IE trouble

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Willem Jan Z

Willem Jan Z

19/11/2005 21:31:00
Quote Anchor link
Het is weer eens zover, IE doet moeilijk...

Ik ben bezig met een CMS:

http://www.littledesign.nl/cms/index.php

Het is alleen de template nog maar, maar nu het probleem. In FF klopt alles wel, maar in IE zie je tussen Content (titel) en het Welcome blabla een leeg gat, maar het rare is, als je selecteerd, vanaf Welcome naar Content toe, dat het gat verdwijnt.

Hebben jullie dat ook? Of ligt het alleen aan mijn browser. Vind het namelijk zo raar dat het verdwijnt na simpel selecteren.

Edit: Als je refresht is het gat er wel weer...
Gewijzigd op 19/11/2005 21:32:00 door Willem Jan Z
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:35:05
 
Alfred -

Alfred -

19/11/2005 22:34:00
Quote Anchor link
Nog iets raars, als je naar de site gaat, is het gat er, ik switch even naar FF, IE nog open, ik switch terug naar IE, en het gat is weg... Geen idee waar dit aan kan liggen, wou dit fenomeen ook even melden ;)
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

19/11/2005 23:18:00
Quote Anchor link
Hey ja idd :P
Echt raar... Ik word steeds gekker van Bill zijn streken. (Niet dat hij ook maar 1 letter geprgrammeert heeft aan IE, maar toch)
 

20/11/2005 00:35:00
Quote Anchor link
Ja ik heb het ook.
Met je html is niet veel mis. Maar probeer toch eens van
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE>
dit te maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Gewijzigd op 20/11/2005 00:36:00 door
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/11/2005 01:08:00
Quote Anchor link
Nee werkt niet, had er nog niks gezet, omdat ik hem niet uit mijn hoofd ken, en ik als ik ga designen, geen zin heb om iets op te zoeken :P
 

20/11/2005 01:44:00
Quote Anchor link
Dit zal denk ik wel één van de vele IE bugs zijn.
Net zoals de IE scrollbar bug, etc...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

20/11/2005 02:52:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
Dit zal denk ik wel één van de vele IE bugs zijn.
Net zoals de IE scrollbar bug, etc...


Hoi Sebastiaan,

het is inderdaad een IE bug. Hij staat bekend als de 'peekaboo' bug, en is op te lossen door de container die de elementen bevat waar de bug optreedt een line-height toe te kennen.

In Willem Jan's geval dus: <div id="content">

#content {
line-height: 20px; /* of misschien: 100% */
}

www.positioniseverything.com: peekaboo bug

edit typo
Gewijzigd op 20/11/2005 14:14:00 door Jan Koehoorn
 
Thijs X

Thijs X

20/11/2005 02:54:00
Quote Anchor link
Wat me ook opviel is dat je in IE niet op die radio buttons kan klikken.
 

20/11/2005 03:29:00
Quote Anchor link
@Jan: Wow! Dan heb ik IE's hoeveelheid bugs nog zeer onderschat.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/11/2005 08:30:00
Quote Anchor link
Sorry Jan, maar het werkt niet.. Maar ik zal morgen (eerder heb ik ff geen tijd meer). Nog wat verder studeren op de peekaboo bug...

@Thijs, dat komt omdat ik de radiobuttons nog een (groeps)naam heb gegeven. In FF kan ik ze allemaal selecteren, in IE geen één.
Maar ach...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

20/11/2005 14:13:00
Quote Anchor link
Hoi Willem-Jan,

je kunt ook nog proberen bij zowel de container-div als de inhoud-div de position op relative te zetten. Een andere mogelijkheid (uit mijn hoofd) is een vaste breedte en/of hoogte opgeven (niet zo'n flexibele oplossing), of de Holly Hack toe te passen (zie de link uit mijn vorige post)
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/11/2005 23:43:00
Quote Anchor link
Dat met vaste hoogt breedte had ik inderdaad ook gelezen. Maar dat is gewoon geen oplossing...
Zal even het relative uitproberen...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

20/11/2005 23:47:00
Quote Anchor link
Kee, succes. Mocht het niet lukken, dan hoor ik het wel. Ik heb vorige week een boek gekocht, dat heet: CSS hacks & Filters. Ik heb nog geen tijd gehad om het te lezen, maar volgens mij staat daar ook wel iets in over de peekaboo bug.

edit typo
Gewijzigd op 20/11/2005 23:47:00 door Jan Koehoorn
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/11/2005 23:54:00
Quote Anchor link
Nope, werkt ook niet...

Zou het aan de margin kunnen liggen:

margin: 0 auto 15px auto;
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

20/11/2005 23:55:00
Quote Anchor link
Hmm, vreemd. Die bug heeft te maken met elementen binnen een div die gefloat worden. Jij hebt, als ik me goed herinner, een img in die div met align=right. Haal die align eens weg, om te testen?
 

20/11/2005 23:58:00
Quote Anchor link
Je kan ook natuurlijk een harde oplossing doen:
Iedereen die je site opkomt dwingen FireFox te nemen :p
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 00:01:00
Quote Anchor link
Helaas :S

Ik las ook dat het om de container gaat om de float heen, maar ik float helemaal niks. Ik heb mijn menu absolute... En mijn content relative met een linker margin
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 00:01:00
Quote Anchor link
Browsers afdwingen? Doet me denken aan de tijd dat je nog wel eens zag: deze pagina is geoptimaliseerd voor Internet Explorer met een schermresolutie van 1024 x 768. Hoewel, het zou me niets verbazen als dat nog steeds voorkomt!
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 00:04:00
Quote Anchor link
Lijkt me ook geen leuk idee :P

Snap het ook niet zo, doen mensen zo hun best om bugs op te sporen en te verhelpen. En bij mij werken ze weer niet...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 00:09:00
Quote Anchor link
Okee, maar we zijn nog niet uitgespeeld: doe eens deze?

#content {
height: 1%;
}

edit die staat bekend als de Holly hack
Gewijzigd op 21/11/2005 00:10:00 door Jan Koehoorn
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 00:11:00
Quote Anchor link
Had ik al geprobeert..

Denk dat het ligt aan de margin:-15px van de content_title

Als ik die weghaal, zit er nog wel een gat... Maar die gaat niet meer weg als je selecteerd/switched
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.