IE wil een position:absolute niet weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Whatever Whatever

Whatever Whatever

08/09/2009 22:53:00
Quote Anchor link
Ik snap er even helemaal niks van. Ben even mijn website (www.datePunt.nl en www.datepunt.com) aan het restylen. Nu werkt alles weer goed in FireFox, alleen IE wil mijn inloggen gedeelte niet laten zien. Mijn code voor het inloggen gedeelte is als volgt:

#inloggenfull2{border:ridge;border-width:12px;width:661px;height:115px;position:absolute;margin-left:16px;margin-top:184px;}

Als ik mijn overflow van de body op auto zet dan staat die ook nergens onderaan ofzo. Als ik de position op relative wil zetten om het dan in orde te krijgen dan is het helemaal niet te doen. Iemand enig idee hoe ik mijn inloggen gedeelte ook in IE weer werkend kan krijgen?

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:01:45
 
Mitchell

Mitchell

09/09/2009 00:14:00
Quote Anchor link
Je moet sites niet maken met positioning. Dit doe je met floats en clears.
 
Justin S

Justin S

09/09/2009 11:11:00
Quote Anchor link
@mitchell: ik vind dat je daar altijd nog een vrije keus in kan hebben. Er is geen goed of fout in webdesign land, alleen ofdat iets standaard is. Ik ontwerp al best wel lang websites en gebruik zo af en toe ook gewoon positioning (bijv met het weergeven in het midden van een login field o.i.d.).

@jacsoft: ik kom momenteel niet op je website..
 
Timen kut

Timen kut

09/09/2009 11:15:00
Quote Anchor link
Positioning is alleen maar nodig in mijn ervaring, om plaatjes etc. op vreemde plekken in een website te krijgen(Half over een andere div heen bijv.)

voor de rest is floaten niet alleen de standaard, maar ook de enige goede manier van het plaatsen van je blokelementen.

Als je alles met een position absolute gaat positioneren, zal je website er vast top uit zien in de resolutie die jij draait, maar niet in andere resoluties...

Oplossing?
Floats!!!
 
Justin S

Justin S

09/09/2009 11:20:00
Quote Anchor link
@TS je zou kunnen werken met een spacer, deze geef je een bepaalde waarde mee (zo voorkom je de absolute positioning en plaats je 'm binnen een div en geef je de float left mee.
 
Mitchell

Mitchell

09/09/2009 11:30:00
Quote Anchor link
Justin schreef op 09.09.2009 11:11:
@mitchell: ik vind dat je daar altijd nog een vrije keus in kan hebben.
Nee, dat heb je niet. Dan gaat het namelijk fout zoals je ziet.
 
Justin S

Justin S

09/09/2009 14:49:00
Quote Anchor link
@ mitchell, je kan ook gewoon positionen die cross-browser goed werkt..
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

09/09/2009 19:11:00
Quote Anchor link
@Justin. Ja je hebt gelijk. Was een stroomstoring vannacht bij mij thuis en daardoor is de server offline gegaan (heb (nog) geen UPS thuis).

Alles is nu online. Ik ga nog even kijken zelf of ik het kan fixen, maar als iemand het ziet dan hoor ik het graag. Bedankt voor de moeite tot nu toe.


UPDATE:
Het werkt! Met een Float ipv position gedaan en nu werkt het zowel in IE als in FF. Thanks allen voor de moeite en het meedenken!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.