Ideeën cq suggesties nodig over dienst info tonen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

11/11/2018 11:12:15
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig met een rapport die gemaakt moet worden op het einde van een dienst.
Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik dit in php moet opvangen want in visual basic ging dat vrij makkelijk.

Info van een machine word opgeslagen in een database met een datum en tijd en uiteraard oplopende id's.
Stel iemand drukt op de knop op het einde van zijn dienst, dan moet van zijn dienst een rapport gemaakt worden, maar dat is op zich geen probleem als hij binnen zijn eigen dienst (tijd) dit zou doen.

Maar stel iemand heeft middagdienst en die drukt 5 minuten na zijn dienst op die knop, dan kan ik dit al niet opvangen tussen zijn dienst in.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:17:42
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/11/2018 15:06:58
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen die twee dan?

Het eerste is zoiets als Henk drukt op de knop "Henk is klaar" / klokt uit en een apparaat spuugt een rapport van Henk uit?

Het tweede is zoiets als het voorgaande, maar dat op een later moment pas het rapport van Henk wordt geproduceerd?

Dan moet je een knop "Geef mij het rapport van Henk" hebben, en dan moet je Henk (of jezelf, als jij Henk bent) kunnen identificeren in dat geheel. En de acties "Henk is klaar" en "Genereer rapport" moeten dan ook gescheiden worden als deze op verschillende tijdstippen of locaties kunnen plaatsvinden.

Als er verder geen enkele koppeling is tussen de "machine" en de persoon die hem bedient, maar enkel dat Henk een krabbel onder dat rapport zet om aan te tonen dat hij diegene was die hem bediende... dat moet er daar mogelijk wat meer informatie opgeslagen worden, je moet een "getuige" (witness) hebben die bijhoudt dat Henk machine X bediende.

Het klinkt gewoon alsof je ergens onvoldoende informatie bijhoudt om te kunnen bereiken wat je wilt doen.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

11/11/2018 15:50:54
Quote Anchor link
Nou op betreffende pc werkt iedere operator dus op specifieke persoon kan dit al niet gedaan worden.
In visual basic bewaarde ik iedere ingevoerde string in het geheugen en dat werd op het laatste in het rapport weer ingevoerd.
Dit lijkt mij achteraf ook mogelijk in php , alleen zijn het wel weer erg veel gegevens die ik moet laten onthouden wat is ingevuld, tenzij jullie een snellere manier vinden om iedere invoer te onthouden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/11/2018 17:58:10
Quote Anchor link
Pascal Schuffelers op 11/11/2018 15:50:54:
Nou op betreffende pc werkt iedere operator dus op specifieke persoon kan dit al niet gedaan worden.

Als je dit probleem wegneemt is alles opgelost lijkt mij? Als deze moeten werken via een webapplicatie ofzo zorg dan dat ze zich aanmelden, dan weet je met wie je te maken hebt.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

11/11/2018 18:53:36
Quote Anchor link
Nou nu je het zegt, ze moeten hun naam inderdaad wel selecteren via een dropdown menu, daar die zou ik ook mee kunnen nemen tijdens het opslaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.