IE en HTML5/CSS3

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

13/06/2012 12:40:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik problemen met de weergave van mijn HTML5-pagina's in IE8 en IE9.
Ik heb mijn site, www.cco-harderwijk.nl/kaartverkoop, gebouwd met HTML5 en CSS3 en bijv. het uitlijnen van de pagina en de grafische vormgeving van boxen is totaal van slag.
In Safari is alles nog oké.

Hebben jullie hier al iets van gemerkt?

Op de genoemde pagina zijn de header en footer niet meer uitgelijnd en heeft het inlogscherm geen ronde hoeken meer. Dit alles in IE8 en IE9. Kijk je deelfde pagina met Safari dan zie je het verschil


George


Ook FireFox geeft de pagina's goed weer.....
Gewijzigd op 13/06/2012 13:06:33 door George van Baasbank
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 14:29:14
 
- Mark -

- Mark -

13/06/2012 13:06:20
Quote Anchor link
Heb je geen screenshots? Niet iedereen heeft IE namelijk...

En wat bedoel je met ineens? heeft je browser een update gekregen waarna dingen niet meer werken of heb je iets op je website veranderd?
 
George van Baasbank

George van Baasbank

13/06/2012 13:08:32
Quote Anchor link
Mark,

Ik kan je screenshots geven. Zeg maar waar naar toe

Inmiddels heb ik ook met FireFox gekeken en ook die geeft de pagina's goed weer.

Wellicht heeft er toch een update van IE8 en IE9 plaatsgevonden
Gewijzigd op 13/06/2012 13:25:42 door George van Baasbank
 
Patrick vd Pols

Patrick vd Pols

13/06/2012 14:04:01
Quote Anchor link
Ik weet niet veel van HTML5,

Maar moet je footer niet buiten <article> staan?
 
Joost J

Joost J

13/06/2012 14:50:21
Quote Anchor link
Op regel 38 staat een </div> teveel als het goed is.
 
Wouter J

Wouter J

13/06/2012 16:34:21
Quote Anchor link
@Patrick, nee.

Het probleem is dat IE de nieuwe elementen niet herkent, ze geen default display: block; meegeeft en daardoor geen element meer kan stijlen.
Je zou dus zeggen pak alle nieuwe HTML5 block elementen en geef die display: block; mee:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
article, header, footer, nav, aside, hgroup, figure, figcaption, enz.
{
  display: block;
}


Helaas lost dit maar 1 ding op en niet het probleem die iets te moeilijk is om hier uit te leggen. De enige juiste oplossing is om HTML5shiv in te laden.
 
George van Baasbank

George van Baasbank

13/06/2012 20:01:28
Quote Anchor link
Wouter,

De werkelijke oorzaak bij mij lag aan IE9. Op de een of andere wijze was de Comptabiliteitsweergave aangevinikt. Vinkje weg en alles was weer bij het oude.
Ik heb wel je advies overgenomen om de code op te nemen in mijn css-bestand(en).

Wat HTML5shiv is/doet weet ik (nog) niet. Wellicht bied internet de oplossing

George
 
Wouter J

Wouter J

13/06/2012 20:39:14
Quote Anchor link
Een perfecte uitleg van HTML5Shiv: http://paulirish.com/2011/the-history-of-the-html5-shiv/ (uitgevonden door een Nederlander!!

Comptabiliteitsweergave staat gelijk aan laten zien in IE8. Daarom moet je altijd deze metatag opnemen in je HEAD:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">

Dit zorgt ervoor dat altijd de webpagina in de nieuwste versie wordt gedraait en als het Google Chrome Frame is geïnstalleerd wordt het via google geparsed.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.