if num_rows < 1 ...
Dit is wat ik wil:
while($row = mysql_fetch_array($result)){ ?>
<div class="actie">
if (num_rows < 1){
echo 'iets';
} else {
<h4></h4>
</div>
Maar ik ben er al heel snel achter gekomen dat hij 0 niet herkend hoe kan je dit omzeilen?
Al vast bedankt
is het niet mysql_num_rows($row)?
$row is namelijk geen mysql resource maar gewoon een array. $result daarentegen geeft de resource van de query terug en alleen deze kan geteld worden door mysql_num_rows.
Het maakt niet uit hoe je num_rows gebruikt zolang je het niet tussen "<?" en "?>" zet.
is natuurlijk logisch dat staat het ook in me script. Maar is er iemand die me ksn uitleggen hoe je dit moet tellen?
dat het tussen de Waarschijnlijk beter als je eens begint met te vertellen wat je wilt. Ondanks dat je in je openingspost zet 'Dit is wat ik wil' staat eronder wat je doet. Dat werkt niet, dat is duidelijk, maar wat je nu wilt is niet duidelijk.
Zie antwoord van Rick van Riel
Dat vraag ik me af om eerlijk te zijn. Ik heb het vermoeden namelijk dat de TS het eerste record anders wil tonen (of niet wil tonen), maar dat dat niet lukt. Dan heeft hij dus helemaal mysql_num_rows niet nodig, maar een teller. Maar aangezien de TS niet zegt wat hij wil is het glazen bol werk...
Het gene dat ik wil dat die doet is: Als er geen entrys zijn in de data base dus num_rows == 0 dan echo geen entrys. Als er meer dan > 0 entys zijn in de database dan moet hij deze echoen. Wat ik nu heb is dat hij wel laat zien als er entys zijn dat gaat goed, alleen zo gauw deze leeg is dan wil ik daar graag een waarschuwing voor echoen en dat lukt me niet.
mysql_num_rows), maar zet je het ook nog eens op de verkeerde plek. Dan moet je die functie VOOR de fetch zetten. Als er geen records zijn geef je een melding, als er wel records zijn fetch je die.
Dan gebruik je niet alleen de verkeerde functie (zie opmerking van Rick: kan je misschien een voorbeeld maken van wat je precies bedoeld (ben hier niet echt goed in probeer het te leren).
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11