If statement herschrijven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »
Salvatore Luciano

Salvatore Luciano

22/10/2015 19:27:41
Quote Anchor link
Volgens mij moet dit niet moeilijk zijn maar hoe zou ik dit stuk kunnen herschrijven zodat de if-statement wat simpeler en mooier is?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<div class="box" id="error_message_box" style="<?php
                                               if($errors == true){
                                                     echo "
display: block;";
                                               } else {
                                                      echo "
display: none;";
                                               }?>"
>
?>
Gewijzigd op 22/10/2015 19:29:01 door Salvatore Luciano

PHP hulp

PHP hulp

16/06/2025 08:47:46

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

22/10/2015 19:41:01
Quote Anchor link
Zoiets?
Code (php)
1
<div class="box" id="error_message_box" style="display: <?php echo ($errors == true) ? 'block' : 'none'; ?>;">
Gewijzigd op 22/10/2015 22:55:29 door Marthijn Buijs

Willem Liu

Willem Liu

22/10/2015 23:23:39
Quote Anchor link
Ik zou persoonlijk kiezen om zo min mogelijk PHP logica te verweven met HTML. De IF-statement heb ik in het voorbeeld hieronder buiten de HTML gelaten. De uiteindelijke waarde die ik nodig heb in de HTML zet ik in een variabele en parse ik in de String die ik wil tonen.

Zoals je kunt zien heb ik ook een HEREDOC voorbeeld toegevoegd. Dit is met name handig als je enorme lappen tekst wilt opslaan in een variabele, maar niet je hoofd wilt breken over single/double quotes. HEREDOC ondersteund ook variabelen dus je kan je logica buiten je HTML houden en middels variabelen injecteren.

Het is ook mogelijk om een wrapper functie te schrijven waardoor je zelfs functie-aanroepen kunt doen vanuit je HEREDOC tekst, maar misschien gaat dat wat te ver voor dit voorbeeld.

Laat maar weten of dit is wat je zocht.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$displayStyle
= "block";
if($errors !== true){
  $displayStyle = "none;";
}

echo "<div class='box' id='error_message_box' style='display: {$displayStyle}'>";

/**
 * Dit doet hetzelfde als hierboven, maar je kan zoveel vrije tekst neerzetten als je
 * wilt zonder rekening te hoeven houden met quotes.
 */

$heredoc = <<<EOF
    <div class='box' id='error_message_box' style='display: {$displayStyle}'>
EOF
;
echo $heredoc;
?>
Gewijzigd op 23/10/2015 08:00:16 door Willem Liu

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/10/2015 00:31:21
Quote Anchor link
@Willem: waar komen die accolades vandaan? {$displayStyle}

Willem Liu

Willem Liu

23/10/2015 08:06:24
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/10/2015 00:31:21:
@Willem: waar komen die accolades vandaan? {$displayStyle}

@Ozzie: De accolades gebruik ik in Strings om duidelijker aan te geven dat er een variabele staat. Dit is ondersteund in PHP Strings als deze met dubbele quotes wordt gemaakt "{$var}". Met enkele quotes werkt het niet.

Dit gaat dus fout: '{$var}'

Verscheidene editors, waaronder Notepad++, geven bij een String de accolades aan met een andere kleur.

Ik vind het persoonlijk daarom duidelijker om altijd accolades te gebruiken voor PHP variabelen in Strings.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

23/10/2015 09:02:27
Quote Anchor link
Mijn voorbeeld was gewoon goed hoor?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op de HEREDOC-syntax.

Willem Liu

Willem Liu

23/10/2015 09:14:08
Quote Anchor link
PHP Maarten op 23/10/2015 09:02:27:
Mijn voorbeeld was gewoon goed hoor?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op de HEREDOC-syntax.

M'n bericht was geen reactie op jou bericht, maar direct op de originele post.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

23/10/2015 09:50:28
Quote Anchor link
Het voordeel van de oplossing van Willem is dat je later gemakkelijker een scheiding kunt aanbrengen tussen de view (die $displayStyle instelt) en een template (waarin {$displayStyle} alleen wordt geëchood).

Er valt mij echter iets anders op in de logica. Als je een div met id="error_message_box" hebt die alleen bij $errors == true wordt getoond, wordt die klaarblijkelijk uitsluitend gebruikt voor foutmeldingen. Het is dan niet efficiënt om die div te echoën en die vervolgens met display="none" te verbergen. Dan kan het bijvoorbeeld zo:

Code (php)
1
2
3
<?php if ($errors == true): ?>
<div class="box" id="error_message_box">...</div>
<?php endif; ?>

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2015 10:05:57
Quote Anchor link
>> Het voordeel van de oplossing van Willem is dat je later gemakkelijker een scheiding kunt aanbrengen tussen de view (die $displayStyle instelt) en een template (waarin {$displayStyle} alleen wordt geëchood).

Ieder heeft natuurlijk zo zijn voorkeuren maar als we nu over templates gaan praten pak dan gewoon direct een template engine (Twig). Persoonlijk vind ik dat een variabele in PHP al heel goed herkenbaar is door de $. Daarnaast is het plaatsen van de variabele in de tekst wat langzamer als dat je het gewoon met punten (.) er tussen plakt.
Gewijzigd op 23/10/2015 10:06:39 door Frank Nietbelangrijk

Willem Liu

Willem Liu

23/10/2015 11:43:34
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 23/10/2015 10:05:57:
>> Het voordeel van de oplossing van Willem is dat je later gemakkelijker een scheiding kunt aanbrengen tussen de view (die $displayStyle instelt) en een template (waarin {$displayStyle} alleen wordt geëchood).

Ieder heeft natuurlijk zo zijn voorkeuren maar als we nu over templates gaan praten pak dan gewoon direct een template engine (Twig). Persoonlijk vind ik dat een variabele in PHP al heel goed herkenbaar is door de $. Daarnaast is het plaatsen van de variabele in de tekst wat langzamer als dat je het gewoon met punten (.) er tussen plakt.

@Frank, je hebt gelijk dat een . concatenatie marginaal sneller is dan variabelen in de String te plaatsen.

Wellicht een interessante discussie om te lezen over het nut versus performance van beide technieken: http://stackoverflow.com/questions/3316060/single-quotes-or-double-quotes-for-variable-concatenation

Uiteindelijk is de performance-impact zo gering dat onderhoudbaardheid/leesbaarheid van code wellicht een belangrijkere overwegingsfactor is.

Het gebruiken van templating engines is inderdaad een goed alternatief en zeker een meer "gevorderde" oplossing op de vraag van de originele poster.

Echter denk ik ook dat het goed is om van tevoren na te denken over het gebruik van frameworks. Als je weet dat je heel veel functionaliteit van een specifiek framework gaat gebruiken dan is het uiteraard logisch dat je het betrekt in je project. Maar gebruik je echter maar een kleine fractie ervan dan is de overhead van zo'n framework wellicht niet gewenst.

Al met al denk ik dat we Salvatore veel goede mogelijkheden hebben laten zien.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2015 12:38:25
Quote Anchor link
Willem,

We zijn het eens hoor, de snelheidswinst is geen overgroot voordeel. Ik zie het dan ook als persoonlijke voorkeuren. Ik ben zelf groot voorstander van (een goed) framework maar alleen als je aan een nieuwe website / nieuw project gaat beginnen. Een bestaand project dat redelijk in elkaar steekt moet je waarschijnlijk lekker zo laten. Ik zie echter ook heel veel rampzalig geschreven websites die je absoluut niet wilt aanpassen. Ook dan is het wat mij betreft tijd voor herschrijven en een framework... Maar goed we dwalen af en ik wil dit topic niet kapen...

Salvatore Luciano

Salvatore Luciano

25/10/2015 11:54:52
Quote Anchor link
@PHP Maarten: Hoi Maarten, dit was inderdaad wat ik bedoelde. Hartstikke bedankt!

@Willem Liu: Hoi Willem, ik denk dat ik inderdaad moet gaan beginnen met het scheiden van HTML en PHP. Bedankt voor het voorbeeld van HEREDOC. Ik denk dat ik me hier maar eens wat in ga verdiepen. Ook jij hartstikke bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.