IF Els IF

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

09/02/2012 13:21:50
Quote Anchor link
Beste Lezer,

Ik loop tegen een apart probleem aan en kan het niet plaatsen
ik genereer een session variable die word gezet na het resetten van een password.
en deze wil ik weergeven op de profile page wanneer de reset is uitgevoerd.

nu had ik gedacht om dit te doen met een simple Echo
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
echo $_SESSION['status_password_reset'];
unset($_SESSION['status_password_reset'])


echter krijg ik dan een foutmelding terug
Notice: Undefined index: status_password_reset in C:\inetpub\DOMAIN\member_profile.php on line 49 wat duid op de 1 line in de code hierboven
Nu kan ik dit begreipen daar ik iets echo wat er niet is. dus had ik het volgende bedacht.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
   if ( $_SESSION['status_password_reset'] > NULL ) {
    echo $_SESSION['status_password_reset'];
    unset($_SESSION['status_password_reset'])
   }

        else if( $_SESSION['status_password_reset'] = NULL) {
   }

?>


echter krijg ik hier een foutcode terug die ik niet kan plaatsen
Parse error: syntax error, unexpected T_IF, expecting ';' in C:\inetpub\DOMAIN\member_profile.php on line 54 wat duid op de 1 line in de code hierboven
maar hier snap ik niet wat er nu fout gaat hij verwacht ergens een ; en mijn gevoel zegt achter de variable maar dat veranderd helaas niks aan de melding.

hebben jullie enig idee wat hier gebeurd ?

alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:29:48
 
Joakim Broden

Joakim Broden

09/02/2012 13:25:24
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if (isset($_SESSION['status_password_reset'])) {
            echo $_SESSION['status_password_reset'];
            unset($_SESSION['status_password_reset']);
    }

?>
 
- SanThe -

- SanThe -

09/02/2012 13:26:42
Quote Anchor link
session_start().
 
Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

09/02/2012 13:33:54
Quote Anchor link
Mercy Hertog Jan,
dat was hem. als ik het goed begreip ga je met lege variablen anders om dat als ze gevuld zijn. want de eerder genoemde optie gebruikte ik namelijk al voor het bepalen van functies aan de hand van rechten level.

@-SanThe- : Session_start(). gebruik je zover ik weet alleen voor het maken van session variables en niet om ze vervolgens uit te lezen. maar kan er naast zitten natuurlijk ik heb het in elk geval nog nooit op die manier gedaan.
 
- SanThe -

- SanThe -

09/02/2012 13:36:28
Quote Anchor link
Marco van Wyngaarden op 09/02/2012 13:33:54:
@-SanThe- : Session_start(). gebruik je zover ik weet alleen voor het maken van session variables en niet om ze vervolgens uit te lezen.


Het is nodig op élke pagina waar je een $_SESSION-var wilt gebruiken. Vullen, legen of in een echo, dat maakt niet uit.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

09/02/2012 13:36:29
Quote Anchor link
if ( $_SESSION['status_password_reset'] > NULL ) {

Hier kijk je wat de waarde van de sessie is, alleen de sessie bestaat niet dus kun je de waarde ook niet uitlezen. Daarom moet je eerst kijken of de sessie geset is.

Toevoeging op 09/02/2012 13:38:33:

- SanThe - op 09/02/2012 13:36:28:
Marco van Wyngaarden op 09/02/2012 13:33:54:
@-SanThe- : Session_start(). gebruik je zover ik weet alleen voor het maken van session variables en niet om ze vervolgens uit te lezen.


Het is nodig op élke pagina waar je een $_SESSION-var wilt gebruiken. Vullen, legen of in een echo, dat maakt niet uit.


Inderdaad Santhe, maar wat ik dan niet begrijp is hoe kom je op de oplossing 'session_start()' als de error 'Parse error: syntax error, unexpected T_IF, expecting ';' in C:\inetpub\DOMAIN\member_profile.php on line 54' is. Of ik denk verkeerd of ik zie er geen logische verklaring voor :)
 
- SanThe -

- SanThe -

09/02/2012 13:49:05
Quote Anchor link
Hertog Jan op 09/02/2012 13:36:29:
... maar wat ik dan niet begrijp is hoe kom je op de oplossing 'session_start()' als de error 'Parse error: syntax error, unexpected T_IF, expecting ';' ...


Hahaha, zo ver had ik niet eens gelezen. Ik zag Notice: Undefined index: status_password_reset in ... en dat wijst er voor mij op dat er waarschijnlijk een session_start() mist.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.