iDEAL & Sessie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Smink

Dennis Smink

12/02/2013 19:40:44
Quote Anchor link
Geachte allen,

Ik ben nu al een tijdje bezig met de iDEAL module van ING, hij werkt prima alleen zit ik met 1 probleem.

Voor de betaling, zet ik gegevens in $_SESSION's, geen belangrijke gegevens maar wel handig om nadertijd terug te hebben.
Probleem is, na de betaling zijn mijn $_SESSION's weg/leeg/dood. ( Niet meer ingelogd, winkelwagen leeg etc )

Nu zijn er manieren om voordetijd een database entry te doen en op basis daarvan de betaling autoriseren, alleen is dit niet helemaal mijn uitgangspunt.

Bij meerdere betalings site's valt mij op dat de gebruiker gewoon, netjes ingelogd blijft. Wat mij dus niet lukt. Wat is hier nu precies de truuk voor, en wat veroorzaakt dit probleem, het wisselen van HTTP naar HTTPS?
Ook als ik de betaling in een nieuw venster open ( Zodat het andere tabblad ingelogd blijft ) logt hij uit op voltooiing van betaling. ( Terwijl ik in het andere tabblad nog wel ingelogd ben )

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, de lifetime van de sessions is gewoon standaard ingestelt op 24 minuten en zou dit niet kunnen veroorzaken.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:47:56
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/02/2013 09:17:20
Quote Anchor link
Hoe heb je de sessieduur ingesteld? Een iDEAL-transactie mag tot 10 minuten duren, dus je moet ervan uitgaan dat de sessie van een bezoeker gedurende die tijd niet actief is.

Verder kun je verlies van een sessie tegengaan door op de return-URL een token van de bank op te vangen. In dat token kun je dan bijvoorbeeld de versleutelde sessie-ID zetten om daarmee de sessie te hervatten.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

13/02/2013 09:25:37
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Ward,

Hoe bedoel je hoe ik de sessie duur instel? Van iDEAL of?
Als ik een testbetaling doe gaat het natuurlijk mega snel, binnen 30 seconden zelfs. En toch bleef de sessie niet onthouden.

Toch denk ik ondertussen een oplossing gevonden te hebben, hij lijkt tot nu toe iedere keer te werken, nog niet gefaald. Ik heb een htacces bestand aangemaakt met deze waarde erin:
php_value session.save_path [pad naar map]

Ik blijf dit even testen hoe dit nu precies gaat.. $_SESSION's leken zo makkelijk, dit word toch wat complexer zo :)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/02/2013 09:38:53
Quote Anchor link
Dennis Smink op 13/02/2013 09:25:37:
Hoe bedoel je hoe ik de sessie duur instel? Van iDEAL of?
Als ik een testbetaling doe gaat het natuurlijk mega snel, binnen 30 seconden zelfs. En toch bleef de sessie niet onthouden.

Ik bedoel de sessieduur op je eigen site. De bezoeker vertrekt namelijk naar de server van zijn eigen bank voor de betaling en keert pas enkele minuten later weer terug naar jouw site. De sessie op je server moet daarom na 10 minuten inactiviteit kunnen worden hervat. En niet iedereen is even handig met computers of internetbankieren, dus er zijn klanten die er echt heel wat minuten voor nodig hebben.

Maar goed, het klinkt of er inderdaad iets anders scheef zit of zat.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

13/02/2013 09:41:30
Quote Anchor link
Ja precies, ik snap je punt. De sessieduur staat zoals standaard ingestelt, op 1440 seconden oftewel 24 minuten.
Lijkt me lang genoeg, maar ik heb zojuist de sessieduur ook verlengt hiervoor.

Ik ga even aankijken hoe dit nu gaat met de .htacces aanpassing, anders laat ik het weten :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.