IE6 en PNG's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rens nvt

Rens nvt

06/01/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Dat IE6 niet om kan gaan met transparancy is wel bekend, dat er verschillende pngfixes zijn denk ik ook wel. Ik kwam zojuist echter een (voor mij nieuwe) manier tegen...
Mogelijk dat hier ook wel belangstellenden zijn voor het script: http://www.dillerdesign.com/experiment/DD_belatedPNG/
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:51:58
 
Mitchell

Mitchell

06/01/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Deze techniek kende ik inderdaad nog niet, thanks. :)
 
Niek Weevers

Niek Weevers

06/01/2009 14:48:00
Quote Anchor link
Deze kende ik al sinds vorige maand. In December is deze bekend geworden. Ik heb hem in dit forum ook al aan iemand anders aanbevolen, want dit is de beste pngfix tot nu toe. Maakt geen gebruik van een blank.gif. Maakt ook geen gebruik van AlphaImageLoader filter, welke vrij zwaar is.
En hij is erg makkelijk om toe te passen. Voor mij is deze vinding goed genoeg om meer png's te gaan gebruiken bij websites.
 
/home/joost

/home/joost

06/01/2009 14:51:00
Quote Anchor link
Bedankt nog he Niek :D

Hier is een soort "uitleg" te vinden, ik heb geen verstand van JavaScript en zelfs ik snap nu hoe het werkt, dus het moet goed genoeg uitgelegd zijn :p.

klik

mvg Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/01/2009 16:01:00
Quote Anchor link
Ik gebruik op een website een transparante PNG omdat een GIF niet voldoet aan de eisen (maar één alpha kanaal) en deze wordt in IE7+ en alle andere browsers gewoon goed rerenderd. Helaas voor IE6 niet. Ik gebruik daar een javascript PNGfix maar die schijnt niet echt te werken (als CSS achtergrond). Dus ik denk dat ik dat zo laat, het is tenslotte toch maar één afbeelding (logotje).
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

06/01/2009 16:54:00
Quote Anchor link
klinkt goed... *maakt bookmark*
ik gebruik graag png's, en als ik dan minder moeite hoe te doen voor ie 6 is het geweldig, ie 6 is me al zo'n probleem geval....
 

06/01/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Top tip :) Gebookmarked.
Ik gebruik steeds vaker PNG, omdat deze bij illustraties/logo's vaak een superiere kwaliteit geeft tegen een zeer redelijke grootte. Stuk beter dan GIF met zijn 256 kleuren...
 
Niek Weevers

Niek Weevers

06/01/2009 17:18:00
Quote Anchor link
Gif blijft trouwens het ideaalst voor afbeeldingen met weinig kleuren. En zolang je maar geen transparantie in meerdere kanalen hebt (anti aliased)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.