ID rowen loopt de soep in

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Willem vp

Willem vp

28/02/2013 17:48:58
Quote Anchor link
Frank WD op 28/02/2013 13:12:04:
Willem VP, wat je nu zegt is ook beetje onzin hoor.
Het zou daarom ook in jou geval erg fijn zijn dat je de info wel volledig maakt.

In HTML gebruiken we dubbele qoutes en in PHP enkele qoutes, waarom:
Als je in PHP aanwend om altijd enkele qoutes te gebruiken en in HTML dubbele, dan voorkom je voor je zelf problemen. Want je hoeft de dan niet de qoutes te om zeilen.

Ik, onzin? [krabt op hoofd]

Wat jij beschrijft is codeerstijl, en dat is iets heel anders. Ik ageerde tegen de uitspraak dat je in HTML dubbele quotes moet gebruiken, want dat is niet waar. Als je dat zelf handiger vindt dan moet je dat vooral doen, maar dan moet je dat niet gaan lopen verkondigen alsof het de absolute waarheid is, want paragraaf 3.2.2 van de HTML-specs is daar zeer duidelijk over: het mag allebei.

Ook zie ik het nut niet in van het aanwennen om in PHP alleen maar enkele quotes te gebruiken. Dan kun je net zo goed gaan schrijven in een gemankeerd taaltje(*) als VBScript. Wat je mist als je enkele quotes gebruikt is expansie van variabelen en special characters, en ik vind dat je je code daar in veel gevallen een stuk leesbaarder mee maakt dan wanneer je steevast al je variabelen buiten de quotes haalt (waartoe je gedwongen wordt als je enkele quotes gebruikt).


(*) Ook dit is een persoonlijke mening van ondergetekende, maar dan wel een die gebaseerd is op het onderhouden van een website die bestaat uit zo'n 30000 regels home-made VBScript-code.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:15:21
 
Koen Hollander

Koen Hollander

28/02/2013 20:47:47
Quote Anchor link
Echt bedankt voot ieders goede hulp ben al veel verder gekomen
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.