iFrame, auto height

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Niek s

niek s

12/08/2010 11:49:34
Quote Anchor link
Jammer alleen dat ze al niet meer volledig gesupport worden door iedere browser.
Er zijn genoeg browsers die geen iframes accepteren, dan heb je toch een probleem..

Denk bijvoorbeeld aan de portable versie van Safari op de iPhone. En doe nou niet alsof dat een exotische situatie is, een website dient overal bruikbaar voor te zijn. En de iPhone is veel gebruikt.

Daar komt nog bij dat een iframe eigenlijk voor slechte web developers is die niet weten hoe ze met goede technieken problemen kunnen oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:16:17
 
Johan Dam

Johan Dam

12/08/2010 12:21:31
Quote Anchor link
Sommige websites zijn niet bedoeld voor mobiele telefoons, ik maak veel gebruik van mn android browser en kom ze vaak genoeg tegen,

Is dit jammer? Zeker, betekend dit dat iframes 'dood' zijn? Nee.

Bij mobiel browsen moet je rekening houden met van alles en nog wat, het beste is om een alternatieve layout moeten maken, in die layout moet je inderdaad geen iframes gebruiken, op desktop browsers kan dat nog prima.

Al blijft het afhangen van wat je er nu eigenlijk mee wilt gaan doen.
 
John D

John D

12/08/2010 12:24:29
Quote Anchor link
"Daar komt nog bij dat een iframe eigenlijk voor slechte web developers is"
Wat een puberale onzin. Het kan oudere technologie zijn maar het is nog steeds niet deprecated volgens de W3 standaard en om dan meteen webdevelopers slecht te noemen gaat enorm te ver en is geen onderbouwde deskundige mening. De volgende versie van Safari gaat het overigens nog wel ondersteunen want er zijn nog miljoenen iframes actief....
 
Niek s

niek s

12/08/2010 15:18:55
Quote Anchor link
Oke de opmerking "Puberale Onzin" liet me toch wel lachen :)

Geef mij eens 1 goede toepassing voor een iframe?
iframe's zijn in de praktijk gewoon niet nuttig/goed. Er zijn veel betere technieken die wel goed voor je pagerank zijn, die wel goed werken op verschillende browsers, die kortom beter zijn.
Maak jij websites nog met frames dan? Ik zou uberhaupt nog moeten zoeken hoe dat ook al weer ging met die targets...
 
Johan Dam

Johan Dam

12/08/2010 15:24:12
Quote Anchor link
Voor een website hier is het gebruikelijk om 'eigen' popups te maken mbv technieken op deze site;

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/dhtmlwindow/index.htm

Hier is dan meteen een goeie toepassing voor het gebruik van het iframe.
 
John D

John D

12/08/2010 15:29:18
Quote Anchor link
@niek: Nee, zo erg is het ook weer niet maar ik vond het afbranden van iframes iets te ver gaan. Ik gebruik hier en daar wel eens een iframe en dat is dan voornamelijk in een htmlpagina waarin iets met php geregeld moet worden. De reden daarvan is dat ik helemaal geen webdeveloper ben maar in ict werk en dan denkt je buurman en je zwager meteen dat je ook websites kan maken. Omdat dat beide super kleine ondernemers zijn ga je ze toch maar helpen en ben ik op zoek gegaan naar een web design wysiwyg pakket waarmee ik samen met de buurman snel wat kan maken zonder avond aan avond te typen en te testen en binnen dat pakket creeer ik zo een enkel iframe waarin ik een contactformulier of ander truukje regel met php. Zo simpel is het. Het pakket dat ik gebruik is WebPlus X4 (is dat vloeken in de kerk hier???) waarbij ik de Serif toeters en bellen niet gebruik maar juist dan wat php inzet middels een iframe.
Gewijzigd op 12/08/2010 15:36:15 door John D
 
Roel -

Roel -

12/08/2010 16:08:43
Quote Anchor link
Niek s op 12/08/2010 11:49:34:
Jammer alleen dat ze al niet meer volledig gesupport worden door iedere browser.
Er zijn genoeg browsers die geen iframes accepteren, dan heb je toch een probleem..

Denk bijvoorbeeld aan de portable versie van Safari op de iPhone. En doe nou niet alsof dat een exotische situatie is, een website dient overal bruikbaar voor te zijn. En de iPhone is veel gebruikt.

Daar komt nog bij dat een iframe eigenlijk voor slechte web developers is die niet weten hoe ze met goede technieken problemen kunnen oplossen?


Euhm, op mijn iPhone kan ik gewoon frames zien in Safari hoor.
Neemt niet weg dat ik ook geen voorstander van frames ben.

Edit:
Ik gebruik zelf ook nog wel eens een onzichtbaar frame om zo iets te kunnen bijwerken als er niet gesurft wordt op de site, maar om ervoor te zorgen dat de sessie niet verloopt.
Gewijzigd op 12/08/2010 16:16:35 door Roel -
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.