IE6 (*#$#$(*&$

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

PL/SQL Oracle APEX Ontwikkelaar voor logistieke so

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant in Rotterdam ben ik opzoek naar een PL/SQL Oracle (APEX) Ontwikkelaar (salaris tussen de 2.500 - 6.000 euro bruto per maand). Binnen container management en warehousing biedt deze organisatie ICT-oplossingen van grote kwaliteit. De organisatie kenmerkt zich als een fullservice softwarehuis dat verantwoordelijk is voor zowel het bepalen van de informatie behoeften bij klanten, inhouse software ontwikkeling en de implementatie van deze software. Dit doen ze inmiddels al een zeer geruime tijd voor voornamelijk klanten binnen de logistieke sector. Ze hebben inmiddels een imposant klantenbestand opgebouwd en de organisatie is nog steeds groeiende. Bij deze klanten

Bekijk vacature »

C# Software Developer

Samengevat: Deze werkgever is een innovatieve technisch dienstverlener op het gebied van beveiliging en interne logistieke systemen. Ben jij geschikt als software ontwikkelaar? Heb je ervaring met javascript? Vaste baan: C# Software Developer ElektrotechnieK HBO .NET 2.800 - 4.000 Software Ontwikkelaar Wij kenmerken ons door de verscheidenheid aan producten en diensten op gebied van beveiliging. Deze werkgever is een succesvolle full service provider en ontzorgen de klant volledig door de implementatie van nieuwe technologie. Samen met klanten creëren wij beveiligings- en business oplossingen die resultaat opleveren. Wij creëren innovatieve oplossingen door te werken met de nieuwste technologieën. Uitgangspunt hierbij zijn

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Breda Dit is een high-tech organisatie met meer dan 600 werknemers wereldwijd. Ze bieden een open en informele werksfeer met een hoge mate van zelfstandigheid en professionaliteit. Ter uitbreiding van het team zijn we op zoek naar een Robot Programmeur. Met productievestigingen in Nederland, Amerika, Tsjechië, China, Mexico en de Verenigde Staten kunnen hun klanten overal ter wereld ondersteund worden. Deze organisatie ontwerpt en bouwt gerobotiseerde productiesystemen, waarbij lassen en andere verbindingstechnologieën een centrale rol spelen. Ze zijn zowel in de automotive als de algemene industrie actief, waar hoge productievolumes en een hoge mate van automatisering essentieel

Bekijk vacature »

OSB / Middleware ontwikkelaar

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven OSB / Middleware ontwikkelaar die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Als OSB / Middleware ontwikkelaar ga je aan de slag in een nieuw DevOps team. Dit team pakt de verantwoordelijkheid voor een groot deel van de OSB ontwikkelingen binnen TenneT voor zowel interne klanten, projecten en het eigen team. Aanvullend ben je

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Software .NET Developer C# Leerzame branche

Bedrijfsomschrijving Voor één van onze betere klanten in Rotterdam is CareerValue op zoek naar een ervaren .NET Developer. Het bedrijf is actief in een bijzonder niche van de markt: Zij ontwikkelen zelf softwareproducten voor bijvoorbeeld opleiders, scholen en andere onderwijsinstellingen. In nauw overleg met klanten wordt een bijzonder en gedegen softwareproduct ontwikkeld. Om ervoor te zorgen dat de software altijd voldoet aan de hedendaagse wensen en eisen van organisaties, wordt hier altijd gewerkt met de nieuwste technologieën. Momenteel telt dit bedrijf ongeveer 30 medewerkers. Jij komt als .NET Developer te werken in een team van ongeveer 8 personen. Er is,

Bekijk vacature »

Freelance Frontend Developer (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg) : Apeldoorn Op dit moment hebben wij frontend developers met een nieuwsgierige en pro actieve houding nodig die zich hoofdzakelijk richten op het helpen bij het bouwen van open formulieren. Deze formulieren worden gemaakt met verschillende producten. Wij werken met Bold (het Belastingdienst Design System), form.io, moderne frameworks en integratiemogelijkheden. Op het gebied van de overige tooling wordt je voor zover nodig ingewerkt. Van jou als frontend developer wordt verwacht dat je deze producten op de juiste manier

Bekijk vacature »

Freelance Applicatieontwikkelaar (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg): Apeldoorn We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met Python, Django, HCL Websphere

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Als Front-end Developer zullen jouw taken voornamelijk bestaan uit: Het (door)ontwikkelen van applicaties op het SaaS platform (met o.a. TypeScript, Angular 12, CSS); Het uitvoeren van code reviews; Het meebeslissen over de inzet van bestaande en nieuwe controls en deze onderbrengen in een referentie-applicatie; Het bijdragen aan de professionalisering en verbetering van de applicaties; Het onderhouden van contact met verschillende stakeholders (ook buiten Nederland). Hier ga je werken Wat ga ik doen? Als Front-end Developer ga jij je focussen op het ontwikkelen van applicaties op het SaaS platform van een organisatie die software ontwikkelt voor de

Bekijk vacature »

Senior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Azure Developer

DO - Be passionate, work hard and make it happen! Als Senior Developer maak je deel uit van een enthousiast en gedreven development team, bestaande uit 4 personen. Jij bent de Developer met ervaring die daarbij ook de collega’s weet mee te nemen op een innovatieve reis van nieuwe technologie. De werkzaamheden waar we jouw kennis en ervaring graag voor inzetten zijn met name: Het begeleiden van de transitie naar een volledig Azure landschap met componenten zoals Function Apps, ServiceBus en CosmosDB en de projecten die hieruit voortvloeien Het vormgeven van de integratie architectuur binnen de Microservices omgeving Het bewaken

Bekijk vacature »

frontend developer

Do you want to work with the latest technologies? And are you a back-end or a front-end developer? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a part of the inhouse development team. Result oriented and transparent. Thanks to your efforts, the Inhouse Development team can work together on the development of new systems and applications. The team is responsible for the development and operations of our lottery websites, including several back-end components focusing on the online channels for Staatsloterij, Lotto and Miljoenenspel. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a part of the

Bekijk vacature »

PHP developer

Ideeën omzetten in code, zodat onze webshops elke dag weer een stapje beter worden. Jij zorgt er als ervaren PHP developer samen met het team voor, dat onze webshops blijven draaien en dat klanten gemakkelijk hun producten kunnen bestellen. Wil jij impact hebben op onze snelgroeiende digitale business in meer dan 12 landen? En online producten verkopen, die bijdragen aan het duurzaam gebruik van onze schaarste waterbronnen? Zo ja, dan zoeken we jou! PHP developer 32-40 uur Je gaat samen met onze E-commerce collega’s de uitdaging aan om MegaGroup uit te laten groeien tot het beste B2B platform in onze

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/02/2008 19:42:00
Quote Anchor link
Mag ik even mijn hart luchten?

Net weer eens een half uur aan het klooien geweest voor een klant omdat een ontwerp er bij hem "heel gek" uit zag. Even teruggemaild, met de vraag "welke browser gebruik je?". Krijg ik een mail terug: "Windows XP!"

Na nog wat heen en weer te mailen blijkt het Internet Explorer 6 te zijn. Wanneer gaat iedereen nou eens met een knappe browser surfen???

;-))))

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2022 16:00:17

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2008 19:44:00
Quote Anchor link
Adem in, adem uit, adem in, adem uit...

Denk aan je hart Jan! Dat webdevelopment is je dood niet waard :-)

GaMer B

GaMer B

25/02/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Dead cause: IE6 staat niet mooi op je CV... (als je er dan nog wat aan hebt :P).

En ik geef toe, mensen blijven te veel steken bij een oude vertrouwde, zoals IE6. I feel your pain...

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Ik leef met je mee ;D

Dit werkt altijd goed:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<link rel="stylesheet" href="css/global.css" type="text/css" />
<!--[if IE 7]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/ie7.css"><![endif]-->
<!--[if lte IE 6]><link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/ie6.css"><![endif]-->

Maar ik neem aan dat jij dit ook wel weet.

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2008 19:52:00
Quote Anchor link
Nu we het toch over aantallen gebruikers hebben en met welke browser ze surfen, hier de top 5 gebruikte browser bij een bezoek aan http://phphulp.jorendewit.nl:
Code (php)
1
2
3
4
5
1      Mozilla Firefox 2.0.0 (39.88%)
2     Internet Explorer 7.0 (37.59%)
3     Internet Explorer 6.0 (14.27%)
4     Safari 3.0 (4.16%)
5     Opera 9.2 (0.93%)

Van deze doelgroep surft dus nog steeds ruim 14% met IE6...

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Quote:
Van deze doelgroep surft dus nog steeds ruim 14% met IE6...

Kun je nagaan hoeveel mensen er dan nog met IE6 surfen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Han eev

Han eev

25/02/2008 20:01:00
Quote Anchor link
Vandaag op mijn werk haalden ze ook een grap met me uit. (ik had er een week niet meer gewerkt) en ze zeiden dat ze ie 6 hadden afgeschaft, dwz dat we daar niet meer hoefden te kijken of onze websites er wel mooi uitzagen. Ik vond dat natuurlijk super vet, maarja het was een grap. wat ik overigens weinig grappig vond. En hieruit blijkt wel weer dat ik ook een 'schijt' hekel aan IE 6 heb ;)

En ja, waarom blijven ze toch hangen op ie6?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/02/2008 20:22:00
Quote Anchor link
Die 14% van jou is waarschijnlijk laag omdat er vrij veel "kenners" op je site zitten Blanche. Als je kijkt naar w3schools is het al weer 32%.

Dat van die conditional comments is een goeie tip Martijn, dank je wel ;-)

J A

J A

25/02/2008 20:33:00
Quote Anchor link
@Martijn!, je zal toch eerst moeten weten hoeveel mensen er in totaal op Blanche' zijn site zijn geweest, .. en ik denk dat ik die Opera 9.2 ben :P

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

25/02/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Ik houw het bij opera. IE heb ik sinds ik de betere browsers heb leren kennen nouwelijks tot niet meer gebruikt..

Edit:
Ik had die website onlangs geloof ik ook nog bezocht Jordi.. Heb ook versie 9.2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh

Wouter K

Wouter K

25/02/2008 20:40:00
Quote Anchor link
Lang leven FF , ie hou ik niet meer uit.
Nahja bij mij in de klas zijn er ook nog steeds die denken dat ze met Windows Xp internetten ;) en dan als je vraagt en wat doe je zoal op de computer antwoorden ze -> criminals, tribal wars , en andere klik games die gemaakt zijn voor de IE ....

:S

Grtz Jan veel succes :)
(review mss even hier offtopic maken ? van die site)

Martijn B

Martijn B

25/02/2008 20:42:00
Quote Anchor link
Jordi schreef op 25.02.2008 20:33:
@Martijn!, je zal toch eerst moeten weten hoeveel mensen er in totaal op Blanche' zijn site zijn geweest, .. en ik denk dat ik die Opera 9.2 ben :P

Ik weet wel de doelgroep, dat is genoeg.

Mitch

Mitch

03/03/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Mijn stats van mijn website:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
There has been 37597 visitors since 02/24/07

Agent
#    Name    Visits    
1    Mozilla    19734 (52%)    
2    Internet Explorer    9317 (25%)    
3    Firefox    4196 (11%)    
4    Search engine    3925 (10%)    
5    Others    310 (1%)    
6    Netscape    60 (0%)    
7    Opera    55 (0%)    

tja die alles gaat met de tijd mee blijkt maar weer,
ik heb Safari en zie hem er niet bij staan xD

Kevichill

Kevichill

03/03/2008 16:33:00
Quote Anchor link
hebben we ook lekker veel aan he met IE alleen en niet IE 6 , IE 7 :/

Jesper Diovo

Jesper Diovo

03/03/2008 16:36:00
Quote Anchor link
En dan te bedenken dat we binnenkort ook nog aan IE8 moeten gaan denken... Waarom hebben de Microsoft IE developpers zo'n bord voor hun kop?.. (om het
maar even grof te zeggen)

Leon Kunst

Leon Kunst

03/03/2008 16:38:00
Quote Anchor link
Idd

IE6 en IE7 (wel al veel minder) is gewoon [censuur].

Divjes zien er vern[censuur]t uit. etc. je moet aparte CSS sheet maken voor IE.

echt een but-pakket...

Ik leef met je mee Jan! (geniet van z'n opera / FF)

Henk PHP

Henk PHP

03/03/2008 16:38:00
Quote Anchor link
Er zijn mensen die niet eens weten wat een browser is en denken dat het IE logo het internet betekent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP

Johan K

Johan K

03/03/2008 16:39:00
Quote Anchor link
Het is toch zo als je Windows "legaal" is dat hij automatisch update naar IE 7.0?\

Dus dan kan je beter de schuld geven aan de mensen die te gierig zijn om Windows legaal te kopen, of te het niet cracken van de illegale versie om genuine advantage te omzeilen.

Robert Deiman

Robert Deiman

03/03/2008 16:42:00
Quote Anchor link
@Djemo

Waarom denk je? Die w3 standaard hebben zij niet gemaakt. De meeste mensen gebruiken nog steeds IE en ze hebben geen zin om de render engine zo te maken, dat die wel goed is.

Ze hoeven zelf immers ook geen websites te maken, alleen maar de programma's die het renderen.

Ook ik heb een grote hekel aan IE6, en wel vooral omdat deze ook transparante png's niet goed ondersteund. Voor de rest is het me nog altijd gelukt om websites in IE6, IE7, Opera en FF volledig werkend te krijgen.
(waarbij in elk geval de HTML ook nog valide is, de CSS heeft soms waarschuwingen, maar dat is meer voor "nog niet officieel toegevoegde mogelijkheden")

- wes  -

- wes -

03/03/2008 16:49:00
Quote Anchor link
het is de laatste tijd angstvallig stil in mijn IE6 fanclubje

wie wil er meedoen, we hebben ellukke vrijdag een clupmeeting met koekjes en coola

Han eev

Han eev

03/03/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Ik ga alleen voor de koekjes, ok? :P

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.