iFrame, auto height

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 19:14:07
Quote Anchor link
Weer een vraag? ja.

Ik heb weer een bestand die regelmatig van hoogte verandert. Nou wil ik dat die hoogte automatisch wordt aangepast op de hoogte van dat bestand in het Iframe.

En ik kan helaas niets anders gebruiken dan een iframe. Dus kunnen jullie mij helpen?

Ik heb height 100% en allemaal scriptjes al geprobeert, maar werkt niet.

bvd
Gewijzigd op 30/07/2010 19:14:55 door Dalando De Zuil
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:10:02
 

30/07/2010 19:18:56
Quote Anchor link
Leg eens uit waarom je niets anders kan dan iframe?
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 19:34:37
Quote Anchor link
Mijn website moet een pagina van een school iFramen, vanaf een .html pagina.
Gewijzigd op 30/07/2010 19:34:57 door Dalando De Zuil
 
P-ter AA

P-ter AA

11/08/2010 13:17:32
Quote Anchor link
Kan je niet gewoon PHP include() doen?

En als dat niet werkt door de PHP.ini file kan je dit ook nog altijd proberen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$a
=fopen('http://www.website.nl/pagina.html','r');
$b = stream_get_contents($a);
echo $b;
fclose($a);
?>


En dat dan binnen een div met "height: auto".
Gewijzigd op 11/08/2010 13:19:01 door P-ter AA
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

11/08/2010 13:26:56
Quote Anchor link
Maurice vB op 11/08/2010 13:17:32:
Kan je niet gewoon PHP include() doen?

En als dat niet werkt door de PHP.ini file kan je dit ook nog altijd proberen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$a
=fopen('http://www.website.nl/pagina.html','r');
$b = stream_get_contents($a);
echo $b;
fclose($a);
?>


En dat dan binnen een div met "height: auto".


Kijk eens naar de post boven je.
en trouwens, style="height: auto" werkt niet.

en ik heb het nogsteeeds nodig, want nu staat ie nog steeds maar vast...
 
P-ter AA

P-ter AA

11/08/2010 13:53:17
Quote Anchor link
Ah sorry, ik snap het.. Het moet dus een .html worden..
Gewijzigd op 11/08/2010 13:54:07 door P-ter AA
 
Johan Dam

Johan Dam

11/08/2010 14:41:58
Quote Anchor link
Voglens mij kan je iets doen als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
var iframe = document.getElementById('je_iframe');
var height = iframe.innerHeight;
iframe.style.height = height + "px";


Miss dat het iframe.document.innerHeight oid is, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in deze richting zou je kunnen zoeken.

P.S. je kan in je htaccess aangeven dat .html door php geparsed moet worden, :P
Gewijzigd op 11/08/2010 14:43:14 door Johan Dam
 
John D

John D

11/08/2010 14:49:29
Quote Anchor link
Karl Karl op 30/07/2010 19:18:56:
Leg eens uit waarom je niets anders kan dan iframe?

Waarom geen iframes (meer) ? Ik gebruik ze ook (nog). Heb hier al meer gelezen over "geen iframe" gebruiken maar reden is me nog niet duidelijk.
 

11/08/2010 17:15:48
Quote Anchor link
John D op 11/08/2010 14:49:29:
Karl Karl op 30/07/2010 19:18:56:
Leg eens uit waarom je niets anders kan dan iframe?

Waarom geen iframes (meer) ? Ik gebruik ze ook (nog). Heb hier al meer gelezen over "geen iframe" gebruiken maar reden is me nog niet duidelijk.

Zoek maar eens waarom je geen frames moet gebruiken. iFrames zijn nog erger dan frames.
Het ergste is dat de gebruiker niet de url kan bookmarken. Verder vinden search engines het ook niet echt heel leuk (lagere Pagerank).
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

11/08/2010 17:35:15
Quote Anchor link
Johan Dam op 11/08/2010 14:41:58:
Voglens mij kan je iets doen als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
var iframe = document.getElementById('je_iframe');
var height = iframe.innerHeight;
iframe.style.height = height + "px";


Miss dat het iframe.document.innerHeight oid is, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in deze richting zou je kunnen zoeken.

P.S. je kan in je htaccess aangeven dat .html door php geparsed moet worden, :P


Hoe zou ik die code moeten inbouwen?
 
Niek s

niek s

11/08/2010 20:23:30
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 11/08/2010 17:35:15:
Johan Dam op 11/08/2010 14:41:58:
Voglens mij kan je iets doen als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
var iframe = document.getElementById('je_iframe');
var height = iframe.innerHeight;
iframe.style.height = height + "px";


Miss dat het iframe.document.innerHeight oid is, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in deze richting zou je kunnen zoeken.

P.S. je kan in je htaccess aangeven dat .html door php geparsed moet worden, :P


Hoe zou ik die code moeten inbouwen?


Niet, want voor de 600e keer: gebruik geen frames of iframes!
 
P-ter AA

P-ter AA

11/08/2010 20:55:02
Quote Anchor link
Is het ècht niet mogelijk een PHP bestand te maken? Waarom moet het HTML zijn? Vanwege de host?
 
Aad B

Aad B

11/08/2010 21:12:04
Quote Anchor link
Karl Karl op 11/08/2010 17:15:48:
John D op 11/08/2010 14:49:29:
Karl Karl op 30/07/2010 19:18:56:
Leg eens uit waarom je niets anders kan dan iframe?

Waarom geen iframes (meer) ? Ik gebruik ze ook (nog). Heb hier al meer gelezen over "geen iframe" gebruiken maar reden is me nog niet duidelijk.

Zoek maar eens waarom je geen frames moet gebruiken. iFrames zijn nog erger dan frames.
Het ergste is dat de gebruiker niet de url kan bookmarken. Verder vinden search engines het ook niet echt heel leuk (lagere Pagerank).

"Het ergste is dat de gebruiker niet de url kan bookmarken"
Als dat het ergste is dan is er dus niks aan de hand vind ik. Waarom zou de gebruiker een deel van een pagina willen bookmarken ? De gebruiker kan toch de pagina bookmarken waarin dat iframe voorkomt ? Ik gebruik iframes om de gebruiker door 3 stappen te sturen. Hij wil echt niet stap 2 bookmarken (en ik wil ook niet dat hij dat kan). Nog meer problemen waarom geen iframe? Ik ben nog niet overtuigd en probeer me aub te overtuigen want alleen schreeuwen voor de 600e keer ect zet geen zoden aan de dijk. Overtuig me aub
Gewijzigd op 11/08/2010 21:42:20 door Aad B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/08/2010 23:00:22
Quote Anchor link
En doe in godsnaam beklag bij je leraar hierover.
Verouderde zooi wil niemand leren.
 

11/08/2010 23:06:19
Quote Anchor link
Aad B op 11/08/2010 21:12:04:
Karl Karl op 11/08/2010 17:15:48:
John D op 11/08/2010 14:49:29:
Karl Karl op 30/07/2010 19:18:56:
Leg eens uit waarom je niets anders kan dan iframe?

Waarom geen iframes (meer) ? Ik gebruik ze ook (nog). Heb hier al meer gelezen over "geen iframe" gebruiken maar reden is me nog niet duidelijk.

Zoek maar eens waarom je geen frames moet gebruiken. iFrames zijn nog erger dan frames.
Het ergste is dat de gebruiker niet de url kan bookmarken. Verder vinden search engines het ook niet echt heel leuk (lagere Pagerank).

"Het ergste is dat de gebruiker niet de url kan bookmarken"
Als dat het ergste is dan is er dus niks aan de hand vind ik. Waarom zou de gebruiker een deel van een pagina willen bookmarken ? De gebruiker kan toch de pagina bookmarken waarin dat iframe voorkomt ?

Mensen gebruiken iframes om hun pagina's te tonen. Dus dan houd je altijd http://www.blaat.tld de gebruiker kan dan niet de pagina bookmarken, of bijvoorbeeld bij de ns (wat met ajax werkt, kan ook véél beter) kan je niet aan iemand anders laten zien hoe je een bepaald traject gaat afleggen.
 
Aad B

Aad B

11/08/2010 23:21:32
Quote Anchor link
Aar anoniem op 11/08/2010 23:00:22:
En doe in godsnaam beklag bij je leraar hierover.
Verouderde zooi wil niemand leren.

euh, ik heb geen leraar meer....enne een advies om terug naar school te gaan kan je vergeten. Ik hobby maar wat want ik zou nooit mijn werk willen maken van webknutselen. Het handmatig inkloppen van code is uit de tijd...maar wel een leuke hobby.
Niets te vinden over oude zooi: http://www.w3schools.com/TAGS/tag_iframe.asp
"The transitional doctype still allows frames and this will be continued for a few years"
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

11/08/2010 23:49:25
Quote Anchor link
Wat een goede over de iframes, goed kan het niet laten om daar eens over verder te gaan om aan te geven dat iframes best bruikbaar kunnen zijn, vooral om content op te halen zonder dat je pagina op dat moment opnieuw hoeft worden opgevraagd waarbij je dus geen gebruik hoeft te maken van javascript (ajax concepten).

Anderzijds als je met iframes denkt van, hier kan ik mooi andermans website's in vertonen met welke doeleind dan ook, dan loop je het risisco dat die betreffende website via javascript zich kan voordoen als een onderdeel van jouw domein en daarmee onder andere de cookie's kan uitlezen van de huidige gebruiker.

Dat het ergste zou zijn dat je iets van een iframe niet kan bookmarken, of dat het minder ten goede komt van google's pagerank is natuurlijk in geheel een eigen keuze in de prioriteiten die je hebt.
 

11/08/2010 23:51:28
Quote Anchor link
Aad B op 11/08/2010 23:21:32:
Aar anoniem op 11/08/2010 23:00:22:
En doe in godsnaam beklag bij je leraar hierover.
Verouderde zooi wil niemand leren.

euh, ik heb geen leraar meer....enne een advies om terug naar school te gaan kan je vergeten. Ik hobby maar wat want ik zou nooit mijn werk willen maken van webknutselen. Het handmatig inkloppen van code is uit de tijd...maar wel een leuke hobby.
Niets te vinden over oude zooi: http://www.w3schools.com/TAGS/tag_iframe.asp
"The transitional doctype still allows frames and this will be continued for a few years"


Jou voorbeeld, van die stappen, is op zich nog wel een oké manier om een iFrame te gebruiken. Maar als je dus een pagina in een pagina wilt stoppen zijn er vaak betere oplossingen.
Altijd als je een andere oplossing dan een iFrame kan bedenken, is het eigenlijk beter om die weg te volgen.
Voor de developer zijn de wel makkelijk, maar voor gebruikers onhandig.
Het zeg maar alsof je in een panda rijd terwijl je ook in een mercedes kan rijden.
 
Wim E

Wim E

11/08/2010 23:58:15
Quote Anchor link
Wat je kunt doen is via ajax een pagina inladen en deze via innerHTML weergeven in een div, dan past die toch gewoon die hoogte aan...
 
Jesse Degger

Jesse Degger

12/08/2010 10:39:04
Quote Anchor link
Mocht je van een framework als jQuery of Mootools gebruik maken dan heb ik dit eens gebruikt:

(Mootools)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
window.addEvent('load', function(){

 var size = document.body.getSize();
 var scroll = document.body.getScrollSize();

 parent.document.getElementById('showframe').style.height = size.y + scroll.y+'px';

});
 
Johan Dam

Johan Dam

12/08/2010 11:31:15
Quote Anchor link
iframes hebben heus nog wel een plaats in het huidige html, het hangt wel van het gebruik af, 2 iframes met in de ene het menu en in de andere je content.. dat is redelijk waardeloos ja.

Ik gebruik het zelf ook wel eens, vooral in combinatie met DHTML, buiten dat gebruik ik het erg weinig maar elke nu en dan heeft het zo'n zijn nut.

Waarom zou hij moeten uitleggen waarom hij 'per se' een iframe wil gebruiken?
Hij heeft zijn vraag, probeer antwoord te geven, wil je alleen maar hameren over hoe slecht iframes zijn zonder ook iets nuttigs te vertellen... klik dan ff lekker verder.

On topic,
Denk inderdaad dat je iets zoals Jesse in je iframe moet zetten, wil je geen mootools dan kan je, zoals ik al eerder zij, kijken naar innerheight, of iets in die geest
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.