Id's in objects

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasse

Lasse

22/05/2008 23:12:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een probleempje met een OO-script (of eigenlijk met alle OO-scripts).
Als ik namelijk een nieuwe instantie van een Model klasse aanmaak (ze klasse Fiets), met nieuwe data die nog niet in de database staat, wordt dit pas in de database gezet als alle handelingen gedaan zijn. Ik maak namelijk gebruik van een Unit of Work en Mappers. Het probleem is dan echter dat ik misschien het id al wel moet weten, maar dat kun je pas weten zodra je het nieuwe record in de database hebt geplaatst.

Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Groeten, Lasse
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:55:59
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/05/2008 23:34:00
Quote Anchor link
Je kan toch eerder in je klasse al inbouwen dat die controleert of de data nieuw is of niet, zo ja (dus nieuw) dan invoeren in database en het id ophalen. (tip, ervan uitgaande dat je dan ook PDO gebruikt: lastInsertId() )
Die id kan je verder door je script gewoon gebruiken ;)
 
Jelmer -

Jelmer -

23/05/2008 08:16:00
Quote Anchor link
Ik zie het probleem ook niet helemaal. Wat weerhoudt je ervan om hem voor het koppelen aan andere objecten al in de database te stoppen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.