor link
er ontbreken quotes om je url.
 
- SanThe -

- SanThe -

27/12/2011 09:48:30
Quote Anchor link
- Aar - op 27/12/2011 09:34:56:
http:// toevoegen en eventueel controleren erop.


+1
 
Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 09:51:01
Quote Anchor link
Wat bedoel je met: http:// toevoegen en eventueel controleren erop.
de http:// uit de dbase halen, en het vast gebruiken?

Die URL kan naar mijn idee nooit goed zijn.er ontbreken quotes om je url.
Waar zouden de qoutes moeten komen dan?
ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd.

Met dank
 
Mark L

Mark L

27/12/2011 09:56:03
Quote Anchor link
Er worden twee strings aan elkaar geplaatst, namelijk: '/danio/' en 'http://www.phphulp.nl/forum/'. Wellicht moet je even kijken waar je beide strings vandaan haalt en hoe die bij elkaar komen...

In het stukje bijgeleverde code zie ik geen fout (hoogstens schoonheidsfoutjes zoals niet inspringen en de verkeerde string-quotes gebruiken etc.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/12/2011 10:02:23
Quote Anchor link
Zijn url bevat al http:// maar wordt vooraf gegaan door /danio/
 
Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 10:18:26
Quote Anchor link
Zijn url bevat al http:// maar wordt vooraf gegaan door /danio/

dat bedoel ik, /danio/ is de map waarin ik werk, en staat nergens in de url verwerkt
en dit begrijp ik dus niet waar hij dit vandaan haalt

Met dank
 
Erwin H

Erwin H

27/12/2011 10:28:10
Quote Anchor link
echo "<a href=".$tabel['adres'] . ">"
Dit geeft als HTML:

<a href=http://www.phphulp.nl/forum/>

Terwijl je wil hebben:

<a href="http://www.phphulp.nl/forum/">

Dat is wat er fout gaat. Je echo moet dus worden:

echo "<a href=\"".$tabel['adres'] . "\">"
 
Wolf Wolf

Wolf Wolf

27/12/2011 10:37:16
Quote Anchor link
Wellicht handiger om aan te leren om single quote te gebruiken bij een echo. Zo voorkom je ook alle escapes (backslashes).

echo '<a href="' . $tabel['adres'] . '">';
Gewijzigd op 27/12/2011 10:40:23 door Wolf Wolf
 
Wouter J

Wouter J

27/12/2011 10:51:08
Quote Anchor link
In de nieuwste HTML5 parsers is het niet meer verplicht om quotes te gebruiken in sommige gevallen. Als je value geen spatie, ', ", `, =, < of > bevat kan het gewoon. (dit is in dit geval zo). Dus het zou gewoon moeten werken.

Er is een handige 1page App om te controleren of je quotes moet gebruiken. Deze is http://mothereffingunquotedattributes.com/

Wat staat er in de broncode van de pagina? Staat er gewoon http:// bij? Of staat er nog wat voor?
 
Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 11:13:19
Quote Anchor link
in de database staat er bv:
kolom adres
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/hyperlink-probleem/81677/last/
kolom naam: phphulp
in gewoon html zou het dus zo zijn:
<a href="http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/hyperlink-probleem/81677/last/"> phphulp</a><br>
 
Erwin H

Erwin H

27/12/2011 11:19:34
Quote Anchor link
Heb je al gekeken wat er precies in de broncode terechtkomt in de browser? (check met "view source")
Post dat eens hier.
 
Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 13:42:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de hulp, maar het werkt nu
met de tip van Erwin kon ik zien waar het mis ging.
 
Erwin H

Erwin H

27/12/2011 14:30:02
Quote Anchor link
Mooi dat het opgelost is. Als je ook nog kort kan vermelden wat mis ging en wat de oplossing was dan hebben anderen daar later wellicht nog iets aan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/12/2011 15:48:53
Quote Anchor link
Ben ook wel benieuwd...
 
Elian degroot

elian degroot

27/12/2011 16:17:47
Quote Anchor link
het werkt zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

include('con1.php');

$sql = mysql_query("SELECT naam,adres FROM sponsers ")
or die(mysql_error());


if (mysql_num_rows($sql)==0){
echo 'Geen gevonden!';
}

else {


while($tabel = mysql_fetch_array($sql))
{

    echo "<a href=".$tabel['adres'] . ">" .$tabel['naam'] . "</a><br>"; }
}


include("head.php");

?>


maar de echte reden was denk ik, ik heb de ccleaner laten opruimen, zodat de cache leeg was.
Nu ben ik wel nog aan het zoeken hoe ik target="_blank" in de url kan krijgen.
voorlopig lukt dat niet
en ook nog hoe ik het zal doen, als een sponser geen website heeft, en dus geen url moet echo'en
maar julie hebben me toch echt goed geholpen, waarvoor mijn dank
Gewijzigd op 27/12/2011 16:18:26 door elian degroot
 
Eddy B

Eddy B

27/12/2011 16:31:04
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
include('con1.php');

$sql = mysql_query("SELECT naam,adres FROM sponsers ") or die(mysql_error());

if (mysql_num_rows($sql) == 0) {
    echo 'Geen gevonden!';
}
else {
    while($tabel = mysql_fetch_array($sql))
    {

        if (empty($tabel['adres'])) {
            echo "<i>Deze sponsor heeft geen website.</i><br>";
        }
else {
            echo "<a href=".$tabel['adres'] . ">" .$tabel['naam'] . "</a><br>";
        }
    }
}

include("head.php");
?>


is een optie.
 
Elian degroot

elian degroot

28/12/2011 07:35:40
Quote Anchor link
Bedankt Eddy Bisschops
ik had het al geprobeerd met: ""
maar dat werkte niet
ik moet nog veel bijleren denk ik

Toevoeging op 28/12/2011 08:17:54:

target="_blank" is nu ook opgelost als volgd;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo "<a href=\"".$tabel['adres'] . "\"class=\"link\" target=\"blank\">" .$tabel['naam'] . "</a><br>";


Iedereen is erg bedankt voor de hulp die ik hier heb gekregen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/12/2011 08:43:58
Quote Anchor link
Elian degroot op 28/12/2011 07:35:40:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo "<a href=\"".$tabel['adres'] . "\"class=\"link\" target=\"blank\">" .$tabel['naam'] . "</a><br>";


maak het jezelf makkelijk en gebruik bij php ' en bij html ". Scheelt een boel escapen en verkleint de kans op fouten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo '<a href="'.$tabel['adres'] . '"class="link" target="_blank">" .$tabel['naam'] . '</a><br>';
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.